Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot  (gelezen 5554 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #15 Gepost op: juli 17, 2017, 09:03:21 am »

Net even nagekeken in de handleiding van onze Tago Settler : Maximaal gewicht in de keuken 35 kg. !!
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #16 Gepost op: juli 17, 2017, 09:32:03 am »

En hoe meet/weet je dat? Mijn ervaring is dat mensen niet heel goed zijn in het schatten van maten en gewichten.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #17 Gepost op: juli 17, 2017, 09:46:03 am »

Ik zou gaan voor gewoon goede en stevige klemmen. en dat lichte klemmetje voegt niks toe als de grote het begeeft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #18 Gepost op: juli 17, 2017, 10:12:41 am »

Dat kleintje zit er waarschijnlijk op om hem aan de onderkant niet te laten verschuiven, maar zal inderdaad niet bijdragen aan het maximum gewicht wat je kunt houden.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #19 Gepost op: juli 17, 2017, 10:21:25 am »

En hoe meet/weet je dat? Mijn ervaring is dat mensen niet heel goed zijn in het schatten van maten en gewichten.
Het gewicht loopt inderdaad snel op. Eigenlijk zou je met een weegschaaltje alles moeten wegen dat je in de keuken stopt en dan bij elkaar optellen. Een goed gevulde koelbox zit al snel op 20kg en een volle 907 gasfles is 6,5kg. Dan blijft er nog maar een kleine 9kg over voor de kopjes/borden/bestek/etenswaren etc.
Met een keukenweegschaal kun je de kleine spulletjes wegen, vaak gaan die dingen tot een kilo of 5, zwaardere zaken gaan goed met een personenweegschaal. Om een beetje nauwkeurig te meten met een personenweegschaal kun je jezelf het beste meewegen, 1x met en 1x zonder de spullen. Het verschil is dan het gewicht.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #20 Gepost op: juli 17, 2017, 12:50:19 pm »

Dat kleintje zit er waarschijnlijk op om hem aan de onderkant niet te laten verschuiven, maar zal inderdaad niet bijdragen aan het maximum gewicht wat je kunt houden.
De Jamet keukens zitten met 1 klem aan iedere zijde vast. Nooit iets verbogen had. Maar die hebben wel op de steun voor de keuken een rubber nok zodat de keuken niet kan verschuiven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #21 Gepost op: juli 17, 2017, 01:10:24 pm »

Bij Gerjak staat de keuken op steuntjes met een rubber dop.
Het probleem met de enkele klein bij Gerjak was dat de klem sterk genoeg was in de lengterichting maar omdat de keuken toch altijd iets beweegt kwam er ook een hoge kracht schuin naar beneden waardoor de schroefdraad van de klem afbrak. Nadat er twee klemmen opgezet waren was het probleem verholpen.
Dat was wel een enorm sterk punt van Gerjak,  direct contact met de fabrikant en een bedrijf dat echt wilde verbeteren en ook wat deed met terugkoppeling van  klanten. Zo jammer dat ze niet meer bestaan.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #22 Gepost op: juli 17, 2017, 01:14:40 pm »

Het gewicht loopt inderdaad snel op. Eigenlijk zou je met een weegschaaltje alles moeten wegen dat je in de keuken stopt en dan bij elkaar optellen. Een goed gevulde koelbox zit al snel op 20kg en een volle 907 gasfles is 6,5kg. Dan blijft er nog maar een kleine 9kg over voor de kopjes/borden/bestek/etenswaren etc.
Met een keukenweegschaal kun je de kleine spulletjes wegen, vaak gaan die dingen tot een kilo of 5, zwaardere zaken gaan goed met een personenweegschaal. Om een beetje nauwkeurig te meten met een personenweegschaal kun je jezelf het beste meewegen, 1x met en 1x zonder de spullen. Het verschil is dan het gewicht.

Maar ik vrees dat de (kloppende)  theorie en de (hardnekkige) praktijk hier uiteen lopen...
Gelogd

susanne

  • Gast
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #23 Gepost op: juli 17, 2017, 06:23:36 pm »

Ik ben ook benieuwd. Rubber klemmen voor de bermkeuken? Heb je niet gewoon dit soort klemmen:


Bij ons is vorig jaar ook een klem losgeraakt. We hebben een tago settler. Nieuwe klemmen gekocht en nu aan beide kanten een extra klem bevestigd zodat er 2 aan elke kant zitten. Nu is het heel stevig.


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gelogd

Muisje

  • Gast
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #24 Gepost op: juli 17, 2017, 07:01:42 pm »

Dat kleintje zit er waarschijnlijk op om hem aan de onderkant niet te laten verschuiven, maar zal inderdaad niet bijdragen aan het maximum gewicht wat je kunt houden.

Schuiven kan niet volgens mij doordat de steuntjes ver naar buiten staan.  Wat wel kan is omhoog bewegen bij heftige hobbels en kuilen in de weg.  De verticale  kracht wordt dan verdeeld over vier klemmen.  Ik ga er na de zomer aan de linkerzijde een klem bijzetten op het kokerprofiel aan de bovenzijde.  De hefboom wordt dan een stuk groter. Bij mij zitten de zware dingen aan de linkerzijde.



Maar ik zal de boel ook eens controleren qua gewicht. Moet nu maar even goed gaan. Ik ben al op vakantie en heb al meer dan 1500 km gereden ook 120 km/h. Dat gaat prima met de settler.  Heerlijke kar achter de auto.
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2017, 08:49:50 pm door Muisje »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #25 Gepost op: juli 17, 2017, 07:22:03 pm »

Bij ons is vorig jaar ook een klem losgeraakt. We hebben een tago settler. Nieuwe klemmen gekocht en nu aan beide kanten een extra klem bevestigd zodat er 2 aan elke kant zitten. Nu is het heel stevig.


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


Daarom heb ik er ook een borgpen inzitten zoals je kan zien. Voorkomen is beter dan genezen
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

susanne

  • Gast
Re: Bevestiging van de bermkeuken Tago Ranger is kapot
« Reactie #26 Gepost op: juli 17, 2017, 07:26:32 pm »

Daarom heb ik er ook een borgpen inzitten zoals je kan zien. Voorkomen is beter dan genezen
Zat bij ons ook maar er was iets afgebroken.... Gelukkig merkten we het op tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal