Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vragen over afmetingen oude Holtkamper Flyer  (gelezen 407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scs75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Vragen over afmetingen oude Holtkamper Flyer
« Gepost op: juni 16, 2023, 05:59:03 pm »

Beste lezers,

Ik ben in het trotse bezit vn een Holtkamper Flyer uit 1986, maar deze heeft afgelopen zomer (2022) een aantal fikse scheuren en gaten gekregen tijdens een stormachtige kampeer nacht in Duitsland.
Ik ben de afgelopen weken wezen zoeken naar een ander doek voor mijn Flyer, aangezien het repareren van het tentdoek nogal een werk wordt, en ik in principe alleen het doek van de wagenbak nodig heb, en mijn eigen luifel hier aan vast wil naaien. 
Ik heb een voor dit project complete Flyer (geen grondzeil, tochtschort, voorwand en alleen een binnentent voor op de bedlade, maar wel een nette wagentent en luifel, in oranje, bruin en beige kleur zonder noemenswaardige gaten/scheuren), maar wel met een slechte/zachte plek tussen de bankjes gevonden en naar huis gebracht.

Thuisgekomen de Flyer uitgeklapt naast mijn eigen Flyer, en de nog aanwezige camping inventaris van de oude eigenaren uitgeruimd.

Mij vielen direct een aantal zaken op, namelijk dat de 4 aluminium beschermhoeken welke zich op alle 4 de hoeken van de wagenbak bevinden van de "nieuwe" oude Flyer afgerond zijn, terwijl op mijn eigen Flyer deze gewoon een aluminium hoeklijn zijn.
Tevens is het deurtje van een heel ander formaat (het deurtje lijkt verder origineel), en ook viel mij op dat er ruimte is links en rechts van de achterlichten voor eventueel nog een extra lamp.

Ik heb toen een centimeter gepakt en kwam tot de ontdekking dat de nieuwe Flyer 5cm breder is dan alle andere Flyers die ik ooit gezien heb.

De nieuwe Flyer is 160cm breed, en het matras 140cm, terwijl er ook gewoon ruimte is voor de stangen als de flyer dichtgeklapt wordt.
De stangen van de wagenbak zijn dus ook allemaal 5cm breder dan de andere Flyer.

De stangen van de wagenbak zijn ook allemaal 5cm breder dan mijn eigen Flyer, en het doek dus ook.

Nu gaat mijn plannetje om het doek van de wagenbak te vervangen dus niet lukken, aangezien deze 5cm breder/dieper is dan het doek van mijn huidige Flyer.


Mijn vraag bij deze is of er iemand weet of de allereerste Flyers breder waren, en zo ja, hoe lang zijn deze geproduceerd?

Ik heb Holtkamper zelf al benaderd, maar zij konden mij geen antwoord geven.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vragen over afmetingen oude Holtkamper Flyer
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2023, 06:35:13 pm »

Zoek eens contact met Kees Kampeert, Jelle Holtkamp is dat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal