Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: België  (gelezen 15362 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Re:België
« Reactie #15 Gepost op: juni 23, 2011, 08:47:25 pm »

Halloooo, heb je het over mijn land????? Het kan best zijn dat jouw kaart niet actief gemaakt is om in het buitenland te betalen
Nederlandse winkels moeten ook expliciet zorgen dat buitenlandse passen het hier doen. Tot voor kort konden die drommen Duitsers die hier op dagen als vandaag (Sacrementsdag)  in veel supermarkten niet betalen. En in Denemarken hebben wij ook wel eens met onze passen een probleem gehad bij het afrekenen van de boodschappen. Of toen in Beieren...
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:België
« Reactie #16 Gepost op: juni 23, 2011, 10:39:33 pm »

@ Qwaqa: dat kan allemaal wel waar zijn, het ging hier wel over Belgie. En wij zijn wel de uitvinders van Bancontact en het gerelateerde Maestro systeem, nu heel algemeen in Europa. Ik kan met mijn bankkaart met Maestro tanken in Frankrijk en Spanje aan onbemande tankstations. En spullen kopen bij de Kampeermarkt in Eindhoven.
Een kleedje kopen in Italie enz. We gaan dit weekend naar de Eifel en daar kan ik even vlot geld uit de muur halen als hier thuis om de hoek. Wie is er hier nu niet mee met de moderne technieken?
En ik heb het niet over een creditcard zoals Visa, maar een gewone bankkaart.

En nu even on-topic: ik heb de indruk dat de oorspronkelijke tekst over Belgie bij het begin van dit topic recht uit een amerikaanse gids over Belgie komt. De auteur hiervan is hier duidelijk nog nooit geweest. Kan Nel hier wat meer duidelijkheid over geven, want anders kunnen we oeverloos doorgaan over dit onderwerp. Misschien beter de basistekst aanpassen aan de realiteit. Want daar ging het toch om, duidelijke en correcte info over Belgie of vergis ik mij?

Ik lees het vervolg wel na het weekend, ga nu eerst genieten van de bochten en glooiende wegen in de Eifel op de moto (zonder vw) en mijn zoon blijft thuis mochten er mensen met slechte bedoelingen meelezen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Re: Re:België
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2011, 08:00:46 am »

Nederlandse winkels moeten ook expliciet zorgen dat buitenlandse passen het hier doen. Tot voor kort konden die drommen Duitsers die hier op dagen als vandaag (Sacrementsdag)  in veel supermarkten niet betalen. En in Denemarken hebben wij ook wel eens met onze passen een probleem gehad bij het afrekenen van de boodschappen. Of toen in Beieren...

Ik weet niet of dit in Nederland zo is maar wij moeten onze kaart actief laten maken voor het buitenland anders kunnen alleen binnenlandse betalingen. Sommige banken zullen dat automatisch doen voor hun klanten, andere niet.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:België
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2011, 09:33:28 am »

Ik heb de 'basistekst' aangepast en een aantal achterhaalde info verwijderd. Ik heb deze topics afgelopen oktober 'overgenomen' en ben nog bezig her en der dingen aan te passen/completer te maken!

Uiteraard kan hier nog aangevuld worden als er nu in de openingstekst nog iets ontbreekt of niet klopt! Meld het even, dan kan ik dat nog toevoegen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re:België
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2011, 01:47:05 pm »

Ik kan me toch nog goed herinneren dat het "pinnen" in Nederland stilaan werd ingevoerd terwijl dat bij ons al lang heel gebruikelijk was.

Natuurlijk wel je Maestrofunctie laten activeren.
En ik ben tot op heden nog geen restaurant tegengekomen waar ik niet met creditkaart kon betalen. Gewoon pinnen is meestal niet mogelijk maar voor contact geld kan je eender welke bankautomaat op straat wel aanspreken....

En ja, Walen spreken geen Nederlands. Niet van niet willen, wel van niet kunnen.
Frans is een verplicht vak vanaf dat je 10 jaar bent in Vlaanderen, in Wallonië is dat niet zo...
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:België
« Reactie #20 Gepost op: juni 24, 2011, 03:49:22 pm »

Natuurlijk wel je Maestrofunctie laten activeren.

Dat verschilt in NL denk ik per bank, bij ING zit het er automatisch in, in het betaalpakket met de 'services' dus, en kan je een simpeler pas aanvragen als je nooit naar het buitenland zou gaan. Dit zal vast niet bij alle banken zo werken denk ik.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

nikkel1964

  • Gast
Re:België
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2011, 03:52:55 pm »

Dat verschilt in NL denk ik per bank, bij ING zit het er automatisch in, in het betaalpakket met de 'services' dus, en kan je een simpeler pas aanvragen als je nooit naar het buitenland zou gaan. Dit zal vast niet bij alle banken zo werken denk ik.

Bij zowel de Rabobank als de SNS zit het er ook standaard in. Je moet dan één keer in NL pinnen, daarna werkt ie ook in het buitenland.

Neemt niet weg dat België een heerlijk land is waar ik vaak op vakantie ben geweest (of ging het hier niet over België?  :# )
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:België
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2011, 03:54:40 pm »

Helemaal mee eens, maar ik bedoelde dat het activeren van de Maestro functie niet iets was om toe te voegen in de basistekst!

Wij gaan deze zomer nog een weekendje naar de Ardennen, op uitnodiging van vrienden dus in een huis en niet met de vouwwagen, maar dat gaat zeker ook nog gebeuren een van de komende jaren!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: België
« Reactie #23 Gepost op: april 01, 2016, 01:26:25 pm »

Heb gezocht naar tekst en uitleg over het "Vouwwagenverbod" voor Luik/Liege. Het volgende (weliswaar oude) artikel uit de KCK geeft mij enige duidelijkheid. Ter lering:

https://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/kamperen/kckroute_om_luik-94515_300093.pdf

De aangegeven routebeschrijving is en wordt inmiddels aangepast. Het zal u niet ontgaan zijn dat er flink aan de weg wordt gewerkt.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal