Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?  (gelezen 6865 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S
tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Gepost op: april 03, 2015, 12:49:08 pm »

Misschien een hele domme vraag, maar wij zijn nog vrij nieuw in vouwwagenland.
Wij hebben een jamet panorama met inritsbaar kuipgrondzeil. Nu zag ik vorige week bij de dealer dat ze daarin nog tenttapijt hadden liggen? Nu vraag ik me af of dit was om de vouwwagen te beschermen in de showroom, of dat het zowiezo handig is om dit toch wel te doen...
Hebben iemand hier ervaringen mee?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.685
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2015, 01:10:05 pm »

Je glijd wat minder gemakkelijk, je ziet het ingelopen zand niet en het is fijner aan de.voeten. Maar schoonmaken is lastiger en je moet het wel neerleggen en opruimen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2015, 01:15:18 pm »

Domme vragen bestaan niet en welkom in klapperland. ;-)

Ik vermoed dat ze dat ter bescherming van het grondzeil er in leggen, maar het kan ook best comfortabel zijn. Grondzeil is best koud aan je voeten 's morgens en 's avonds. Maar het is ook weer extra bagage.

Ik gebruik tenttapijt onder de luifel bij langer verblijf. Dan loop je iets minder rommel mee naar binnen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2015, 01:21:29 pm »

Wij doen dat ook. Het is inderdaad comfortabel. En daarnaast zie je daardoor ook niet meteen elke zandkorrel liggen. Het oogt dus wat schoner. Of liever: het oogt wat langer schoon. Binnen beige foam tenttapijt over het grondzeil. Buiten groen, steviger en gladder tentapijt onder de luifel.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2015, 01:23:10 pm door Frankie »
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2015, 04:59:09 pm »

Wij doen het niet. We willen niet nog meer meenemen...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2015, 05:55:05 pm »

Wij deden het wel, maar doen het niet meer. Zo weinig mogelijk mee. Grondzeil is dik zat, gaat niet kapot. Makkelijk schoon te vegen en scheelt een hoop werk. Met onze Jametic hadden we het altijd wel mee omdat die slecht was op te zetten op ongelijke ondergrond. Dan kon het grondzeil er niet meer in en gebruikten we het tenttapijt op een stuk folie. Met de Cocoon nog geen ervaring met ongelijk terrein. Maar die heeft meer marge in tentdoek en grondzeil dan de Jametic. Verwacht dus weinig problemen. En anders wordt het een stuk zeil ergens kopen tijdens vakantie. Problemen zijn wel weer op te lossen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2015, 06:57:55 pm »

Wij leggen er een Bolon zeil op. Weegt niet zo veel en is compact op te vouwen. Wij vinden het ook fijner om op te lopen, het vuil valt er doorheen dus het blijft wat properder binnen.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2015, 08:47:48 pm door Mieke »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2015, 07:26:37 pm »

Wij leggen er een picknickkleed in. Ook handig voor andere doeleinden, heel licht, warm aan de voeten en het kost bijna niks. We nemen altijd twee van die kleden mee en gebruiken ze ook voor stops onderweg, om buiten op te spelen/lezen, als matje voor de ingang, enzovoort.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2015, 07:40:04 pm »

Wij leggen er een picknickkleed in. Ook handig voor andere doeleinden, heel licht, warm aan de voeten en het kost bijna niks. We nemen altijd twee van die kleden mee en gebruiken ze ook voor stops onderweg, om buiten op te spelen/lezen, als matje voor de ingang, enzovoort.
Een dergelijk groot kleed hebben wij ook in de Cocoon liggen. Gebruiken we ook als afscheiding voor het XL deel van de Cocoon als de puber daar een nacht slaapt. Maar wordt inderdaad ook wel eens gebruikt op de vloer als het koud is, of onder het luchtbed van de puber. Multifunctioneel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #9 Gepost op: april 03, 2015, 07:45:57 pm »

Hier ook gaatjestapijt op het kuipgrondzeil. Voelt veel fijner aan je voeten en inderdaad, je ziet het vuil niet zo snel. Onder de luifel hebben we altijd eco-grondzeil liggen (worteldoek), tenzij we een mooi grasveldje onder de luifel hebben, maar dat is nog niet gebeurd.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Drees

  • Gast
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #10 Gepost op: april 03, 2015, 07:56:23 pm »

Een dergelijk groot kleed hebben wij ook in de Cocoon liggen. Gebruiken we ook als afscheiding voor het XL deel van de Cocoon als de puber daar een nacht slaapt. Maar wordt inderdaad ook wel eens gebruikt op de vloer als het koud is, of onder het luchtbed van de puber. Multifunctioneel.
En het staat nog heel gezellig ook! Je hebt ze in allerlei kleuren. Onder de luifel hebben we gaatjestapijt op worteldoek, maar binnen wil ik mijn kleedje niet missen:)
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #11 Gepost op: april 03, 2015, 08:24:50 pm »

Wij gebruiken ook tenttapijt op het bisonyl. Betreft van dat gaatjestapijt puur ter bescherming van het grondzeil bij het inlopen van bijvoorbeeld zand. Het bevalt niet echt. Schoonmaken er omder is alsnog veel werk als je het er uit trekt (kinderen knoeien wel eens) en tussendoor even aanvegen is niet handig. Kwa comfort vinden we het ook geen verbetering. Met de blote knieen erop voelt niet echt prettig.
Beste is om niets te doen volgens mij. Om het toch te beschermen denk ik er nu over om gewoon een stuk dunner bisonyl op maat te maken. Dit trek je naar buiten en klaar. Eronder heb je dan geen schoonmaakwerk meer. Tussendoor even aanvegen kan ook weer.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2015, 08:28:26 pm door GJT »
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk: kampeermiddel : Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #12 Gepost op: april 03, 2015, 08:44:03 pm »

Wij leggen ook altijd tenttapijt neer. Voelt veel fijner, ook niet plakkerig als het warm is. We hadden eerst van dat gaatjestapijt. Maar daar zijn we vanaf gestapt. Het is erg groot en best zwaar om mee te nemen. We hebben nu arisol tenttapijt. Voelt veel fijner met blote voeten, en op je knieen krijg je geen ruitjespartoon in je been. Ik vind het ook makkelijker schoon te maken. Volgens mij was het ook goedkoper, maar dat weet ik niet zeker meer.

https://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/tenttapijt-arisol-250x400.html?gclid=CMfuoJzk2sQCFdPMtAodyX0A-g


Wij hebben het niet bij obelink vandaan, maar dit is wat wij hebben.
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S
Re: tenttapijt ook gebruiken bij inritsbaar kuipgrondzeil?
« Reactie #13 Gepost op: april 06, 2015, 05:15:26 pm »

bedankt voor de goede tips. 25 april gaan we klappen en we gaan het eerst eens zonder proberen en kijken dan even hoe het bevalt.
bedankt voor het meedenken!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal