Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: CEE stroomaanlsuiting Kyte  (gelezen 16334 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aartn

  • Gast
CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Gepost op: mei 27, 2014, 02:24:19 pm »

Hi,

In onze Kyte wil ik een stroom aansluiting aanleggen. Hier heb ik een paar vragen over, waar ik nog geen antwoord heb gevonden op het forum vandaar dat ik een nieuw topic heb aangemaakt.

Buitenaansluiting
Voor de aansluiting met de camping stroom paal wil ik een CEE aansluiting onderaan de wagen monteren. Aangezien de aansluitingen op de stroompaal van de camping altijd "female" is lijkt het mij logisch om een "male" aansluiting onder de wagen te plaatsen. Zie voorbeeld foto. Zodanig kun je een normaal verlengsneoer gebruiken en niet een versie met aan beide kanten "male". Het probleem is dat ik nergens CEE wandcontactdozen kan vinden met een "male" aansluiting. Hoe zit dit of begrijp ik het niet?

Overbelastings zekering
Ik zou er ook graag een overbelastings zekering tussen het punt waar de stroom de Kyte in komt en de contact dozen plaatsen. Welke oplossing kan ik het beste voor nemen?

Groet,

Aart
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2014, 02:55:42 pm »

Zodanig kun je een normaal verlengsneoer gebruiken en niet een versie met aan beide kanten "male". Het probleem is dat ik nergens CEE wandcontactdozen kan vinden met een "male" aansluiting. Hoe zit dit of begrijp ik het niet?
Je begrijpt het goed. Het is zelfs een verplichting, omdat je anders aan de andere kant van je snoer open pootjes hebt met 230 V erop. En da's niet gezond.  :N

Deze (of iets dergelijks) moet je hebben:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/614042/PCE-513-6-CEE-Cara-apparatenstekker-voor-wandmontage-Blauw-16-A-IP44?ref=list

Overbelastings zekering
Ik zou er ook graag een overbelastings zekering tussen het punt waar de stroom de Kyte in komt en de contact dozen plaatsen. Welke oplossing kan ik het beste voor nemen?
Combinatie van een zekeringautomaat met een aardlekschakelaar.

Aart
Geen Kok?  (sorry, kon het niet laten gezien het HK subject :# )
Gelogd

aartn

  • Gast
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2014, 03:09:09 pm »

Dankje, ik heb er een besteld..

Nee, geen Aart Kok. Wel even gaan kijken, maar we struikelden steeds over die deksel die als vloer dient.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2014, 03:23:18 pm »

Dankje, ik heb er een besteld..
Zelf hou ik er niet zo van als open pennen nat kunnen worden. En dat kan in dit geval. Maar ik kon geen opbouw apparaatstekkers (feitelijk chassisdeel) met een klep vinden (zoals op de foto).

De superdeluxe uitvoering is de inbouwversie met een klep erop, maar dat gaat bij montage als op die foto niet lukken. Je kunt er echter, om de pootjes droog te houden (rijden door de regen) eventueel altijd een loze contrastekker opzetten. Hou je de pennetjes voor een paar Euro droog.
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2014, 03:25:28 pm door Frankie »
Gelogd

aartn

  • Gast
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2014, 03:26:48 pm »

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2014, 03:38:38 pm »

Gelogd

aartn

  • Gast
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2014, 03:42:29 pm »

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2014, 03:50:52 pm »

En deze: http://www.dewitschijndel.nl/crusader-zekeringautomaat/
Ja, maar daar zou ik dan wel de aardlekschakelaar bij doen.
Bij overbelasting is er altijd wel ergens iets wat afslaat. Je zult er, als de schakelaar op de aansluitpaal niet bereikbaar is alleen even voor naar de campingeigenaar moeten en als er meer kampeerplekken op één zekeringautomaat zitten, dan is dat lastig voor anderen.
De beveiliging die je echter niet overal vindt is een aardlekbeveliging. En die is minstens zo belangrijk als het om persoonlijke veiligheid gaat. http://www.dewitschijndel.nl/crusader-fsl1-2p-aardlekschakelaar/
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2014, 03:56:24 pm »

Maar je bedoeld eigenlijk zo een, een aardlekautomaat  :J

http://www.legrandservices.nl/e-catalog.aspx/008503

Gelogd

aartn

  • Gast
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2014, 03:58:15 pm »

Chique!
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2014, 06:59:37 pm »

Dit is de combinatie die HK gebruikt: http://www.e10outdoor.nl/crusader-tentvouwwagenunits-met-aardlek-050-m-50-m.html
en de manier hoe ze de CEE-form wcd monteren.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2014, 08:56:33 am door Diep »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #11 Gepost op: mei 27, 2014, 07:22:57 pm »

Wat heb je precies aan een zekeringsautomaat tenzij je deze net onder de drempelwaarde van de camping kunt instellen. Stel je hebt 8A op de camping. Een automaat van 16A helpt je dan weinig. Je kunt standaard een 6A nemen met als gevolg dat als je meer aangeboden krijgt op de camping, je dit niet kunt benutten.
Even rekenen en weten wat je aan vermogen gelijktijdig kunt inschakelen volstaat.
Ik heb om deze reden de zekeringsautomaat achterwege gelaten en enkel de aardlekschakelaar toegepast.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #12 Gepost op: mei 27, 2014, 08:00:55 pm »

Wat heb je precies aan een zekeringsautomaat tenzij je deze net onder de drempelwaarde van de camping kunt instellen. Stel je hebt 8A op de camping. Een automaat van 16A helpt je dan weinig.
Dat klopt. Maar als je zelf weet dat je meestal niet meer dan pakweg  6 Ampere gebruikt, weet je in ieder geval dat als je eens op een camping staat waar meerdere plekken op één automaat zitten, je je medekampeerders nooit tot last bent als je eens een foutje maakt.

Met het oog op veiligheid als in: :'kortsluiting' maakt de capaciteit niet uit. Elke zekeringautomaat klapt eruit bij kortsluiting.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #13 Gepost op: mei 27, 2014, 08:19:59 pm »

De aardlekschakelaar is ook niet altijd ideaal. Werkt alleen goed als alle aangesloten verbruikers voorzien is van vochtbestendige bekabeling. Gebruik je bijvoorbeeld pvc geïsoleerde verlengsnoeren dan bestaat er de kans dat als deze op de grond liggen en vochtig worden door dauw,op trekkend vocht of regen, de aardlek er voortdurend uitklapt door de lekspanningen. Dat gezegd hebbende hebben wij zelf een crusader verdeeldoos met 10A zekering automaat en aardlekschakelaar en 15 meter 3x1,5 mm2 neopreen geïsoleerde kabel. Alle overige verlengsnoeren zijn ook van neopreen. En sinds ik die gebruik ook geen problemen meer met de aardlek
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: CEE stroomaanlsuiting Kyte
« Reactie #14 Gepost op: mei 27, 2014, 09:32:51 pm »



Dit is onze creatie.
Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal