Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto  (gelezen 3819 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikk@

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon met Adventuretent
I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Gepost op: augustus 22, 2019, 10:15:36 pm »

Wat een klein paradijsje!
Eigenlijk zou ik het stil moeten houden. Ze hebben maar 30 campingplaatsen en met deze recensie loop ik het risico dat straks heel vouwwagenclub naar deze camping wil en er volgend jaar geen plekje meer te bemachtigen is op deze prachtige camping!

Deze camping krijgt van mij een dikke 9!!!

Als je op zoek bent naar een kleine camping met (voor Italiaanse begrippen) grote plaatsen, veel groen, ruimte, mooi zwembad, riviertje er langs, vuurplaats en mooi nieuw sanitair in een prachtige niet toeristische omgeving, dan ben je hier aan het juiste adres!!!

Een heel animatieprogramma is er niet. De camping is zo klein dat de kids elkaar vinden bij het kampvuur en vervolgens vele uurtjes samen  doorbrengen bij de rivier of in het zwembad. Het enige wat ik heb gemist is een fatsoenlijk speeltuintje en een tafeltennistafel. Bij het zwembad en de bar net buiten de camping  is voldoende ruimte om dit te creëeren.

Er zijn in verhouding veel Nederlanders. Ik schat zelf zo’n 85% van de bezoekers. Veel tenten en vouwwagens.

De eigenaren Marco en Sara zijn heel trots op hun camping en alle kunstobjecten op de camping. Het groen op de camping, incl. het gazon worden met veel zorg onderhouden. Dit maakt wel dat voetballen op het gras niet is toegestaan, hiervoor kun je terecht bij het zwembad. Ook zijn er op de camping wel wat regels, zoals om 22 uur moet het stil zijn en rond bepaalde kunstobjecten mag niet worden gespeeld. Hier wordt ook op gelet en je wordt er op aangesproken als je je er niet aan houdt...

Bij deze nog even de cijfers:

Vriendelijkheid personeel: 7,5
Sanitair: 9,5
Schoonheid van de camping: 11
Animatieteam: nvt
Voorzieningen: 9
Eetgelegenheden: 8
Gelogd

Ingmar van den Bor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Kavango Game Drive
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2022, 02:29:17 pm »

Ziet er prachtig uit! heb de website bekeken maar kom nooit helemaal uit die tarieven. Hoogseizoen is € 13,- per volwassene, € 19,- voor een standplaats en € 10,50 per kind. Zit in de € 19,- voor een standplaats al één of twee volwassene of is het een kwestie van alles bij elkaar optellen? Dus € 66,- per nacht voor 2 volwassenen en 2 kinderen?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2022, 05:09:24 pm »

Ziet er goed uit. Opgeslagen voor als de schatjes niet meer meegaan.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2022, 05:16:04 pm »

Ziet er prachtig uit! heb de website bekeken maar kom nooit helemaal uit die tarieven. Hoogseizoen is € 13,- per volwassene, € 19,- voor een standplaats en € 10,50 per kind. Zit in de € 19,- voor een standplaats al één of twee volwassene of is het een kwestie van alles bij elkaar optellen? Dus € 66,- per nacht voor 2 volwassenen en 2 kinderen?
Ik vermoed dat laatste. En áls dat zo is, vind ik het voorzichtig gezegd nogal prijzig.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2022, 05:19:15 pm door Jon »
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Ingmar van den Bor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Kavango Game Drive
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2022, 11:17:40 am »

Klopt, heb de camping ook gelijk gemaild en kreeg als reactie dat ik alles bij elkaar om mocht tellen. Meerdere campings in Italië bekeken en blijkt allemaal hetzelfde te zijn. Kennelijk is Italië gewoon dik het dubbele van Franse campings (als je vergelijkt qua grootte, aantal plekken e.d.).

Snap nu ook wel waarom het aanbod daar zo laag is. De paar die er zijn rekenen zulke prijzen dat de campinggasten daar niet heen gaan. En dat zorgt er weer voor dat er geen gunstig ondernemersklimaat is om daar een camping te beginnen :I
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2022, 11:41:03 am »

De jaren dat we in Frankrijk voor 35 euro met 2 volwassenen, 2 kinderen, een vouwwagen en elektriciteit stonden, zijn ook wel voorbij hoor. We gaan meestal niet naar hele luxe campings en tot max 150 a 200 plekken maar we komen meestal wel uit tussen de 45-60 euro per nacht. Uitschieters naar boven zijn er ook. We zijn al langere tijd niet op simpele municipal campings geweest. Daar zal het vast goedkoper kunnen maar die kun je (meestal) niet vergelijken met een camping als deze in Italië.
Gelogd

Ingmar van den Bor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok - Kavango Game Drive
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2022, 03:44:00 pm »

Deze camping is inderdaad wel echt een plaatje. Maar er zijn meer dan genoeg echt prachtige municipal campings in frankrijk te vinden voor fors minder.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #7 Gepost op: augustus 24, 2022, 04:20:21 pm »

Ik betaal liever wat meer voor een fijne camping. Let nooit op de prijs eigenlijk…

Ik bedoel 10 dagen van 20 meer tja dan maar een uitje minder
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2022, 04:35:08 pm »

Wij betalen met twee volwassenen veelal tussen de € 20-25, inclusief stroom, exclusief touristenbelasting.
Vinden we ook wel genoeg, voor € 66,- per nacht hebben we een leuk vakantiehuis in bijvoorbeeld de Ardèche met alles erop en eraan. Desondanks wel mooie camping!
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2022, 04:39:59 pm »

Wij kiezen eerder een omgeving dan een camping, en vervolgens eigenlijk liever een eenvoudige camping. De extra toeters en bellen, maken we toch geen gebruik van daar we het overgrote deel van de tijd op weg zijn, de uren in de ochtend en avond dat we er wel zijn, verkiezen we rust. Op de dure campings is die er meestal veel minder door grotere drukte en die extra's. Daarom zitten wij al makkelijk op wat afgelegen campings in de bergen. Municipal of privé maakt niet zoveel uit. We hebben beiden al gedaan en goede ervaringen gehad omwille van bovenstaande.
Ik heb geen zin om veel te betalen om dichter op elkaar gepakt te zitten en veel extra drukte te hebben. Dit jaar was het met 4 personen, plaats, auto en elektriciteit een 35 euro per nacht. Vorig jaar was ook een erg leuke camping voor 24 euro, maar dan zonder elektriciteit en was ook geen zwembad.
Wij zitten overdag niet vaak op de camping, zijn we meestal op uitstap of gaan wandelen en dan heb je aan al die toeters en bellen niet zoveel. Dit jaar hadden we wel een zwembad, de kinderen en vrouw hebben daar op 18 dagen een keer of 4 ingezeten. Dus als het er niet was, echt gemist zouden we het nu ook weer niet gehad hebben.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: I: Le Marche, Ponte Messa: Camping Marecchia da Quinto
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2022, 05:39:34 pm »

Wij hebben dit jaar onderweg 60 betaald voor een schijtcanping maar lag handig. En 36 op een heerlijke camping in toscane! (Hoogseizoen 2 volwassenen, 2 kinderen, vouwwagen en stroom).

In Italië zijn van oudsher de prijzen hoger dan Frankrijk, ook weinig kleine campings te vinden, maar ik zou meer betalen voor kleinere simpele campings dan entertainment voor de kinderen (zoek ik ook nooit op).

Zwemgelegenheid is een eis, liefst op loopafstand van een dorp(je) (valt vaak af), minder dan 100 plaatsen, iets voor kinderen, liefst vers brood. En dan in een mooie omgeving waar ik zoek….

Lukt meestal best aardig
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal