Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stokken voortent/luifel Jamet Louisiana 1996  (gelezen 5440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GlobetrotterXXL

  • Gast
Stokken voortent/luifel Jamet Louisiana 1996
« Gepost op: juli 03, 2012, 07:38:53 pm »

Hoi allen!

Wij hebben dit weekend onze nieuwe tweedehands Jamet Louisiana van 1997 voor de eerste keer opgesteld.  Wij kochten deze vw ongeveer een kleine maand geleden, maar gezien er altijd wel iets tussenkwam of de weergoden ons niet zo goed gezind waren, pas nu opgezet.  Zijn heel tevreden van de vw, nog in mooie en zindelijke staat, ook al hebben we alle binnententjes, gordijnen, hemels etc. uitgewassen, zelf het schuimrubber in een sopje gestoken, waarna het inmiddels 3 dagen aan het drogen is.  Nu had ik toch nog een paar vraagjes...

1.  In de handleiding van de voortent staat dat je als eerste stap de buizen uit het wagenframe moet uitschuiven.  Nu zie ik in de kopse kant van deze buizen wel een kleiner buisje zitten, maar dit is volgens mij vastgelast/geslagen of knelt gewoon uitermate hard tegen de buitenste buis (die van de vw zelf).  Dit is zo voor alledrie de buizen, zowel de zijdelingse als die van de nok.  Is dit normaal, zo niet, hoe krijg ik die buis eruit?
2.  Met die stokken die ik had, heb ik uiteindelijk wel de volledige tent kunnen opzetten, na wat gepuzzel op de grond had ik nog 3 stokken over dewelke volgens mij, evenals volgens de beschrijving, in aanmerking zouden kunnen komen voor de functie uit punt 1.  Dan maare zo aan de slag en waarempel, na een klein half uurtje stond mijn tentje recht (volgens mij volleidg zoals op de tekening omschreven, ook alle markeringen van de vorige eigenaar kwamen overeen).
3.  Toch zit er ook een grijze luivel bij mijn vw.  Deze heeft nagenoeg dezelfde vorm dan de voortent MAAR ik kan hier nergens stokken van terugvinden.  Kan het evt. zijn dat deze luifel enkel op te stellen is m.b.v. de stokken van de voortent, waardoor je of de luifel, of de voortent kan opstellen, maar niet beide (bv. na elkaar) of ontbreken deze stokken gewoon bij mij?  Zo ja, is het mogelijk om dergelijke stokken bij te kopen, zodat ik vooralsnog de luifel na mijn tent kan plaatsen of is dit not done?  Als je ze achter elkaar plaatst zit je wel nog met het mini luifeltje aan de voortent (datgene waar je de 3 kleine buisjes insteekt ter ondersteuning).  Hierdoor komt dit mini-luifeltje misschien niet zo goed te zitten?

Ik heb intussen de vorige eigenaar gemailt, maar kreeg tot op heden (intussen toch al even) geen reactie (misschien op reis met de nieuwe vw/caravan?), vandaar mijn vragen aan jullie!  LAlvast bedankt voor jullie raad & daad!

Bart
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Stokken voortent/luifel Jamet Louisiana 1996
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2012, 08:17:10 pm »

@1: Dat gebeurt weleens. Eerst goed kijken, zit er daadwerkelijk een buis in (bij onze wagen zaten deze buizen in de palenzak). Zo ja, dan met een grondpen hem eruit pielen.

@2: lees ik nu pas... Dan de buizen er in stoppen. Scheelt gewoon ruimte.

@3: Er zijn complete luifelframes te koop. De luifelbuizen schuiven over de opstaande punten van de petluifelstokken.

Wellicht woon je in de buurt van een mede-forumlid met Louisiana ervaring en kan die je een keertje helpen a;s je er hiermee niet uitkomt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Stokken voortent/luifel Jamet Louisiana 1996
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2012, 08:22:39 pm »

Heb je geen drie staande stokken over?

Het lijkt me dat de stokken die in de stokken van de wagentent zitten toch gebruikt moeten worden.
Kunnen wel goed strak erin zitten.
Nu weet ik niet precies de constructie van jouw klapper maar misschien ken je aan de andere kant een stok erinschuiven en zo de klemmende stok eruit duwen (als je begrijpt wat ik bedoel)

De stokken die je hebt gebruikt om in de wagentent te schuiven zijn denk ik de liggende stokken van de luifel. Die gaan dan op de plek waar je nu de kleine stokjes in hebt geschoven van het miniluifeltje (ook wel petluifel genoemd).
En het zou zomaar kunnen zijn dat de vorige eigenaar per ongeluk de luifelstokken nu als reserve stokken in gebruik heeft, om bijvoorbeeld een waslijntje te spannen.

Hoop dat je hier wat mee kunt, zo niet wees gerust de volgende tips en trucs komen bijna vanzelf de komende dagen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Stokken voortent/luifel Jamet Louisiana 1996
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2012, 08:24:41 pm »


Hoop dat je hier wat mee kunt, zo niet wees gerust de volgende tips en trucs komen bijna vanzelf de komende dagen.

Hahaha, zo zit ik te posten en is er ook al iemand anders die met raad en daad klaarstaat
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

MarcelG

  • Gast
Re: Stokken voortent/luifel Jamet Louisiana 1996
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2012, 09:18:01 pm »

Beste globetrotter,

weet je misschien de afmetingen van de gordijnen.  ik heb een vw zonder gordijnen en die wil ik zelf maken.

Grt,

MarcelG
Gelogd

GlobetrotterXXL

  • Gast
Re: Stokken voortent/luifel Jamet Louisiana 1996
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2012, 09:49:01 pm »

Beste globetrotter,

weet je misschien de afmetingen van de gordijnen.  ik heb een vw zonder gordijnen en die wil ik zelf maken.

Grt,

MarcelG

Hoi!

Ik heb er een set bijgekregen, maar nog niet verder bekeken.  Als 't meezit zijn we volgende week weg, dan zal ik ze eens opmeten en dan weet ik het te zeggen!
Cheers,

Bart
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal