Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?  (gelezen 16361 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alrik

  • Gast

Goedendag,
Inmiddels een leuk contact met BEGA in Bemmel. Hij wil met Kyte wel gaan aanpassen (verplaatsen watertank naar disselbak, en electriciteitsvoorziening met Eurostekker maken en stekkerdoosjes in bak en keuken inbouwen). Nu zoek ik foto's van mensen die dit al eerder hebben gedaan, die als voorbeeld kunnen dienen. Met name hoe de Eurostekker aan de buitenkant is gemaakt, cq op welke plek die is gemaakt. Wie heeft er foto's of weet ze te vinden ?
Alvast heel erg bedankt.
Alrik
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2012, 12:14:26 pm »

Goedendag,
Inmiddels een leuk contact met BEGA in Bemmel. Hij wil met Kyte wel gaan aanpassen (verplaatsen watertank naar disselbak, en electriciteitsvoorziening met Eurostekker maken en stekkerdoosjes in bak en keuken inbouwen). Nu zoek ik foto's van mensen die dit al eerder hebben gedaan, die als voorbeeld kunnen dienen. Met name hoe de Eurostekker aan de buitenkant is gemaakt, cq op welke plek die is gemaakt. Wie heeft er foto's of weet ze te vinden ?
Alvast heel erg bedankt.
Alrik
Ga vrijdag de Kyte ophalen.
Geen water genomen.
En elektra maken ze er niet meer in :(
Dus ik ga zelf elektra maken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2012, 12:49:41 pm »

Misschien heb je hier wat aan... zo zit het op mijn Kyte
Heb helaas geen foto's van de externe gas aansluiting op m'n Kyte, maar die zweven hier ook ergens op het forum...

groet, Rob

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2012, 12:58:44 pm »

Misschien heb je hier wat aan... zo zit het op mijn Kyte
Heb helaas geen foto's van de externe gas aansluiting op m'n Kyte, maar die zweven hier ook ergens op het forum...

groet, Rob
ah zo wil ik het ook maken.
Heb je dit zelf gedaan of HK?

ps over de gas aansluiting KLIK
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

hmk

  • Gast
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2012, 02:27:20 pm »

Holtkamper plaatst idd de vaste elektra aansluiting op de Kyte niet(meer). Ik kreeg wel met een goede uitleg en het advies om de aansluitstekker direct op de bodemplaat van de keuken te plaatsen op de positie waar nu (op de foto van Rob zichtbaar ) de kabel naar buiten komt.
Dus:
 - Gat boren
-  Draad doorvoeren
-  Aansluiten en onderkant van stekkerdoos goed volkitten en vastschroeven op bodemplaat(of met boutjes er helemaal doorheen)

Let op dat je de kant van het klepje naar buiten (zijkant) gericht monteert. (Je krijgt dan zeker geen spatwater van de wielen in de contactdoos)

Succes !!
Gr Hans
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2012, 02:40:59 pm »

Zoals hmk al verteld, zo is dit door HK op onze CocoonMTT gedaan. Afgeleverd in december vorig jaar, toen HK het nog wel deed.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2012, 02:59:08 pm »

Gevonden, het artikel waarin ook een foto van de externe gas aansluiting staat.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7509.msg92149.html#msg92149

Holtkamper heeft aan onze Kyte, op verzoek, de afgelopen winter zowel een externe gas aansluiting als een externe electra aansluiting gemaakt.

groet, Rob
Gelogd

alrik

  • Gast
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2012, 07:13:35 pm »

Dag Allemaal,
Hartelijk dank. Ik ben nu de weg wel kwijt of Holtkamper dit doet of niet. Volgens mij bij sommigen dus wel, en bij sommigen dus niet (bij mij dus niet, terwijl ik toch altijd zo aardig ben...).
Ik ga aan de slag.
Alrik
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2012, 07:15:39 pm »

Bij mij ook niet terwijl ik er nadrukkelijk om vroeg.
En ik ga hem vrijdag pas ophalen dat word gelijk knutselen aankomend weekend.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #9 Gepost op: april 17, 2012, 01:33:35 pm »

Misschien heb je hier wat aan... zo zit het op mijn Kyte
Heb helaas geen foto's van de externe gas aansluiting op m'n Kyte, maar die zweven hier ook ergens op het forum...

groet, Rob
Heb je in de keuken ook een stopcontact?
Die wil ik namelijk dan ook gelijk maken (handig voor het koffie apparaat).
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #10 Gepost op: april 17, 2012, 06:36:29 pm »

Heb je in de keuken ook een stopcontact?
Die wil ik namelijk dan ook gelijk maken (handig voor het koffie apparaat).

Nee, geen wandcontactdoos in de keuken, maar wel een powerbox, met zekeringen, in de bak onder het bed. Zo vaak gebruiken we de electrische aansluiting niet.

groet, Rob
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #11 Gepost op: april 17, 2012, 06:56:36 pm »

Ik heb in de keuken 3 stopcontacten gemaakt en de powerbox onder in de wagenbak gemonteerd. Vanaf de powerbox loopt een snoer met een cce stekker naar de disselkant waar ik hem zo met een verlengsnoer kan aansluiten. Ik hoef alleen maar een klein stukje van de rits aan de disselkant open te maken.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #12 Gepost op: april 17, 2012, 10:52:49 pm »

Erg mooi gedaan  WW
Zoiets wil ik ook wel in m'n whitebox, nu nog een praktische indeling verzinnen.  :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #13 Gepost op: april 18, 2012, 11:11:57 am »

Ik heb in de keuken 3 stopcontacten gemaakt en de powerbox onder in de wagenbak gemonteerd. Vanaf de powerbox loopt een snoer met een cce stekker naar de disselkant waar ik hem zo met een verlengsnoer kan aansluiten. Ik hoef alleen maar een klein stukje van de rits aan de disselkant open te maken.
Netjes . . .
zo wil ik het ook.
zat zelf te denken aan opbouw wcd's maar wist niet of ze dan in de weg zitten maar inbouw is super.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2012, 04:59:01 pm »

Zoals ik ergens anders al meldde wil ik de watertank uit de bagagebak van de Kyte en gewoon buiten tegen de keuken zetten. Ik dacht echter dat een gewoon dompelpompje het hoogteverschil niet zo kunnen "behappen". Echter toen ik daar vanmiddag bij Jan Krul in Hengelo naar vroeg zei men daar dat dat geen enkel probleem mocht zijn:  caravans in de lagere prijsklasse hadden allemaal zo'n simpele oplossing. Tja: aangezien ik aan de buitenkant behalve de blauwe cee-aansluiting ook een 12 volt aansluiting heb, net als op de foto van spikehome, opent dat perspectieven. Als ik daarop de pomp elektrisch aansluit, hoef ik alleen een doorvoer voor het waterslangetje te maken. Dat gaan we eens in alle rust uitvogelen als de Kyte met hemelvaart-Pinksteren op de camping in Mander staat. Tijd zat in die week.

Herstel: de foto is van Rob Moerkerken :J
« Laatst bewerkt op: april 18, 2012, 05:04:56 pm door PaulPaul »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal