Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Afmeting camping plaats  (gelezen 18130 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abyss

  • Gast
Afmeting camping plaats
« Gepost op: december 04, 2013, 09:21:01 am »

Er zijn vast Mercury eigenaren die precies weten welke minimale ruimte je nodig hebt om je wagen fatsoenlijk om een camping plek te krijgen.
Ik heb nu een plek kunnen reserveren maar deze is aan de kleine kant 80m2
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #1 Gepost op: december 04, 2013, 09:26:36 am »

Even een open deur intrappen maar ja, ik ben er een keer ingetrapt: niet alleen het aantal vierkante meters is belangrijk. Maar ook de lengte/breedte verhouding en of de plek verder vrij van obstakels is. Het zou niet de eerste keer zijn dat je denkt voldoende ruimte te hebben maar dan blijkt er ook nog een boom op je plek te wonen...

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.359
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #2 Gepost op: december 04, 2013, 09:37:12 am »

Ik heb ervaring met een Mercury. 80 m2 kan ruim voldoende zijn, echter zoals vorige poster aangeeft, soms ook te klein.
Wij zaten vaak met het feit dat de plekken meer voor caravans zijn bedacht terwijl we met onze Mercury, als we de zonneluifel ook willen gebruiken, 11 meter nodig hadden om de voorste scheerlijnen kwijt te kunnen. Zonder zonneluifel is het, zo schat ik, een meter of 2 minder.
Breedte is met 5,5 meter nooit een issue.

Wij gaven bij reservering meestal aan dat we 11,5 (of 9,5) x 6 meter benodigd zijn om te kunnen staan. Het laatste jaar hadden we gereserveerd voor de Cabanon en uiteindelijk met de Kyte gekomen. Maar goed ook want anders hadden we bovenop de weg gezeten.
Geef goed je afmetingen aan bij reservering. De meeste campings hebben wel wat diepere plekken waar ze je mogelijk kunnen plaatsen.
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2013, 09:47:19 am »

Klopt ik ben nu aan het uitzoeken hoe de afmetingen zijn van de plekken. Ze hebben verschillende afmetingen. Dus nu proberen de juiste keuze te maken.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #4 Gepost op: december 04, 2013, 12:29:16 pm »

Wellicht een tip, voor als je de klapper een keertje in vol ornaat hebt staan (inclusief, luifels en scheerlijnen) is de boel een keertje exact opmeten (lengte x breedte), vergeet je dissel niet mee te meten. Noteer dan gelijk ook de maten zonder bijvoorbeeld luifel, dan weet je gelijk de minimale maten.
Maak gelijk van bijvoorbeeld sisal touw twee lijnen, ééntje voor de breedte en ééntje voor de maximale lengte (dus met alles erop en aan), en markeer bijvoorbeeld met knoopjes waar dissel, wagenbak, voortent en luifel en scheerlijnen komen. knoop een simpele pin-haring aan de uiteinden van de lijnen. Deze lijnen kun je dan bij aankomst bij je kampeer plek gebruiken om snel te bepalen hoe je klapper het beste op de beschikbare ruimte past en of dat gene hoe jij het liefst zou gaan staan ook past. Want er niets zo vervelend als je denkt, och dat zal wel passen en je komt net die 50 cm te kort en je moet de heleboel weer afbreken en weer opnieuw opzetten. Wij hebben deze meetlijntjes standaard in de diseelbak liggen.
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #5 Gepost op: december 04, 2013, 12:46:01 pm »

@Bosi. Bedankt voor je waardevolle tips. Wij kamperen al wat langer met een vrij grote tent. Dus we zijn wel wat gewend. Daar wist ik inderdaad de exacte maten.ik heb altijd een grote rolmaat bij me.  Wij leggen meestal een stuk grond zeil ter grootte van de hele tent neer. Zo konden we makkelijk zien hoe de tent kwam te staan. Aangezien dat een tunnel tent was. Was dat makkelijk verzetten..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #6 Gepost op: december 09, 2013, 10:36:45 pm »

Wij hadden afgelopen zomer ook een kleinere plek dan van te voren gedacht.
Wij hebben de wagenbak uitgeklapt en toen deze ( voordat we de pootjes hebben uitgedraaid) zo ver mogellijk ( schuin) in de hoek gezet. Zo wisten we zeker dat we de plek zo voordelig mogelijk hadden benut, Toen pas de pootjes uitgedraaid en de bak waterpas gezet. Aan de voorzijde hadden we toen de maximale ruimte die er was om te gebruiken!
Gelogd

Lucienne

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2014, 08:31:23 pm »

ik heb de eerste keer zelf met mijn voetstappen gemeten: 6 stappen breed en 8 of 10 lang, die voetstappen heb je altijd bij je als je ergens gaat kijken en via mail zeg ik 6 x 10 meter, dit is inclusief de lijnen.
Deze zomer voor het eerst met de Cabanon Safari op pad, we zijn heel benieuwd!

groetjes Lucienne
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2014, 09:46:54 pm »

Wij hebben voor onze reservering voor volgende week de maten van de klapkip doorgegeven en de plek die we uitgezocht hebben zou moeten voldoen aan de afmetingen.

Ik laat op een later tijdstip weten of het gelukt is.
Martin
Gelogd

van Thienen

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2014, 09:10:59 am »

Hallo,

Net terug uit kroatië. We hadden een superieur plek. 100m2 garandeerde ze ons. Kwamen we aan, shit twee bomen. We hadden vorig jaar ook twee touwtjes gemaakt voor de breedte en lengte. Een tip die ik ook van dit forum had. Dus we lieten ons niet kisten door de bomen. Alles precies afgemeten, hij zou rechts vd bomen komen te staan in de lengte (diepte). De wagenbak stond er schitterend bij. Het kon net, maar dan ook maar net. Op naar de voortent. Op dat moment realiseerde we dat de voortent (mercury) natuurlijk een keukenuitbouw heeft  ::) :?. Dat ging hem dus niet worden..........Er zat niets anders op dan de boel weer afbreken en anders neerzetten. Uiteindelijk stonden we met voortent. Luifel was niet mogelijk. Wij hadden in oktober al deze plek gereserveerd. Maar nu hebben we dus ervaren dat veel plekken inderdaad ingericht zijn op caravans en dat het belangrijk is om de afmetingen bij de reservering aan te geven. O'ja en vergeet niet te vragen of er obstakels staan  :)

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2014, 11:18:04 am »

Hadden op de laatste camping in Die een plaats van ca. 7x8 meter. Kon precies met de Cocoon en een bijzettentje. Auto paste er niet meer bij. Maar andere plekken waren niet voor minimaal een week beschikbaar. Ja, alleen nog 5 meter onder de spoorweg, daar hadden we geen trek in. Wel ruimte in overvloed en in de volle zon.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.662
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2014, 01:25:26 pm »

Niet altijd past het zoals je zou willen. In Engeland stonden we een kleine week op een wat te kleine plek... Resultaat: een luifel die erbij hangt, maar wel nodig is om droog te kunnen eten. En rotsspijkers kan je best in een steenlag-weg slaan.





Ook gezellig: hoge heggen waardoor je helemaal niets ziet op de camping... Er waren zelf (bijna) volledig ommuurde plekken :H

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro 2004
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #12 Gepost op: augustus 28, 2014, 02:40:38 pm »

Om die reden hebben wij een zijdeur in de luifel (voortent) van onze Karstentent laten maken. We konden de lange tent dan zonodig ook overdwars op brede, ondiepe plekken zetten. Van onze Astro kan nu ook een zijkant als deur dienen, maar de Astro is zo compact dat je die volgens mij op elk plekje wel kwijt kan ;) Is de wagen overdwars zetten voor jullie geen optie?
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #13 Gepost op: augustus 28, 2014, 02:46:23 pm »

Wij hebben worteldoek die precies zo groot als de hele combi excl de zonneluifel. Dat is veel makkelijker en overzichtelijker om te meten.
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Afmeting camping plaats
« Reactie #14 Gepost op: augustus 28, 2014, 03:33:10 pm »

Petra,

Worteldoek leg je onder het kuipzeil en dan ook nog plastic of dat niet?

Gr Marco
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal