Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair  (gelezen 24707 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #30 Gepost op: juni 26, 2014, 08:51:45 pm »

Gefeliciteerd met de aankoop! Prachtige klaptent. Ben het helemaal met je eens: de XL is mooier. Die leuke driehoekige ramen etc.

We kozen toch voor de Modulair, om zeker te weten dat hij zo simpel mogelijk is op te zetten. Maar misschien is het verschil heel klein.

Nu nog even aftellen! Wij zijn eind juli aan de bak. :nl
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #31 Gepost op: juni 26, 2014, 08:54:08 pm »

Gefeliciteerd met de aankoop! Prachtige klaptent. Ben het helemaal met je eens: de XL is mooier. Die leuke driehoekige ramen etc.

We kozen toch voor de Modulair, om zeker te weten dat hij zo simpel mogelijk is op te zetten. Maar misschien is het verschil heel klein.

Nu nog even aftellen! Wij zijn eind juli aan de bak. :nl
Wij kozen ook voor de XL vanwege zijn simpelheid en looks. Volgens mij is de modulair niet simpeler of minder simpel dan de oude XL. Maar we hebben die dan ook niet bekeken omdat we de schuine raampjes mooier vonden, niet meer wilden betalen voor een aanbouw en geen gedoe wilden met de luifeltjes boven de raampjes, wat volgens ons toch meer werk is.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2014, 08:58:14 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #32 Gepost op: juni 28, 2014, 12:09:58 pm »

Wij kozen ook voor de XL vanwege zijn simpelheid en looks. Volgens mij is de modulair niet simpeler of minder simpel dan de oude XL. Maar we hebben die dan ook niet bekeken omdat we de schuine raampjes mooier vonden, niet meer wilden betalen voor een aanbouw en geen gedoe wilden met de luifeltjes boven de raampjes, wat volgens ons toch meer werk is.

Helemaal mee eens. Hoewel we voor de modulair hebben gekozen, is de afweging moeilijk. Het was onze inschatting dat juist de uitbouw net iets meer tijd kost dan de luifel. Ik ben inmiddels benieuwd naar de eerst vergelijking! Het zou wel eens stuivertje wisselen kunnen zijn. :J
Het luifeltje staat overigens met 1 paaltje. En omdat ik het aan mijn rug heb, is alles hoog makkelijker dan laag. Ach ja...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #33 Gepost op: juni 28, 2014, 04:33:45 pm »

Vandaag voor het eerst de Cocoon opgezet op een veldje verderop. De uitbouw is niet echt extra werk. FF strak trekken en een paar haringen. Inklappen in omgekeerde volgorde. Eerst de voortent en als laatste de uitbouw eroverheen. Dan is het altijd zeil op zeil. Luifel nog niet geprobeerd, zien we op vakantie wel. Ik kwam er wel achter dat ik de wagen verkeerd had geladen. De bakken met kleding die bij het laden mooi vooraan staan, komen dan uitgeklapt en het bed opent, helemaal achteraan te staan. Dus nu alles omgedraaid omdat de kledingbakken het meest worden gebruikt en de dames in het gezin wat kleiner zijn dan mij en niet overal bij kunnen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #34 Gepost op: juni 28, 2014, 05:15:23 pm »

en de dames in het gezin wat kleiner zijn dan mij en niet overal bij kunnen.
En laat me raden: en -zeker gezamenlijk- ook wat meer kleding meenemen?  :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #35 Gepost op: juni 28, 2014, 06:13:43 pm »

En laat me raden: en -zeker gezamenlijk- ook wat meer kleding meenemen?  :P
De opbergbox is maatgevend en we hebben er ieder een.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #36 Gepost op: juni 28, 2014, 07:59:48 pm »

Dat systeem passen wij ook toe, werkt goed.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #37 Gepost op: juni 29, 2014, 08:15:56 am »

Same here. Ieder een kratje en de kids samen eentje. Past het niet?...dan heb je te veel gepakt..
Gelogd

forsurh

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #38 Gepost op: juni 29, 2014, 04:24:48 pm »

Wij kozen ook voor de XL vanwege zijn simpelheid en looks. Volgens mij is de modulair niet simpeler of minder simpel dan de oude XL. Maar we hebben die dan ook niet bekeken omdat we de schuine raampjes mooier vonden, niet meer wilden betalen voor een aanbouw en geen gedoe wilden met de luifeltjes boven de raampjes, wat volgens ons toch meer werk is.

Deels eens, driehoek raampjes is leuk. Maar de nieuwe raampjes bij het slaapgedeelte vinden wij juist leuker. Het luifeltje zit overigens gewoon vast en is geen extra werk. Klik en klaar. De stok gebruik je alleen als je het airco dak gebruikt. Volgend weekend gaan we op weg naar Zuid Frankrijk met enkele overnachtingen dus we zien dan in de praktijk hoe snel e.e.a. werkt.

En ach ja, smaken verschillen. Gelukkig maar!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #39 Gepost op: juli 05, 2014, 09:10:02 pm »

Misschien een oenige vraag aan jullie doorgewinterde Holtkamperbezitters (cocoon/modulair) maar ik stel 'm toch:

Missen jullie nooit een voortent?? Waar je met heel slecht weer zou kunnen zitten (met kinderen)?? Ik zie ons niet met z'n 5-en in de wagenbak zitten....

Voor ons zou de modulair ook een optie zijn (ja, madame twijfelt nog altijd), maar ik ben zo bang dat ik een voortent zal missen met 3 kleine kids (nu zijn wij wel vooral mooi weer kampeerders maar dan nog......we hopen ook in NL mogelijk met slechter weer te kunnen staan)

Ik wordt nog altijd niet wijs uit die prijslijsten, echt hoog tijd dat Holtkamper eens een knappe update van z'n website doet.....Ik kan natuurlijk meneer Holtkamper gaan bezoeken, maar ik puzzel meestal liever eerst op internet wat ik zou willen (en prijsberekenen) zodat ik weet of een bezoek zinvol zal zijn of niet (vanuit Belgie is het al snel een "dagje uit").
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #40 Gepost op: juli 05, 2014, 09:25:49 pm »

Missen jullie nooit een voortent?? Waar je met heel slecht weer zou kunnen zitten (met kinderen)?? Ik zie ons niet met z'n 5-en in de wagenbak zitten....

Dat is de enige reden dat wij bij de Kyte uitkwamen. Wij zitten ook wel eens vroeger in het seizoen  of in de avond binnen. Bij de Kyte is dit nog erg goed mogelijk waar de binnentent van een Cocoon ons te klein is. Voorwaarde was bovendien dat de leefruimte warm te stoken is. De luifel van een Cocoon dicht (laten) maken door een tentenmaker is een optie maar dan moet je in de avond ombouwen en mis je alsnog je kuipzeil en derhalve meer optrekkende kou/vocht.

Los hiervan denk ik dat de Cocoon wel een ideale wagen is voor als je zeer veel rondtrekt en/of toch voornamelijk buiten leeft. Bij de Kyte lever je iets opbouwtijd in en krijg je een grotere kar ten gunste van meer leefruimte.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2014, 09:27:52 pm door GJT »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #41 Gepost op: juli 05, 2014, 09:29:43 pm »


Dat is de enige reden dat wij bij de Kyte uitkwamen. Wij zitten ook wel eens vroeger in het seizoen  of in de avond binnen. Bij de Kyte is dit nog erg goed mogelijk waar de binnentent van een Cocoon ons te klein is. Voorwaarde was bovendien dat de leefruimte warm te stoken is. De luifel van een Cocoon dicht (laten) maken door een tentenmaker is een optie maar dan moet je in de avond ombouwen en mis je alsnog je kuipzeil en derhalve meer optrekkende kou/vocht.

Los hiervan denk ik dat de Cocoon wel een ideale wagen is voor als je zeer veel rondtrekt en/of toch voornamelijk buiten leeft. Bij de Kyte lever je iets opbouwtijd in en krijg je een grotere kar ten gunste van meer leefruimte.

Voor ons dezelfde reden. Wij kwamen van een Jamet Louiasana met een mega voortent.
Gelogd
Groeten,

Erik

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #42 Gepost op: juli 05, 2014, 09:30:27 pm »

Tja, als de kyte in ons budget zou passen, dan keek ik niet eens naar de opties van de modulair  :P en kocht ik 'm gelijk!. Maar helaas, zo'n 16.000 euro (inclusief kidstent XL) is echt onze max......(de modulair zou echt net kunnen -> als we nog een ietsiepietsie van de prijs af kunnen krijgen tenminste).
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #43 Gepost op: juli 05, 2014, 09:38:28 pm »

De Kyte is idd flink duur geworden.

Ik ken je zoektocht niet precies maar heb je al eens naar een AK Kavango gekeken? Bij ons toen afgevallen vanwege het niet kunnen krijgen van een volwaardige keuken EN pack en go. Dit is nu geloof ik wel een optie meen ik ergens gelezen te hebben. Leefruimte volstaat, inclusief kuipzeil en je hebt een mooie luifel welke beide altijd zonder ombouwen beschikbaar zijn.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Eerste ervaringen Cocoon S Modulair
« Reactie #44 Gepost op: juli 05, 2014, 09:39:46 pm »

Volgens mij is die vergelijkbaar met de Combi Camp Country en die staat momenteel nr.1 op de lijst (vanwege ook eigenlijk al de argumenten).....
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal