Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Scheve kindertent L aan Kyte  (gelezen 5661 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aartn

  • Gast
Scheve kindertent L aan Kyte
« Gepost op: mei 28, 2014, 10:16:18 pm »

Goedenavond,

Op dit moment zitten wij heerlijk warm en droog in onze Kyte op Texel. Nu valt ons op dat de kindertent wat scheef is gaan staan. Wellicht door de wind of gewoonweg niet goed opgezet. Hierdoor kancde meest rechter rits niet meer gemakkelijk dicht. Het lijkt erop dat de tent in het midden wat omhoog moet. Aangezien er meerdere wegen naar Rome leiden vraag ik het op dit forum.
Wie herkend dit probleem en heeft een oplossing? Ik heb een paar foto's toegevoeg.

Groet,

Aart
Gelogd

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2014, 10:17:50 pm »

Ik zie de foto's nog niet..  :)
Gelogd

aartn

  • Gast
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2014, 10:33:38 pm »

Er ging iets mis met uploaden. De site zei dat de plaatjes al bestonden. Waar kan ik deze nu vinden?
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2014, 10:57:44 pm »

Er ging iets mis met uploaden. De site zei dat de plaatjes al bestonden. Waar kan ik deze nu vinden?
Dan hebben de foto's waarschijnlijk dezelfde naam als al bestaande foto's op het forum. Even hernoemen en opnieuw uploaden. Heb ik eerder ook al eens 'last' van gehad.
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2014, 08:58:44 am door thasala »
Gelogd

aartn

  • Gast
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2014, 09:23:56 am »

Dat is een beetje lastig op een ipad
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2014, 09:50:14 am »

De kindertent omhoog lukt niet, tenzij je de linkerbuis iets buigt. Dit heeft GJT gedaan. Echter dat is niet de oplossing van jouw probleem.
Ik denk bij het eerste begin aan de kant van de kindertent je te ver onder de wagen bent begonnen. Wij hebben dit ook gehad en vorig jaar op de HK meeting ook één.
Je kunt het wellicht nu nog proberen om de pennen iets te verplaatsen.
Gelogd
Groeten,

Erik

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2014, 08:54:20 pm »

Kan je de stok van de tent niet omhoog doen. Heb zelf een kyte windforce maar daar zitten volgens andere stokken in.
Gelogd

aartn

  • Gast
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2014, 10:41:04 pm »

Vandaag even gekeken en eerst met een waterpas de boel even rechtgezet. Het geheel was door de regenval behoorlijk diep weggezakt in de modder. Toen hij eenmaal waterpas stond en het grondzeil ook weer recht eronder lag bleek de kindertent ook weer beter te staan. Nog steeds niet helemaal goed, daar de ritsen nog wat zwaar gaan. Morgen ga ik kijken om het grondzijl van de tent nog wat verder in lijn kan krijgen met de verticale oranje rechte buis. Als dit zo is, vermoed ik, zal de openingsrits van de kindertent ook beter aansluiten.

Wat mij verder opvalt is dat de linker luifelstok enigszins omhoog steekt in het dak. Hoort dit? Dit is de stok die de zijluivel naar buiten duwt en met zo'n zwarte schijf weerstand krijgt.

Groet,

Aart

Ps. Foto gaat niet lukken, want een foto renamen op een ipad kan niet. Wellicht kan de forum beheerder foto's een postfix geven van de userid. Hiermee maak je foto's uniek.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2014, 10:45:22 pm »

Yep dat hoort zo. Hebben ze allemaal. Heb me er ook over verbaast de eerste keer. De ander kant boven het slaapgedeelte is veel beter, maar daar is het doek strakker doordat het frame dichter bij elkaar staat.
Gelogd
Groeten,

Erik

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #9 Gepost op: mei 29, 2014, 11:11:37 pm »

Ps. Foto gaat niet lukken, want een foto renamen op een ipad kan niet. Wellicht kan de forum beheerder foto's een postfix geven van de userid. Hiermee maak je foto's uniek.

Kan je niet een nieuwe foto maken. Deze heeft dan automatische een andere bestandsnaam.  :grin:
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2014, 11:39:49 am »



Zo ziet de er bij ons uit, hopelijk zie je het een beetje.

Trouwens als je via de tapatalk app op je IPad zet, kun je heel makkelijk foto's toevoegen.
Gelogd
Groeten,

Erik

aartn

  • Gast
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2014, 10:39:05 am »

Goedemorgen,

Heeft iemand nog een goed advies om de spoelbak vast te zetten. De spoelbak en water voorziening bleek niet geinstalleerd te zijn dus heb ik dat even gedaan. Het enige wat nog moet gebeuren is dat de spoelbak vastgezet moet worden. Naar mijn idee kan dit met een kit. Welke zou dit zijn? Het is namelijk hout op metaal. Verder zat er in de onderdelen doos van de spoelbak ook eenvrij brede (2cm) rubberen band. Deze lijkt voor de spoelbak te zijn, maar op geen enkele manier past dit. Tips?

Groet,

Aart

Ps. Ik kijk uit naar de hc dag, voor nog meer handige ideen.
Gelogd

aartn

  • Gast
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2014, 11:13:28 am »



Nu met foto.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2014, 12:42:59 pm »

     Í
Gelogd
Groeten,

Erik

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Scheve kindertent L aan Kyte
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2014, 12:47:58 pm »

 Wil je echt zeggen dat jullie een doe het zelf kit hebben voor de watervoorziening, hebben jullie dit zo besteld of is HK dit vergeten?

Ik zie bij ons nergens een rubberen rand en zie ook niet hoe het is bevestigd. Dus daar kan ik je niet mee helpen.

Hoe is het met de kindertent?
Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal