Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Gerjak Arctic ervaringen  (gelezen 8526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sami

  • Gast
Gerjak Arctic ervaringen
« Gepost op: augustus 22, 2011, 10:46:37 pm »

Wie wil zijn ervaringen met de Gerjak Arctic met mij delen.
Wij hebben dit jaar de Gerjak Arctic voor het eerst meegehad.
Totaal is er 6150 km met de wagen reden over zeer wisselende wegen en is de wagen in de vakantie 20 keer op- en afgebroken.


Sami
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2011, 10:50:04 pm »

Ja, en hoe was dat?

Is op dit moment nl. het enige model naast de Cabanon Malawi waar we interesse in hebben (we hebben afgelopen zondag onze 'oude' vw verkocht om een nieuwe vw aan te schaffen (sneller op te zetten en comfortabeler slapen),

Volgens mij hebben ze beide de volgende voordelen:
- Matras slaapplaats(en) uit 1 stuk en met lattenbodem
- Relatief snel op te zetten (weinig extra buizen)

Bij de Arctic volgens mij wel een grote kans op een waterzak in het midden van het plafond.
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2011, 10:51:48 pm door nunogconway »
Gelogd

Sami

  • Gast
Re:Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2011, 10:37:12 am »

Omdat wij minder goede ervaringen hebben met de Gerjac Arctic, heb ik op het forum om ervaringen van ander Arctic bezitters gevraagd.

Het is inderdaad een snelle opzetten, maar het ontwerp kent een groot aantal probleempunten.
De waterzak gevoeligheid van de voortent is er slechts een van.
Naar mijn mening dient het ontwerp op vele punten een grondige aanpassing.

Tot op heden is de service vanuit Gerjak goed te noemen ik weet alleen nog niet hoe zij gaan reageren op mijn ervaringen gedurende de afgelopen vakantie.
Vanuit mijn eigen ervaring ben ik zeer terughoudend om deze wagen aan te bevelen aan anderen.
Dit vind ik zeer jammer, want deze wagen sluit in de basis zeer goed aan op onze behoefte.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2011, 11:38:09 pm »

Wat balen, ik hoop dat er nog reacties komen van an der Arctic bezitters. Succes :J
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2011, 12:00:04 pm »

Ik ben wel ge?nteresseerd in de, met name negatieve, ervaringen.

Als gezegd heb/had ik naast de Cabanon Malawi ook de Gerjak  Arctic ook op mijn lijstje. Echter het risico van de waterzak in het dak was mij al verteld en toen heb ik hem en principe weggestreept. Maar ik vind het nog steeds een mooie wagen (kleur, model en ruimte van de tent, weinig stokken, disselbak in de tent .....)

Maar wellicht als je losbrantd met ervaring dat je andere reacties krijgt.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2011, 12:02:50 pm door nunogconway »
Gelogd

Sami

  • Gast
Re:Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2011, 01:34:28 pm »

Mijn ervaringen zijn op dit moment niet positief te noemen.
Ik ben in afwachting van een reactie op een door mij aan Gerjak gestuurde brief met een 29 pagina's tellende bijlage.
Zodra ik nuttige info heb dan zal ik dit melden op het forum.
Tot die tijd adviseer ik je te wachten met een definitieve keuze.
Je hebt nog tijd genoeg.

Gelogd

Arctic 2011

  • Gast
Re:Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2011, 10:48:33 pm »

Ben ook ge?nteresseerd naar de helaas negatieve ervaringen. Ben tot nu toe erg gecharmeerd van de Arctic en wij zijn voornemens om een vouwwagen aan te schaffen na verkoop van onze caravan. Meer kampeergevoel, sneller ge?nstalleerd dan caravan en voortent. En vlotter reizen.

Hoor graag (spoedig) wat de ervaringen dan zijn.  8)

Gelogd

Sami

  • Gast
Re:Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2011, 08:40:37 am »

Ik zal via dit forum jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

In de basis is het een hele goede vouwwagen. Veel laadruimteen een snelle opzetter.

Ik en mijn vrouw zetten de wagen volledig op in 15 tot 20 minuten.
Dat staat de gehele wagen inclusief voortent en is hij volledig afgespannen.
Dit is voor een symetrische vouwwagen heel snel als ik de verhalen op het forum lees.
Dus niet alleen maar slechte ervaringen maar naar mijn mening wel een groot aantal noodzakelijke verbeter punten.
Gelogd

Sami

  • Gast
Re:Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: september 26, 2011, 12:10:49 pm »

Hierbij een herhaalde oproep om ervaringen met de Gerjak Arctic met mij te delen.

Idereen heeft nu de vakantie wel achter de rug en maakt wellicht al weer plannen voor volgend jaar.
Nu is dan ook de tijd aangebroken om eens na te denken over de opgedane ervaringen met de vouwwagen. 

Hierbij het verzoek aan Gerjak Arctic bezitters om jullie ervaring met mij te delen.
Weet iemand van de club een Gerjak Arctic bezitter, vraag heb dan om te reageren.

Sami
Gelogd

vroemisse

  • Gast
Re: Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 19, 2016, 02:54:44 pm »

Ik zou erg graag over over de belangrijkste minpunten van de Arctic.
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2016, 03:49:30 pm »

Ik kan je helaas niet verder helpen, wellicht zijn er anderen?
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 20, 2016, 11:50:53 pm »

Ja zoals eerder genoemd de waterzak op de voortdnt... Maar bij de onze is dat verholpen door extra stokken, echt geen last gehad! En verder een superfijne, ruime wagen met een keuken die je vast kan laten zitten aan de wagen!
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Monika

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Tago arctic
Re: Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: maart 15, 2017, 09:24:30 pm »

We hebben al jaren een Arctic en gaan met vreselijk veel plezier op vakantie ermee. We zijn een gezin met 2 kinderen en echte trekkers, dat wil zeggen voor ons dat we nooit langer dan 4 dagen op een dezelfde plek blijven en proberen ten minste 5 a 6 campings aan te doen in de zomervakantie......
Mocht je specifieke vragen hebben vraag gerust, zal proberen ze te beantwoorden!!!

Vriendelijke groet, Monika.
Gelogd

KlaasZ.

  • Gast
Re: Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 08, 2017, 10:47:29 pm »

Ook wij maken sinds 2010 met veel plezier gebruik van de Arctic vouwwagen tijdens onze vakanties in zuid Frankrijk, heerlijke wagen om mee te rijden over de tolweg.  Opzetten en alles gebruiksklaar geïnstalleerd in minder dan 3 kwartier.  Probleem met de "waterzak" in het voortentdak opgelost met een extra stel buizen en een extra poot aan de voorzijde.  De zonneluifel is niet bestand tegen hevige regen, maar die is zo weggehaald en weer teruggeplaatst, wel heerlijk groot als zonnescherm.
Verder een 2 poots middentafel gekocht voor in de wagenbak bij Obelink, voldoet erg goed om in de wagen te zitten tijdens verblijf en overnachtingen.
De standaard luifel hebben we laten voorzien van een rits die aan de wagentent past zodat bij de tussenstops de voortent niet nodig is maar je niet gelijk "buiten"staat.  Als laatste heb ik op de korte dissel een balk met vaste kogel met een Thule 970 Xpress fietsendrager gemonteerd om 2 mountainbikes mee te kunnen nemen.

Vriendelijke groet,
Klaas
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Gerjak Arctic ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2017, 10:13:53 pm »

Wij zijn net terug van anderhalve week Limburg met veel regen... Daarbij missen we wel de inritsbare kuip, misschien is deze nog via Aart Kok te bestellen, zijn immers dezelfde wagens. Bij de ergste regen hebben we de zijkant van de luifel helemaal naar beneden getrokken waardoor het water ver van je voortrmt vam het dak af komt. Awasbak eronder en je afwas werd meteen ff voorgespoeld ;)
Gelogd
Klapwiekend door het leven!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal