Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: I: Lago Maggiore: Feriolo: Camping Conca d'Oro  (gelezen 7712 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
I: Lago Maggiore: Feriolo: Camping Conca d'Oro
« Gepost op: juli 09, 2017, 08:37:40 pm »

Wij zijn van 18 t/m 28 juni 2017 op Camping Conca d'oro geweest. Dit is ons erg goed bevallen. Lees verder om te lezen waarom we dit een leuke camping vinden.



    * Vriendelijkheid personeel: 8
    * Sanitair: 8
    * Schoonheid van de camping zelf: 9
    * Animatie team: nvt
    * Voorzieningen: 7
    * Eet gelegenheden op de camping: 9

Algemeen: De camping is een fusie van 3 verschillende campings. 2 campings met kampeerplaatsen en een park met stacaravans daar tussen. Er is één receptie maar elk campingdeel heeft een eigen bar/ winkeltje. Wij stonden op het campingdeel met de toepasselijke naam 'Camping'. Ik heb een rondje gelopen over het campingdeel river. Ook dit ziet er netjes uit maar de plekken zijn hier wel een stuk kleiner. Mijn recensie gaat dus alleen over het deel waar wij stonden.

Ligging: De camping ligt direct aan het Lago Maggiore en heeft een eigen zandstrand. Dit strand loopt erg langzaam af in het water wat een voordeel is met kleine kinderen. Op loopafstand ligt het dorpje Feriolo. Dit dorpje heeft een boulevard met een aantal restaurantjes. Aan het einde van de boulevard kan je lekkere ijsjes krijgen. Boodschappen deden we bij de Ipercoop in Gravellona Toce. Een zeer grote supermarkt op nog geen 10 minuten rijden. Het leuke stadje Stresa ligt op een kwartier rijden. De andere kant op ligt Verbana.

Plekken: De plaatsen op de camping zijn ruim. Zeker voor een Italiaanse camping. Op elke plek past wel een flinke vouwwagen. De plekken zijn voorzien van gras en worden zeer goed onderhouden. Gaat er een gast weg, dan staat er vrijwel direct een medewerker het gras te maaien, bladeren weg te vegen etc. Er zijn plekken met schaduw, maar ook plekken in de volle zon.

Sanitair: Het sanitair is brandschoon. Het wordt de hele dag door schoon gehouden/ WC papier is aanwezig. Er zijn geen hurktoiletten maar een WC bril ontbreekt wel. Elke toilet heeft een waskraan maar er is geen handzeep. Dat zijn toch kleine minpuntjes. De douches zijn prima en de hokken zijn ruim genoeg. Afwas gelegenheid is er genoeg. Er zijn 3 toiletgebouwen waarvan er één is voorzien van een baby badje en douches voor kinderen.

Eet gelegenheid: Wij hebben alleen gebruik gemaakt van de afhaalmenu's. De pizza's zijn erg goed. De pasta scoort een ruime voldoende. Je kan ook ijs krijgen maar die was niet van superkwaliteit. Gelukkig kan je in bijna ieder stadje heerlijk ijs krijgen.

Voorzieningen: Er is een kiosk aanwezig waar je veel folders kan krijgen over uitstapjes in de omgeving. Ook kan je een elektrische auto huren, waarschijnlijk vanwege de vele campers. Er is een supermarktje met een klein assortiment waar je broodjes kan krijgen. Een zwembad ontbreekt maar er is een heerlijk meer waar je in kan zwemmen.

Muggen: Ik denk niet dat de camping hier veel aan kan doen. Dat het meer een nadeel is van de ligging tussen 2 rivieren en het langzaam aflopende Lago Maggioge. Maar er zijn heel veel muggen. Deze beesten lijken resistent te zijn voor Deet en prikken overal doorheen. Vooral s'avonds zijn ze erg actief. Dankzij een goede hor in de voortent konden wij deze beesten buiten de vouwwagen houden.

Polsbandje: Bij het inchecken krijg je een polsbandje die je moet dragen op de camping. Ik haat polsbandjes, heb hem niet omgedaan en er werd ook niet op gecontroleerd. Ik zag ook zelden gasten met een polsbandje lopen.
« Laatst bewerkt op: december 13, 2017, 07:10:09 pm door KenJo »
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Lago Maggiore: Feriolo: Camping Conca d'Oro
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2017, 06:57:17 am »

Wat leuk. Wij gaan hier over ruim 2 weken heen voor een paar dagen! Dank


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Lago Maggiore: Feriolo: Camping Conca d'Oro
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2017, 12:13:23 pm »

Dank je wel voor de mooie uitgebreide recensie. Uiteraard heb ik hem op onze google maps kaart gezet: Campings reviewd door de vouwwagenclub.nl
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
I: Lago Maggiore: Feriolo: Camping Conca d'Oro
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2017, 05:11:51 pm »

Wij zijn er van de zomer geweest. Was inderdaad erg leuke camping. Tip: huur een waterfiets en ga lekker in het diepere water zwemmen. Dan heb je geen last van het zeewier. Bij ons werden bandjes wel gecontroleerd 2x aangehouden omdat we ze niet omhadden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal