Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Buizensysteem Trigano Odyssee  (gelezen 8644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verschoor

  • Gast
Buizensysteem Trigano Odyssee
« Gepost op: april 26, 2015, 12:39:31 pm »

Hallo allemaal,
eind 2012 hebben wij een tweedehands Trigano Odyssee (bouwjaar 2010) gekocht. De vouwwagen bevalt prima, alleen hebben wij problemen met de 3 staanders die, na uitklappen, geplaatst moeten worden. Op een of andere manier plaatsen wij ze niet goed, waardoor ze losschieten. We zetten ze dus nu elke keer vast met tyraps (kabelbinders). Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Of zijn er mensen die weten hoe de buizen wel geplaatst moeten worden?

Alvast bedankt!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.364
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2015, 12:44:50 pm »

Ik deed de opening van de klem andersom.
Door de druk van het doek bleef hij op zijn plaats.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2015, 01:28:36 pm »

Zoals Alex het gedaan heeft doe ik het ook. Verder zo neerzetten dat je met de haringen de staanders strak zet.
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2015, 02:45:08 pm »

In de andere hoek, met de opening naar binnen, passen ze ook beter.
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2015, 03:30:23 pm »

Wij zetten hem idd andersom en achter het dwarsijzertje, hebben er ook wel eens ruzie mee, maar goede afspanning van de tent en goede hoogte helpt.
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Verschoor

  • Gast
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2015, 07:59:15 pm »

Bedankt voor de reacties!
We hebben al meerdere dingen geprobeerd, maar we blijven het gewoon proberen. Wel fijn te lezen dat we niet de enige zijn die het probleem hebben.... Bij rustig weer is het ook niet echt een probleem, maar we hebben al de nodige buien en stormen over de wagen gehad. Gelukkig bleef hij prima staan!

Zou het helpen (en mogelijk zijn) om de kunststof klemmen te vervangen door metalen klemmen???
Gelogd

goedeaarde91

  • Gast
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2015, 08:34:17 pm »

Inderdaad de klemmen andersom om de buis heen klikken, dan blijft ie prima zitten.
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2015, 09:48:02 pm »

Heel herkenbaar!!  :(
Wij hadden ook een Odyssee, maar dan uit 2002. Altijd ruzie met deze hoekstangen en 'losten' het idd ook op met tie-wraps. Echter met flinke storm bleven de stokken een soort van omvallen. Op alle mogelijke manieren proberen om de buizen te klemmen in die hoek, maar het bleef naar ons idee een onstabiel geheel. Ook bij de klemmen andersom om de buis heen klikken.
Toen wij bij een kampeerboer nieuwere Odyssee stonden te bekijken bleek dat er nog niet echt een andere manier voor de bevestiging is. Wat wij vreemd vonden, want we zullen toch echt niet de enigen zijn die hier tegenaan lopen? En dat blijkt maar nu weer eens zo te zijn...

Dé oplossing hebben wij helaas nooit gevonden en inmiddels mede door dit euvel (en andere wensen) overgestapt op een heel ander merk, dus kan ik je helaas niet helpen  :?
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2015, 10:17:18 pm »

Wij hebben een 2014 model Odyssee waarbij de 3 kunstof klemmen vervangen zijn door metalen beugeltjes die je met een vleugelmoer vast kunt draaien. Dat zit als een huis.
Gelogd

Verschoor

  • Gast
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #9 Gepost op: april 27, 2015, 11:37:46 am »

Hallo Klapkei,
daar zitten wij ook aan te denken. Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Moeten we dan nieuwe buizen kopen of is het kunststof goed te verwijderen? En hoe bevestigen we die metalen beugels dan?
Gelogd

Verschoor

  • Gast
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2015, 07:45:09 pm »

Oh, hihi, ik lees het nu pas goed Klaplei. Je hebt een nieuw model en daarbij zijn de buizen vernieuwd. Fijn dat het goed staat!

Misschien een idee om dan nieuwe buizen te kopen, als dat mogelijk is. Binnenkort maar eens naar kijken.
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #11 Gepost op: april 27, 2015, 07:57:01 pm »

Als ik de foto's zo zie dan vermoed ik dat de bovenkant van de stok tegenwoordig wat anders is. Wij gaan naar het klapweekend dus mocht je daar ook heen gaan kom gerust even kijken  :) Ik zal dan sowieso een foto van de klem maken en hier op het forum plaatsen.
Gelogd

Verschoor

  • Gast
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #12 Gepost op: april 27, 2015, 08:31:41 pm »

Ik zal eens kijken wanneer en waar dat klapweekend is. (We zijn nog nieuw hier op het forum.) Het klinkt wel gezellig, zo'n klapweekend.
Fijn als je een foto wilt maken, dan kunnen we even kijken hoe het nu is.
Gelogd

Verschoor

  • Gast
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #13 Gepost op: april 27, 2015, 08:38:43 pm »

Waar en wanneer is het klapweekend? Ik kan het niet zo snel vinden.....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Buizensysteem Trigano Odyssee
« Reactie #14 Gepost op: april 27, 2015, 08:41:53 pm »

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal