Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe matras voor Odyssee  (gelezen 2555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Penelope

  • Gast
Nieuwe matras voor Odyssee
« Gepost op: maart 16, 2015, 06:49:34 pm »

Voor onze Odyssee van 2013 ben ik op zoek naar een fijne matras. We hebben nu de schuimrubber matrassen, maar hé, als je dan toch een vouwwagen hebt met lattenbodem, waarom dan niet ook goede matrassen er in..?
Welke matrassen kunnen jullie aanbevelen, ik snap dat een matras heel persoonlijk is, maar ik hoor graag de ervaring van anderen zodat ik weet waarnaar ik kan zoeken.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Nieuwe matras voor Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2015, 06:55:13 pm »

Hoe slapen de schuim matrassen?
Misschien een top dek matras van Ikea er overheen?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Nieuwe matras voor Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2015, 10:45:10 pm »

wij hebben een vrij dunne  ca 8-10 cm latex matras gekocht van de Ikea. Geen echt succes want te hard en erg zwaar. Deze matras is overigens ook niet meer leverbaar. Na een paar jaar heb ik er een traagschuim topper bij gekocht van ca 5 cm dik, gewoon bij een matrassendiscount hier in de buurt.  De combinatie van een stevige matras en zo'n traagschuim ding is wel erg fijn. Wij hebben een froli systeem er onder, dat is wel vergelijkbaar met een lattenbodem. We slapen nu prima.
Gevolg is wel dat een en ander nu erg hoog is (en zwaar). Ik zou nu eerder een (stevige) koudschuim matras als basis nemen ipv latex.

Wat vind je overigens niet fijn aan jullie matras? Is ie te hard? Liggen jullie er door?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuwe matras voor Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2015, 11:34:54 pm »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=11118.0
In bovenstaand topic vind je bijna alle topics over matrassen, misschien staat daar wel wat bij :J
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Nieuwe matras voor Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2015, 10:17:45 am »

De matrassen van onze Odyssee 2013 zijn nogal stevig. Een opdekmatras van Ikea erop ligt prima.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal