Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Zelfbouw bermkeuken  (gelezen 41414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rschoppema

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #15 Gepost op: februari 09, 2011, 08:14:01 pm »

Wauw, was de reactie hier.

Applaus.

Groetjes,

Rob
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #16 Gepost op: februari 11, 2011, 03:01:33 pm »

Heel erg mooi gedaan.  :W

Tsja, vroeger kok geweest en kook nu ook nog graag, dus dan heb je ook op de camping wat te "eisen" he... :#
... en na kok, ben je timmerman geworden?!

Ik vind deze houtkleur ook heel erg mooi.
Misschien anders eerst wat proefstukjes (van resthout) schilderen en dan de beslissing nemen.

Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #17 Gepost op: februari 11, 2011, 03:27:10 pm »

ik vind de keuken zekers mooi vakwerk dit komt zekers niet uit een potje  :# :#
(ik weet niet of ik dit mag zeggen maar voor de mensen die ook zo,n keuken willen iedereen kan zo iets maken het is de voorbereiding het matriaal en vooral de tijd )
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #18 Gepost op: februari 11, 2011, 04:50:48 pm »

ik vind de keuken zekers mooi vakwerk dit komt zekers niet uit een potje  :# :#
(ik weet niet of ik dit mag zeggen maar voor de mensen die ook zo,n keuken willen iedereen kan zo iets maken het is de voorbereiding het matriaal en vooral de tijd )
Het is inderdaad niet zo moeilijk. Als je een goed voorbeeld hebt of een schets kun je het zo namaken. Veel geduld en heel precies meten. Ruim 20 jaar terug eens een fornuis gemaakt voor de peuterspeelzaal.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #19 Gepost op: februari 11, 2011, 05:02:48 pm »

en daarom is ccf nu kok  :# :# hij heeft op jou bouwwerk leren koken  :H :H
Gelogd

CCF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Merk: kampeermiddel : Geen meer...
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #20 Gepost op: februari 11, 2011, 09:29:08 pm »

Bedankt voor de leuke reacties ;)

Heel erg mooi gedaan.  :W
... en na kok, ben je timmerman geworden?!

Nee zo is het niet gegaan, het knutselen zit gewoon in m'n vingers, heb ook al de "kombuis" in onze boot zelf helemaal opnieuw opgebouwd en ik kan je zeggen dat er maar weinig rechte stukken in een boot zitten...

Voor de verbouwing:


En na de verbouwing:



ik vind de keuken zekers mooi vakwerk dit komt zekers niet uit een potje  :# :#
(ik weet niet of ik dit mag zeggen maar voor de mensen die ook zo,n keuken willen iedereen kan zo iets maken het is de voorbereiding het matriaal en vooral de tijd )

'n goede voorbereiding is zeer zeker het halve werk, als je alles van te voren uitmeet en nareken hoe je het gunstigste uitkomt met de platen hout dan is het halve werk eigenlijk al gedaan...


Zou het hout zo laten, slechts een paar streken neutrale beits erover maakt een mooie glans en diepte werking.
en de afwerking IN de kast en lade verloopt strakker...
Ben benieuw naar het eind resultaat.

Na alle reacties mag de foto niet ontbreken.
Dus....kom maar op met het eindresultaat.

Ik denk dat het toch echt geheel schilderen gaat worden, dan wordt het ook niet zo'n donker meubel in de voortent. Bovendien zal er nog wel wat geplamuurd moeten worden om alles helemaal strak te kunnen krijgen, kan ik ook gelijk alle spijkers even wat dieper drevelen en zie je er na het schilderen niets meer van.

Ik ga morgen weer verder en dan als eerste drevelen, uitgebruiste lijmresten wegschrapen en schuren, heb er nu al zin in :#

Groet, Mike
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #21 Gepost op: februari 11, 2011, 09:35:00 pm »

heb je nou niet een deuvels en houtlijm gebruikt om heet mooi blind af te werken  :( :(

nee hoor geintje is gewoon top en die kombuis is ook netjes kom ook naar het vw weekeind dan kunnen we lekker babbelen over klussen  :K :K
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #22 Gepost op: februari 11, 2011, 11:48:02 pm »

Maak je ook foto's tussendoor  :J
Gelogd

CCF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Merk: kampeermiddel : Geen meer...
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #23 Gepost op: februari 12, 2011, 08:44:27 am »

Heb ik bij de kombuis wel gedaan, omdat ik daar veel meer tijd voor nodig had aangezien ook de hele electrische installatie is vervangen.
Bij de bermkeuken heb ik geen foto's gemaakt, eeerlijk gezegd ook niet echt aan gedacht mede doordat het werktempo behoorlijk hoog lag :)

Hieronder paar foto's van de verbouwing op de boot:



Groet, Mike
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #24 Gepost op: februari 12, 2011, 06:54:04 pm »

Kanonnen (of eigenlijk als ex-Artillerist: Howitzers!)

MOOI met hoofdletters. Laat je later ook horen hoe het in de praktijk bevallen is?

(Tja, lekker koken op vakantie is erg belangrijk, een paar kilotjes tellen dan niet meer)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

marcel.s

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #25 Gepost op: februari 12, 2011, 10:40:45 pm »

waar kan ik bestellen?
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #26 Gepost op: februari 13, 2011, 01:27:59 pm »

nee hoor geintje is gewoon top en die kombuis is ook netjes kom ook naar het vw weekeind dan kunnen we lekker babbelen over klussen  :K :K

Beetje jammer dit, jullie zoeken gewoon iemand die goed kan koken en het bbq'en wil regelen :#
Gelogd

irene1979

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #27 Gepost op: februari 13, 2011, 03:27:50 pm »

@ccf

Super mooi gemaakt, die pootjes voor je keuken, waar heb je die gekocht? Wij zoeken namelijk net zulke potjes.
gr
irene
Gelogd

CCF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Merk: kampeermiddel : Geen meer...
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #28 Gepost op: februari 13, 2011, 09:30:12 pm »

@ccf

Super mooi gemaakt, die pootjes voor je keuken, waar heb je die gekocht? Wij zoeken namelijk net zulke potjes.
gr
irene

De pootjes hebben we zelf bedacht omdat we niet iets konden vinden wat kant en klaar is, waarschijnlijk bestaat het wel maar dan moet je wel erg goed zoeken of er net tegen aan lopen...
We hebben tegen de zijwandjes van de onderste keukenunit aan iedere kant 2 stukken van 25cm lang vierkante aluminium buis (25x25mm) gemonteerd met slotbouten.
De pootjes die daarin schuiven zijn van 20x20mm vierkante aluminium buis gemaakt. Deze kan je op de gewenste lengte afkorten, naar gelang hoe hoog je het werkopervlak van het aanrecht wilt hebben.
De pootjes zijn aan beide uiteinden voorzien van kunststof doppen, net als de bovenkant van de 25mm pijp die tegen de zijkanten van de keukenunit zitten.
Mocht je deze constructie ook willen gebruiken, let er dan wel even op dat je aan de onderzijde van de 25mm pijp tegen de zijkant voldoende lengte over houd om de pootjes in te schuiven, des te meer ruimte je overhoud, des te stabieler staat de keuken, zie tekening hieronder:



Groet, Mike
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2011, 09:53:15 pm door CCF »
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Zelfbouw bermkeuken
« Reactie #29 Gepost op: februari 14, 2011, 08:41:38 am »

Beetje jammer dit, jullie zoeken gewoon iemand die goed kan koken en het bbq'en wil regelen :#
dat is aardig van je om aan te bieden.  :# :# Daar kunnen we natuurlijk geen nee tegen zeggen .  :H
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal