Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo  (gelezen 5902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

faba

  • Gast
jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Gepost op: maart 17, 2014, 12:08:45 am »

Omdat de kinderen al wat groter worden en VOORAL omdat het opbouwen van onze arizona veel wrevel veroorzaakt bij mij, ben ik van mening dat mijn vakantie prettiger zou aanvatten indien we een 1 2 3 systeem opzetter zouden hebben.
Manlief pruttelt tegen omdat we de onze tenslotte nog maar 2 jaar geleden kochten. En ook pruttelt hij over de zee van binnenruimte die we hebben en dat hij niet kleiner wil gaan.
Heb hem kunnen overtuigen dat de verplaatsbare voorwand niet meer nodig is, maar ja, hij wilt nog steeds een super grote voortent. 
Toen ik dan aan kwam draven met de rondo als mogelijkheid, pruttelde hij over het verkopen van de vorige, het aankopen van een nieuwe en wat een gedoe dat mee brengt ::) ::) ::) (voor hem dan waarschijnlijk  :()

Mijn oplossing: ruilen (de vw, niet mijn man zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn:#

Lijkt jullie dat een eerlijke ruil?

Voor de duidelijkheid

Hebben:
Jamet arizona model 2011
3 x opgezet gedurende 14 dagen en enkele keren midweek of verlengd weekend
droog gestald
met inritsbaar kuipzeil
met grote disselbak
met 2 ondertentjes
enkele gebuikssporen (vlekjes op tentdoek)

Zoeken
Jamet Jametic rondo liefst minstens 2011
met inristbaar kuipzeil
met grote disselbak
MET GASTENCABINE
met 2 vaste bedden
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.685
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2014, 08:40:27 am »

Lijkt mij een eerlijke ruil (en stukken goedkoper dan je man in te ruilen  :# ) En ruilen is inderdaad het makkelijkste, maar waarschijnlijk is de kans niet zo heel groot dat je net degene vindt die het andersom wil.

Wij zaten begin dit jaar met een vergelijkbaar probleem, en mijn vrouw was bang dat de verkoop moeilijk zou zijn. Nou de verkoop in Januari was 2 weken rond via tweedehands.net voor een mooie prijs, aan degene die binnen 2 dagen had gereageerd. Het vinden van een geschikt tijdstip voor de bezichting koste het meeste tijd. Dus ik denk dat verkopen ook voor jullie nog een heel goede optie zou kunnen zijn. Ik zou me eerder zorgen maken over het 2ehands vinden van hetgeen jullie willen voor een goede prijs.


Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2014, 05:34:49 pm »

Grappig, ik zat voor mezelf ook de denken aan ruilen, maar met mijn wensen is het erg lastig denk ik.

Maar denk wel dat je het kan proberen, ben al ergens een advertentie tegen gekomen voor ruil.
Ik zeg altijd maar......als je het niet probeert dan weet je het niet.  ;)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2014, 05:51:22 pm »

Spijtig genoeg is België nu niet het gemakkelijkste vouwwagen land. Dat is het al niet voor de aankoop, laat staan voor de (tweedehnds) verkoop, ik vrees daarom dat ruilen nog moeilijker wordt. Maar wie niet waagt....
Je kan eens proberen op MP. Jullie wonen nog op een rijbare afstand van de Nederlandse grens en als je misschien zelf bereid bent om met de vouwwagen richting Nederland te rijden lukt het misschien wel. 

Ps: vouwwagens verkopen heb ik altijd gedaan, lukt best als vrouw hoor. Heb het zelf al twee keer gedaan. Beide wagens zijn naar Nederland gegaan. ;)

Succes!
Gelogd

faba

  • Gast
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2014, 07:11:01 pm »

Tja België idd bedroevend op dat vlak.

Verkoop van VW is dat vergelijkbaar met autoverkoop?

Via dealer een vaste prijs per type en per bouwjaar en afhankelijk van de staat van de VW? En/of enkel overname bij aanoop van nieuwe?

Zag er toch enkele waar vlot 4500 Eurokes voor gevraagd worden.

Hoe ligt de Arizona in de markt? De onze zelf tweedehands gekocht in hetzelfde jaar van aankoop door de vorige eigenaars? Die geraakte hem niet kwijt. Misschien niet genoeg geadverteerd in Nederland?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2014, 08:11:38 pm »

Bij een dealer kan een optie zijn maar alleen als je daar idd een nieuwe koopt denk ik. Maar dan zal je dus ook in Nederland op zoek moeten gaan. Ik weet niet of je voor een nieuwe Jametic Rondo wil gaan?

Ik zou gewoon eens proberen om hem te koop te zetten op MP (opgelet betalend) of via dit forum of op onze eigen 2de hands of Kapaza (bij de Belgische is het gratis).
Ik zou niet te lang wachten het is nu de moment om te verkopen, iedereen is zoekende. Wat heb je te verliezen?... Misschien dat je geen Rondo vindt, want die zag ik niet zo direct staan in de verkoop.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #6 Gepost op: maart 17, 2014, 08:14:59 pm »

Bij een dealer kan een optie zijn maar alleen als je daar idd een nieuwe koopt denk ik. Maar dan zal je dus ook in Nederland op zoek moeten gaan. Ik weet niet of je voor een nieuwe Jametic Rondo wil gaan?

Ik zou gewoon eens proberen om hem te koop te zetten op MP (opgelet betalend) of via dit forum of op onze eigen 2de hands of Kapaza (bij de Belgische is het gratis).
Ik zou niet te lang wachten het is nu de moment om te verkopen, iedereen is zoekende. Wat heb je te verliezen?... Misschien dat je geen Rondo vindt, want die zag ik niet zo direct staan in de verkoop.
In Nederland kun je ook een advertentie plaatsen op Speurders.nl , dat is volgens mij wel gratis.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

faba

  • Gast
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #7 Gepost op: maart 17, 2014, 08:18:14 pm »

Heb deze gevonden, staat al enkele maanden te koop..

http://www.2dehands.be/caravans-kamperen/vouwwagens/overige-merken/jamet-jametic-4-rondo-xl-180426033.html

maar eigenlk voldoet hij niet wat betreft de opties. Ik zie niets over een luifel, geen disselbak en geen gastencabine. Gastencabine apart kopen kost 700 Euro, disselbak is op te losse dooor de onze eraf te halen e daarop te zetten... Luifel ook weer een dik pobleem.

Zou misschien eens een mail moeten sturen om te horen of er onderhandeld kan worden. Is een dealer denk ik. Maar moet eerst nog de zegen van manlief (zucht :**) krijgen
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.390
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #8 Gepost op: maart 17, 2014, 10:09:36 pm »

Mooie ronde zonneluifel aanritsbaar aan de voortent.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

faba

  • Gast
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #9 Gepost op: maart 17, 2014, 11:30:00 pm »

ja ik zag mijn foutje te laat  :#
Gelogd

faba

  • Gast
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2014, 10:30:25 am »

Het ruilen is van de baan. We spotten in Nederland een meevaller voor een rondo. Na een dag heen en weer rijden staat deze bij ons. Dus de Arizona staat nu te koop. Op de valreep voor we op vakantie vertrekken. Natuurlijk zullen we de rondo meenemen  :> 
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2014, 12:02:49 pm »

Gefeliciteerd.  Gewoon ook meenemen die Arizona, leuk bijzettentje voor de kinderen :#
Gelogd

faba

  • Gast
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2014, 09:57:56 pm »

Gespot in Frankrijk op de autoroute de soleil: treintje vouwwagens  :H
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk: kampeermiddel : Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2014, 12:29:50 pm »

Je kan ook proberen om via facebook te verkopen. In Nederland zijn er veel plaatsgebonden prikbord pagina's waar iederenn gratis iets te koop aan kan bieden. Ik was onze vendome uit 1995 binnen 1 dag kwijt en verkocht tegen de vraagprijs. Was met €500 natuurlijk wel een iets andere prijsklasse, maar je kan het altijd proberen.
En de rondo is echt heel fijn, daar ga je vast nog veel plezier van hebben.
Gelogd

faba

  • Gast
Re: jamet arizona 2011 ruilen tegen jamet jametic rondo
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2014, 04:24:06 pm »

Ik verheug me vooral over het opzetgemak  :>
Mijn man en ik hebben allebei op onze fecebookpagina een linkje gezet aangaande de verkoop en gevraagd zovel mogelijk te delen
We kregen al verschillende biedingen binnen maar te laag. Volgens BOVAG lijst is de vw 3500 à 4500 Euo waard (3500 voor de vw zonder enige optie, hoe meer opties hoe meer waarde).Ik zag er bij een professionele dealer in Nederland ook eentje te koop (via internet) met minder opties vraagprijs 4950 Euro  :N. 't Zal misschien even wachten worden. Veel Nederlanders realiseren zich ook niet dat we eigenlik maar een goeie 100 km va de Nederlandse grens wonen. Wi heb er 300 moeteriden om de onze te halen  :**   
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal