Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Help! Water in Kyte-kitchen!  (gelezen 3865 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Runningr

  • Gast
Help! Water in Kyte-kitchen!
« Gepost op: juni 09, 2014, 09:32:56 pm »

Het was een lekker warm kampeerweekend! Maarr, KNMI gaf code oranje, de wolken werden steeds grijzer, wind kwam opzetten en opeens was er gerommel. Dus: Cocoon afbreken in recordtempo om het doek droog thuis te krijgen. Net toen te eerste dikke druppels vielen, trokken we het afdekzeil over de wagen heen. Voordat we het goed en wel vastgelust hadden, was het al een gordijn van water. Dus vluchten we de auto in, om daar de rest van de bui uit te zitten. De keuken hadden we niet afgedekt, maar alleen dichtgeklapt.

Waar we niet aan gedacht hadden was dat het water dan alsnog een weg zou vinden richting de bak van de keuken. Naast het 10 liter kannetje hebben we nu dus een reservevoorraad water in de keuken, die zich bevindt tussen de houten bodemplaat en het groene zeil van de buitenkant.

De wagen staat nu met de dissel op de grond en de achterkant zo hoog mogelijk en we hebben handdoeken tussen het hout en het groene zeil aan de achterkant van de keuken (aan de wagenkant) proberen te stoppen, zodat het water zo veel mogelijk naar voren loopt en de handdoeken het water opzuigen. Dit gaat echter niet super, omdat de houten plaat er zeer strak in ligt en je de handdoek niet tot onder de plaat geduwd krijgt.

Dus, als er iemand geniale ideeën heeft om het water/vocht onder de plaat uit te krijgen (liefst zonder het zeil stuk te snijden), dan hoor ik ze graag!

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2014, 09:50:31 pm »

Vreselijk. Laat het niet te lang duren, want de plaat zal wel niet watervast zijn en dus water opzuigen. Kun je de keuken niet demonteren? Misschien een hele klus, maar wel behoud voor je keuken. En roterende lucht onder de plaat door?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2014, 09:57:32 pm »

Niet iemand in de kennissenkring met een alleszuiger?
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2014, 10:34:50 pm »

Niemand met een alleszuiger... Ga straks weer ff checken hoe het ervoor staat, als het me niet bevalt morgen misschien maar eens zo'n ding huren... Of de keuken uit elkaar proberen te halen idd :-(
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2014, 10:45:38 pm »

Het klinkt erg, maar een snee(tje!) in het zeil maken en leeg laten lopen. Ondertussen een föhn en ventilator in de keukenblok om het droog te krijgen....
Die snee is we weer te repareren en als je hem op een plek maakt uit het zicht, dan valt het mee?!
Gelogd

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #5 Gepost op: juni 10, 2014, 12:47:33 pm »

Misschien kan je met een föhn op de onderkant op het zeil proberen het water te laten verdampen. En vochtvreters in de keuken zetten. Succes en ik hoop dat je het weer goed droog krijgt
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2014, 01:35:25 pm »

Keukenpapier absorbeert vrij goed en blijft bij elkaar.

Zout absorbeert ook prima, maar is weer slecht bij elkaar te houden.

Een alleszuiger van Aldi of Lidl kost een paar tientjes, zou ik zeker even naar kijken.

De föhn oplossing, misschien met een kacheltje erin.

Holtkamper bellen!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mieke

  • Gast
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2014, 01:51:49 pm »

vochtvreterzakjes?
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2014, 06:44:55 pm door Mieke »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2014, 03:55:58 pm »

Flinke hoeveelheid kattebakstrooisel (of als je duur wilt: chemsorb of multisorb garagekorrels) erin tot het goed droog is en dan met een gewone stofzuiger opzuigen?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #9 Gepost op: juni 10, 2014, 04:01:44 pm »

Ik zou HK even bellen voor een oplossing. Misschien even langsrijden?
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2014, 08:56:51 pm »

Even een kleine update: heb dinsdag direct Holtkamper gebeld. Reactie was: "oei, dat is niet zo goed". Hmmm.... De plaat in de keuken is watervast verlijmd multiplex, dus die kan op zich wel wat hebben. Ze gaven aan dat demonteren erg lastig is. Sneetje maken in het zeil was inderdaad wel een optie. Langzaam drogen door met goede ventilatie te verwarmen ook. Dit is gezien mijn woonsituatie echter erg lastig.

Ik heb het op dit moment opgelost door de wagen een paar keer beurtelings maximaal met de dissel omhoog en omlaag te laten wijzen, met handdoeken zo ver mogelijk langs de rand van de bodemplaat gepropt. En dat lijkt te werken, heb er echt een enorme bak water uitgehaald en kan geen vocht meer zien. Omdat niet zien niet betekend dat er niets meer zit, ga ik nog maar een vochtvreter plaatsen. En dan lijkt het weer goed te moeten zijn...
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2014, 11:05:48 pm »


Dus, als er iemand geniale ideeën heeft om het water/vocht onder de plaat uit te krijgen (liefst zonder het zeil stuk te snijden), dan hoor ik ze graag!

Ik dacht: misschien is het een idee om een soort aftapkraantje te monteren. Moet je er wel bij kunnen. Er bestaan doorvoeren voor flexibele tanks, maar ook bij vijvers. . Bij een volgend ongelukje is water dat zich onderin bevindt eenvoudig weg te laten lopen.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Help! Water in Kyte-kitchen!
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2014, 02:25:58 pm »

Ik dacht: misschien is het een idee om een soort aftapkraantje te monteren.

geen gek idee eigenlijk!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal