Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Fietsen op dissel Cocoon XL MTT  (gelezen 18731 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SHeijmans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Fietsen op dissel Cocoon XL MTT
« Reactie #30 Gepost op: juni 25, 2012, 10:25:42 am »

Zo wil ik ook ongeveer doen, originele Fiamma 128cm rail met bij behorende beugels, zelf een plaatje maken waarmee de beugels worden vastgezet op de dissel en de rail zelf dan weer op plaatje vast maken. Dan hoef ik niet in de dissel te boren.

Het heeft even geduurd maar de vakantie komt eraan dus is bij ons ook de aanpassing voor de kinderfiets doorgevoerd :)
De kinderfiets wordt vastgehouden met een beugel aan de fiets die er naast staat.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Fietsen op dissel Cocoon XL MTT
« Reactie #31 Gepost op: juni 25, 2012, 10:31:58 am »

Netjes!!!

Zag dat mijn overbuurman met de cocoon op de disselbak een fietsendrager gemaakt heeft.
« Laatst bewerkt op: juni 25, 2012, 10:34:51 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Fietsen op dissel Cocoon XL MTT
« Reactie #32 Gepost op: juni 25, 2012, 10:47:44 am »

Netjes!!!

Zag dat mijn overbuurman met de cocoon op de disselbak een fietsendrager gemaakt heeft.

Is die constructie wel stevig genoeg, ik kan me voorstellen dat een disselbak niet even sterk is als de dissel zelf.
Komen toch heel wat krachten vrij als de fietsen in de wind hangen op de snelweg. Ze steken ook een eind boven een auto uit op deze manier
Misschien alleen voor kinderfietsen.......
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Fietsen op dissel Cocoon XL MTT
« Reactie #33 Gepost op: juni 25, 2012, 11:52:39 am »

Is die constructie wel stevig genoeg, ik kan me voorstellen dat een disselbak niet even sterk is als de dissel zelf.
Komen toch heel wat krachten vrij als de fietsen in de wind hangen op de snelweg. Ze steken ook een eind boven een auto uit op deze manier
Misschien alleen voor kinderfietsen.......
Het is een stevige kist.
En hun hebben 2 sportfietsen erop staan.
Ze gaan heel veel naar zweden op vakantie altijd dan ligt er op de auto altijd nog een kano.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

pplammers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
  • HK Cocoon xl mtt 2011
Re: Fietsen op dissel Cocoon XL MTT
« Reactie #34 Gepost op: juni 28, 2012, 04:09:28 am »

Ook wij hebben een cocoon mtt gekocht in dec 2012 met fietsendrager.
Afgelopen week de vouwwagen volledig ingeladen (alle zware baggage voorin)en ook met 2 stoelen en zware picknick tafel er bovenop. De kyte kichen is leeg.
Tevens 2 fietsen (mountainbikes) op de dissel geplaatst. Echter de benodigde kogeldruk wordt bij lange na niet gehaald.
Deze bedroeg slechts 25 kg! Ik heb hierover contact gehad met holtkamper. Deze vertelde mij dat de nieuwe cocoon mtt op een ander soort chassis wordt geplaatst. Om het kogedruk probleem op te lossen wordt mijn tentbak nu een stukje naar voren geplaats. Ik ga er vanuit dat Holtkamper dit oplost , zodat wij veilig op vakantie kunnen.

Vandaag de Cocoon MTT opgehaald in Bunnik. Hier hebben ze de tentbak en de kyte keuken naar voren verplaatst.
Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Als de cocoon geheel leeg was had ik een negatieve kogeldruk en kwam de dissel omhoog. Dit is nu niet meer het geval. Ik heb nu een kleine positieve kogeldruk. Omdat ze tentbak naar voren hebben geplaatst heb ik nu ook meer ruimte om de ritsen rondom te openen.  De fietsendrager is nu net zoals bij de kyte in zijn geheel naar voren geplaatst.  Er past dan ook geen 3e goot op om een 3e kinderfietsje mee te nemen. In ons geval is dit ook niet nodig.
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2012, 04:12:55 am door pplammers »
Gelogd

rianne-maria

  • Gast
Re: Fietsen op dissel Cocoon XL MTT
« Reactie #35 Gepost op: juli 07, 2012, 10:13:18 pm »

De problemen met de disseldruk herkennen wij. Ook wij hebben onze cocoon mtt xl met kyte keuken in december opgehaald en zijn er vorige maand voor het eerst mee weg. Twee fietsen op de dissel en de bagage zoveel mogelijk voorin onder het bed leverde een minimale disseldruk op. Lastig als de fietsen er af zijn. We hebben besloten om een extra gewicht op de dissel aan te gaan brengen. Tussen de handrem en de fietsendrager gaan we een zware staalplaat bevestigen op dezelfde wijze als de fietsendrager. Op deze plaat kunnen we dan losse staalplaten van vijf kilo leggen. Deze worden op hun plaats gehouden door twee draadeinden, die door de staalplaten steken en met een vleugelmoer worden aangedraaid. Zonder fietsen nemen we drie staalplaten (15 kgs) mee. Omdat deze gewichten verder naar voren liggen dan de fietsendrager denken we dat dit genoeg is. Mocht het nodig zijn, dan kan er altijd nog een staalplaat bij. Op deze manier hopen we dat we eventueel ook zonder fietsen kunnen rijden.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Fietsen op dissel Cocoon XL MTT
« Reactie #36 Gepost op: juni 03, 2014, 09:12:59 pm »

Het is gelukt. Ik heb een mooie oplossing gevonden om een derde fiets te plaatsen op de dissel. (al vind ik het zelf :-)
Ik heb een originele wielgoot van Fiamma gekocht en kunnen bevestigen aan 2 reeds bestaande gaten in het chassis.


Bedankt voor de tip, PDM! Heb zojuist op de zelfde wijze een goot voor een derde (kinder)fiets gemonteerd op de dissel. Alleen zaten er bij onze klapper (MTT uit begin 2012) geen gaatjes in de dissel en heb ik deze even moeten boren. Klusje van niets, alleen daarna de moertjes onder die *&^%&^$$%#$ disselbalk vastschroeven was even, euh, "doorzetten".
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal