Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aanschaf vouwwagen na Roadmaster  (gelezen 918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kristel07

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s
Aanschaf vouwwagen na Roadmaster
« Gepost op: juli 25, 2022, 04:46:39 pm »

Dag!

Helemaal nieuw hier maar na een voorjaar en zomer met enorm veel enthousiasme gekampeerd te hebben zoek ik nu toch naar wat echte kennis.
Wij hebben momenteel een Roadmaster Family S. Heerlijke wagen, vooral qua ruimte en dit is voor ons (2 vw en 4 kinderen) zalig. Onze twee oudsten slapen in een bijzettentje maar voor het opbergen van je kleding en spullen ervaren wij de vouwwwagen als heel fijn. We hebben er twee kasten in staan en drie opvouwbare kledingkasten.

De vouwwagen is echter wel helemaal op en we zoeken nu door naar een andere. Deze week kunnen wij een Trigano Odyssee Safari gaan bekijken. Vooral het 123 systeem spreekt ons aan want wij willen ook graag met een mooi weekend in het vooruitzicht, even weg kunnen.

We twijfelen alleen over de ruimte. We snappen dat de RM wel erg ruim is en dat het best kleiner kan, maar heeft iemand ervaring met de Trigano en zou dit een goede optie zijn? Degene die wij op het oog hebben is uit 2006 en heeft een uitbouw voor gastencabine, deze zouden wij voor andere doeleinden kunnen gebruiken. Als je de keuken buiten plaats onder de luifel dan win je ook weer ruimte. We hebben tot nu toe niet echt binnen hoeven zitten maar dit moet dus wel enigzins leuk kunnen als het een keer een regen dag is.

Tot slot: ik begreep dat met onze kampeerwensen (we beginnen met Pasen en eindigen met de herfstvakantie) het all weather doek van de RM ideaal is. Maar kunnen wij ook door met andere types/wat zou het verschil zijn met andere doeken?

Bedankt alvast!

Groetjes Kristel
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Aanschaf vouwwagen na Roadmaster
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2022, 05:41:51 pm »

Geen ervaring met de odyssee,  maar kan je wel zeggen Watruimte betreft echt een serieuze stap terug.  Zelf hebben wij een vergijkbare stap gemaakt, van Trigano Galleon naar Teun TTT4. En die is net wat rianter dan de andere 123 klappers (op de Triagon Olympe na, maar dat is toch ook wel een hele bijzondere wagen). 

Ik vind het allemaal wel te doen, de kids kropen toch in hun tentje bij slecht weer. En aan tafel een spelletje of knutselen ging ook prima.

Maar als die roadmaster zo goed bevalt... waarom dan niet weer een zoeken?

Camplet heeft ook allseason doek en kent ruime uitbouwen van de voortent.



Enige waar je dan mss wel rekening mee moet houden is dat je op de kar wat bergruimte moet creƫren met een (opvouwbare) dakkoffer.



Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Kristel07

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s
Re: Aanschaf vouwwagen na Roadmaster
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2022, 06:25:47 pm »

Bedankt!
Ja ik vraag mezelf ook steeds meer af waarom ik een ander type zou willen...We staan nu voor de derde week achter elkaar op een grote camping en zien hier veel vouwwagens komen en gaan. Ik zie hele mooie, de nieuwere varianten maar een kritische blik laat dan toch ook zien dat we echt wel in zouden leveren qua ruimte. En tijdens een binnen dagje vind ik het prima als het even wat krapper is maar momenteel kunnen wij zalig onze kledingkasten kwijt en is de tent met twee grote kasten netjes en opgeruimd. En dat past mij geloof ik ook.

Grootste 'bezwaar' vind ik de opzettijd tijdens korte periodes weg en dat Roadmaster zelf failliet is dus ik ergens bang ben dat er op een gegeven moment niks meer te krijgen of maken is.
Maar ik heb begrepen dat je een rits aan je wagentent kunt laten plaatsen zodat je alleen de luifel eraan kunt ritsen als je kort weg gaat. En dat is alles wat we zoeken denk ik. Hier kwamen vanmiddag twee stellen met beide een Cabanon Malawi 2.0 aan en die waren nog langer bezig dan wij...Dus wellicht doen wij er helemaal niet zo lang over ;-)

Niet komend najaar maar dat erop gaan wij zoeken naar een hele goede tweedehands!

Groetjes Kristel
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Aanschaf vouwwagen na Roadmaster
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2022, 10:06:05 am »

Bij de meeste Roadmasters kun je de luifel er al aan ritsen, bij de Family S dan. Hij gaat dan rechtstreeks aan de 80 cm strook. Ik zou dan ook kijken naar de  zijwanden want dan heb je een snelle variant waarbij je bijna 3 meter luifel hebt en afgeschermd zit.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Aanschaf vouwwagen na Roadmaster
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2022, 01:04:26 pm »

Wij stappen over van een Roadmaster family S naar een Camp-Let North. Ja inleveren op ruimte. Maar wel veel opzet gemak. En aangezien wij een dochter hebben van 13 jaar die nu in een eigen tent gaat hebben we die ruimte niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal