Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition  (gelezen 2386 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Gepost op: juli 09, 2018, 08:36:38 am »

Afgelopen donderdag was het zover: onze Holtkamper Cocoon Modulair IQ ingeruild en een spiksplinternieuwe Cocoon Aero Special Edition opgehaald in Emmen. Wat een fijne ervaringen en herinneringen hebben aan onze vorige Cocoon. Natuurlijk jammer om hem al zo snel in te ruilen, maar door gezinsuitbreiding is een grotere luifel toch wel heel fijn. Met de mogelijkheid om hem af te sluiten met een voorwand.

En natuurlijk komen er dan allerlei leuke extra's bij: het windforce opzetsysteem en natuurlijk een veel breder bed.

Het matras dat we in onze oude Cocoon gebruikten, hebben we mee naar huis genomen voor de verkoop (zie mijn Marktplaats advertentie) . Dit matras is 140 cm breed. We hebben natuurlijk meteen een nieuw matras met topper in onze nieuwe klapper gelegd. Natuurlijk wel spannend: volgens de specificaties ligt er een matras in van 155 centimeter breed, terwijl standaard matrassen vaak 160 breed zijn. We hebben vrijwel dezelfde combinatie gekozen als in onze vorige vouwwagen. Vanwege de breedte van het bed passer er nu wel twee matrassen van 80 centimeter. Voordeel is dat iedereen nu zijn eigen matras stevigheid kan kiezen. We zijn uitgekomen op twee IKEA hafslo binnenveringsmatrassen en een memoryfoam dekmatras.

Afgelopen zaterdag hebben we onze nieuwe aanwinst even uitgeklapt, met het windforcesysteem natuurlijk. Gelukkig geen toeschouwers, want we maakten tot twee keer toe een fout: inlaatklep je niet open, een rits vergeten te sluiten. Als je alles volgens de beschrijving doet, staat de tent binnen de kortste keren.

Vervolgens het spannende moment: passen de matrassen erin. Om deze cliffhanger niet te lang te laten duren: jazeker. De binnentent zit wel wat strakker om het matras, alles sluit echter nog prima.
Ook zijn de gasveren van het Pack en go systeem veel zwaarder uitgevoerd dan in onze vorige vouwwagen, net zoals de gasveren van de bedbodem. Klap je het bed omhoog, dan blijft alles netjes staan. Omdat het tentframe verder uit elkaar zit - het matras in deze versie is standaard 2 meter 10 - valt het matras goed Tussen de delen van het frame in. de bedbodem kan dus goed worden opengeklapt en blijft stevig staan. (Zie ook mijn verhaal elders op het forum.)

Gelukkig bleek het dekzeil prima te passen en is er nog voldoende ruimte voor een paar tafeltjes stoeltjes en kastjes boven op het pakket en onder het dekzeil.

Inmiddels zijn we bezig de bak van de vouwwagen in te delen met waarschijnlijk zes grote Curver bakken van 60 centimeter breed en wat kleinere bakken.

De keuken is net iets anders dan onze vorige Holtkamper: onder de linker klep zitten nu niet 2 plastic bak er maar een soort besteklade. Daardoor ontstaat er wat meer ruimte die anders door de bakken worden opgevuld. Ik vond het jammer om te zien dat er veel lucht boven de bestekbak zit. Inmiddels bij de Action een handige doos gekocht die hier precies nog in past.

Komende dagen de aanrechtverlichting nog monteren en dan zijn we volgens mij klaar voor vertrek.

Helemaal blij met het comfortabele matras. Want met het Holtkamper droom matras komen we er niet. Nu maar snel mooie ervaringen opdoen. Dee eerste ervaring bij aflevering was in elk geval prima.
Gelogd

Miranda1975

  • Gast
Re: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2018, 08:59:32 pm »

Wat leuk om mee te lezen!
Wij kunnen 20 jullie onze Aero special edition ophalen.
Zo ben ik benieuwd naar de dikte van het door jullie aangeschafte matras?
Heb je een foto van de gebruikte bak in de Keulen van de action en voor welke verlichting je kiest in de keuken?
Op www.norah.nl staan ook mooie afsluitbare stapelbare bakken. Makkelijk je spullen schoonhouden!
Bedankt voor je ervaringen.
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2018, 10:59:22 pm »

Natuurlijk ook benieuwd naar jouw tips. Ik ga de norah.nl site bekijken. Die extra bak bovenop de bestekbak komt van de Action, hij heet de  Multi-opbergbox met afmetingen 36,5 x 29 x 8 cm. https://www.action.com/nl-nl/p/-multi-opbergbox-kunststof--/
De bak past bij ons precies bovenop de bamboe bestekbak. Betere suggesties welkom.

Het matras bij deze: (weet niet of de foto te zien is, had hem als bijlage geupload)

We kozen voor twee Ikea Hafslo binnenveringmatrassen van 80cm breed en de dekmatras is de Tüssoy van 200x160 cm.

Op de foto nog een beetje in elkaar gedrukt, omdat ze net uit de verpakking komen. Het matras past makkelijk op de bodem, de binnentent zit er een beetje strakker om heen, maar gaat wel dicht. De afmetingen zijn riant voor een vouwwagen.

De bedbodem is bij ons makkelijk op te klappen en blijft keurig staan. Ook bij de Pack-n-go is dit het geval. Ik heb het idee dat de gasveren een stuk sterker zijn dan bij onze vorige Cocoon Modulair. Het windforce-systeem werkte goed met het matras. Het pakket is volgens opgaven van Ikea 26 cm dik en 160cm breed. Het geheel weegt ongeveer 46 kg. Bedenk dat de instap wel hoger wordt!

Ik hoop dat de ervaringen nog beter zijn dan ons vorige matras van 140 cm breed in de cocoon modulair. Dat lag super.

Tip wanneer je net als ik niet de lichtste bent: zet een steuntje midden onder de middenbalk, in de bak. Bij mij veerde die door en daardoor lagen we onrustig. Moet nog iets verzinnen voor deze nieuwe kar omdat de bak net wat dieper is.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2018, 11:02:49 pm door RickB »
Gelogd

jeroenluppes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl windforce
  • No wahalla
Re: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2018, 07:22:08 pm »

Als ik je een tip mag geven over kratten. Kijk eens op krattenboer.nl. Daar hebben wij ook onze kratten weg voor de kyte. Die kratten zijn er in veel verschillende maten en de maatvoering is telkens de helft van de helft dus de kratten passen altijd op mekaar.
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2018, 12:34:57 am »

Mooie kratten, dank voor de tip.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2018, 03:53:43 pm »

Dank voor de tip vd kratten! Super handig!
Gelogd

Pabmofo

  • Gast
Re: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2018, 10:26:57 pm »

Welke hoogte hebben jullie voor gekozen?

Edit: Laat maar. Jullie hebben een Kyte lees ik nu. Heb zelf een Cocoon uit 2007 zonder Pack&Go.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 10:28:47 pm door Pabmofo »
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2018, 12:28:59 pm »

Mooie kratten. Hebben nu de curver bakken maar dat is niet echt ideaal.
Gelogd

Miranda1975

  • Gast
Re: Mijn eerste ervaringen met de Holtkamper Cocoon Aero Special Edition
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2018, 11:53:03 am »

Wij hebben afgelopen weekend op de bodem van de vouwwagen en de keuken novilonzeil gelegd. Zo is de “Kuip” na de vakantie heel gemakkelijk met een sopje te reinigen. Wij hebben zeil bij de Kwantum gekocht voor 3,95 euro per m2. Het is een lichte kleur zeil en valt bijna niet op.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal