Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: To wax or not to wax  (gelezen 851 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 420
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
To wax or not to wax
« Gepost op: mei 05, 2019, 01:44:33 pm »

Hallo allemaal, binnenkort ga ik mijn Cabanon Monaco ophalen. Nu vroeg ik mij af zetten jullie de wagenbak in de wax of niet? Het is aluminium, dus volgens mij kan het nooit kwaad, en ik vind het altijd wel vet om mijn pronkstukken te zien glimmen (auto, racefiets....) Nu is het moment van ophalen natuurlijk ook meteen een mooi moment om hem goed van een beschermend laagje te voorzien, want er zit nog geen vuiligheid op.

En verder vroeg ik mij af of jullie nog iets speciaals doen ter extra bescherming in de stalling (extra dekkleedje oid)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: To wax or not to wax
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2019, 02:03:31 pm »

Hallo allemaal, binnenkort ga ik mijn Cabanon Monaco ophalen. Nu vroeg ik mij af zetten jullie de wagenbak in de wax of niet? Het is aluminium, dus volgens mij kan het nooit kwaad, en ik vind het altijd wel vet om mijn pronkstukken te zien glimmen (auto, racefiets....) Nu is het moment van ophalen natuurlijk ook meteen een mooi moment om hem goed van een beschermend laagje te voorzien, want er zit nog geen vuiligheid op.

En verder vroeg ik mij af of jullie nog iets speciaals doen ter extra bescherming in de stalling (extra dekkleedje oid)
Ik zet mijn Roadmaster na elke seizoen goed in de was en poets hem helemaal op. Als het seizoen begint dan op poetsen en klaar. Wel een tip kijk goed uit dat er nergens vocht water etc achterblijft wat het doek kan raken. Verder als hij in de stalling staat doen we er een zeil over de harder deksel. Dit om krassen etc te beperken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.374
Re: To wax or not to wax
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2019, 02:17:50 pm »

ik weet niet wat voor kleur de wagenbak heeft, maar als dat mat zwart is, dan kan je mss beter een siliconenwax gebruiken. De goedkope van de Action volstaat wel. Anders wordt ie toch nog grijs.

zelf doe ik dat na iedere grote vakantie. bij de korte vakanties maak ik 'm wel goed schoon, met een autowasborstel, ook de onderkant van de wagen pak ik dan ff mee. alle rubbers lekker met siliconen en ook het dekzeil maak ik zo schoon. Let wel op... ga niet als een halve gare in het rond staan spuiten met je speedwax.. doe het gecontroleerd.

Gelogd
Adventure Awaits

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: To wax or not to wax
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2019, 05:48:30 pm »

Ik was de wagenbak voordat we weggaan en als we terugkomen en voor de stalling even lekker oppoetsen met wax. In de stalling gaat er ook een zeil overheen ivm krassen en spinnenpoep/stof enzo. Kan nooit kwaad wagenbak in de wax zetten.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: To wax or not to wax
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2019, 09:34:16 pm »

Via carclean bestel ik poetsmiddelen voor de auto. Voor de vouwwagen gebruikte ik dit ook. Pas wel op voor je tentdoek, die moet niet gepoetst worden met chemische toestanden.  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal