Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Schotland en Lake District (2018)  (gelezen 7196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Schotland en Lake District (2018)
« Gepost op: mei 30, 2018, 08:09:44 pm »



Dit jaar staat Schotland op de planning voor onze (zomer)vakantie. Ik heb ‘zomer’ maar even tussen haakjes gezet want je weet het maar nooit als je die kant opgaat!
Ons Engeland avontuur begint, geheel onlogisch maar daardoor niet minder leuk, via de kanaaltunnel in Londen. Na een bezoekje aan de Big Ben, Harrods of wat we dan ook gaan bekijken stomen we door naar het hoge noorden.
Het liefst zou ik in 1x doorrijden tot voorbij de Schotse grens maar dan wordt het wel een erg lange dag. We hebben drie weken de tijd, het is dus niet nodig om ons te haasten.
Daarom plannen we nog een stop in het Lake District, dat is ongeveer 500km rijden. Hier blijven we dan ook weer een dag of wat staan, afhankelijk van het weer.
Maar dan? Ik ben een schemaatje aan het maken en daar staat inmiddels al zoveel in dat er flink gestreept moet worden. We starten dus in het westen en ik wil met een boogje bij Edinburgh uitkomen, dan weer terug via York.Voor de kinderen moet er iig iets van Harry Potter in het programma komen zoals Alnwick Castle en de Hogwarts expres.
Onze planning ziet er tot nu toe zo uit:
Londen, Lake District (Castlerig Stone Circle), Via Hadrians wall en Gretna Green door naar Loch Lomond. Dan Fort William (Ben Nevis?, Clencoe), Loch Ness?, Aviemore (Cairngorms), Edinburgh (Alnwick Castle en de stad), York (stad). Ik zou ook nog graag naar Sky willen maar ben bang dat dat niet meer in de planning past.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen in deze regio en hoe het reizen gaat. Schiet het een beetje op op de snelwegen naar het noorden, welke campings zijn goed bevallen (of juist niet) en welke plekken mogen we echt niet missen?
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2018, 08:54:32 pm door PenH »
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2018, 10:21:29 pm »

Ik lees ff mee.
Wij gaan deze zomer ook richting Lake District. Dan richting Hadrians Wall, dan weer terug ri. Yorkshire.
Ook wij hebben wat Harry Potter dingen op de planning staan.
Alleen gaan wij niet helemaal beneden langs. Dat kost best wat tijd en km’s. Vanuit HvH op de boot, dat hoeft heel niet duur te zijn als je ff oplet.


mar-ine
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2018, 08:42:59 am »

Wij zijn daar 2 keer geweest, maar hebben toen niet gekampeerd. Dus over campings e.d. kan ik niets vertellen. De wegen zijn in Engeland in het algemeen redelijk, de motorways zijn goed en snel berijdbaar, maar de binnenwegen schieten niet echt op. In het Lake district heb je het gevoel 25 jaar terug in de tijd te zijn. Voor de oudere onder ons, de tv serie van James Heriot is hier opgenomen, en sindsdien is er niets veranderd. Als je tijd hebt moet je ook naar Blackpool, maar dat moet je dan wel in de avond zien. Alles aan de kust is dan verlicht, een fantastisch gezicht.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2018, 08:39:34 am »

Ik lees ff mee.
Wij gaan deze zomer ook richting Lake District. Dan richting Hadrians Wall, dan weer terug ri. Yorkshire.
Ook wij hebben wat Harry Potter dingen op de planning staan.
Alleen gaan wij niet helemaal beneden langs. Dat kost best wat tijd en km’s. Vanuit HvH op de boot, dat hoeft heel niet duur te zijn als je ff oplet.
mar-ine
Leuk, hebben jullie al een stek gevonden in Lake District? Ik heb nu Parc Cliffe op het oog. Wil in ieder geval de steencirkel bij Castlrerigg gaan bekijken, dus mogelijk zoeken we daar in de buurt een plekje. Krijg er ondertussen echt veel zin in! Gelukkig valt de zomervakantie hier vroeg dit jaar en kunnen we over een week of 6 al gaan!!!
De route onderlangs had ook niet direct mijn voorkeur want het is best een flink stuk om. Maar na een vervelende ervaring op de veerboot naar Noorwegen, heel erg zeeziek ondanks maatregelen, hebben we ervoor gekozen om ‘overland’ te gaan. En de kanaaltunnel + Londen is natuurlijk ook hartstikke leuk om te doen! Misschien krijg ik de gezinsleden nog zo ver om wel met de boot vanaf Newcastle terug te gaan. Moet het wel prachtig en vooral windstil weer zijn :)4]6]


@Tago Heman
Bedankt voor de info over de wegen. Vanaf Londen naar Lake District is best een flinke afstand maar als we dat vlotjes over de snelweg kunnen doen is dat niet zo’n probleem. Daarna (boven  is het gedaan met de motorways maar dan gaan we ook geen grote afstanden meer afleggen. Blackpool is denk ik net te ver uit de richting.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2018, 08:43:58 am door PenH »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2018, 12:56:45 am »

Ik weet dat Krizz hier al eens iets over geschreven heeft :J
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2018, 07:11:22 pm »

Wij hebben superknusse camping geboekt via National Trust. Beetje vergelijkbaar met kamperen met t groene boekje.


mar-ine
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2018, 08:23:06 pm »

Weet niet meer uit wiens post wat precies komt, maar Castlerigg Stone Circle is aardig, maar bijv. het viewpoint boven bij Derwentwater of het kleine bruggetje Ashness Bridge wat mij betreft meer de moeite waard.

Wij hebben op de Camping & Caravanning Club site bij Keswick gestaan, erg op watersport gericht, maar locatie technisch wel erg prettig, je loopt zo het (uiterst gezellige) stadje in en de supermarkt zit er ook op loopafstand. Parc Cliffe is overigens een prachtcamping maar de mooiste plekken zijn wel de zonder stroom plekken, daarom dat zelf (nog, gaat zeker nog eens gebeuren zonder kids) niet gekampeerd.

Hadrian's is voor ons een mis, meerdere keren bij 'sites' gestopt, maar heb het er nooit zo vanaf gekeken.

Schotse keuzes als je ons zou moeten vragen: Fort William en Ben Nevis (Skye zou ik inderdaad voor een andere trip bewaren), de weg van Fort William naar Skye (of eigenlijk het treintje erlangs) is natuurlijk wel weer erug leuk voor HP fans. Van de Cairngorm Mountains kennen wij alleen het zuidelijke deel, daar is het adembenemend mooi.

Alnwick Castle & York prachtige locaties om te bezoeken.

Wij gaan dit jaar die kant niet op en ben nu al beetje jaloers op deze trip, maar het is inderdaad wel een hele lijst, ik zou nog wat keuzes maken en nog een keer terug gaan.

Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2018, 09:20:33 pm »

@Klavertjes Bedankt voor deze nuttige tips. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen, gelukkig komt de vakantie snel dichterbij. We zullen inderdaad wel een en ander moeten schrappen (helaas). Maar dan blijft er tenminste nog een reden over om een keertje terug te gaan.
Heb je nog een goede campingtip bij Fort William misschien? Zit nu bij Clencoe te krijgen omdat ik bij FW nog niet iets kon vinden dat me aansprak.  In het Lake District wel een leuke plek gevonden (hopelijk..), net iets boven Keswick (Kestrel Lodge).
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2018, 02:54:35 pm »

Die camping moet goed komen. Wat een reviews. Wij staan daar iets zuidelijker van.


mar-ine
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2018, 04:06:48 pm »

Die camping moet goed komen. Wat een reviews. Wij staan daar iets zuidelijker van.
mar-ine
We gaan het beleven! Als het niks is komen we gewoon naar jullie (of andersom) :)4]
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #10 Gepost op: juni 20, 2018, 04:09:51 pm »

Het ‘midge’ seizoen is ook aangebroken. Hier kun je zien hoeveel van die akelige beestjes je kunt verwachten.

https://www.smidgeup.com/midge-forecast/

Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2018, 09:32:29 pm »

Dan niet voor dit jaar voor ons maar dat merk en die map heb ik wel even opgeslagen! Ze moeten mij altijd nogal hebben!

Laten jullie weten hoe erg het was, en of je je er tegen kon weren?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Trudie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Schotland en Lake District (2018)
« Reactie #12 Gepost op: juli 06, 2022, 08:04:33 pm »

Het ‘midge’ seizoen is ook aangebroken. Hier kun je zien hoeveel van die akelige beestjes je kunt verwachten.

https://www.smidgeup.com/midge-forecast/


oooh die is handig!!!! dank!!! :K
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal