Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: zelf holtkamper keuken monteren  (gelezen 26716 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvdhaas

  • Gast
zelf holtkamper keuken monteren
« Gepost op: juni 30, 2011, 10:35:32 am »

Ik hoop een tweedehands holtkamper keuken te vinden!
maar is deze makkelijk zelf op de dissel te monteren incluus het frame met de wieltjes.
ik had holtkamper hierover gemaild,maar daar zeggen ze dat dit door holtkamper dient te gebeuren.
zijn er moeilijkheden te verwachten als ik dit zelf doe?speciaal gereedschap of speciale onderdelen??
bvd
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2011, 11:01:58 pm »

Als er onder de keuken een HK frame zit (die met uitdraai wiletjes) is de montage een fluitje van een cent.
Onder het frame zitten zitten 2 bouten met afstandbusjes en een relatief grote kop. Wanneer je de keuken op de dissel zet en deze richting je koppeling schuift vallen deze twee bout-koppen onder de V van de V-Dissel. Dan zit de keuken muurvast. Om te voorkomen dat de keuken naar achter schuift en dus los staat zitten er aan de voorkant van de keuken twee "haken/lippen". Op de dissel zelf zitten 2 spansluitingen die wanneer ze over de lippen gesloten worden de keuken continue naar voren trekken.

Als je keuken compleet is qua onderstel hoef je alleen maar de twee spansluitingen op je dissel te monteren. Dit doe je dmv 2x bout per spansluiting door de dissel te monteren.
Kortom, 4 gaatjes boren, boutjes erdoorheen en klaar is Kees!
(ik heb het trouwens over de bevestiging op een Flyr...)

Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

nikkel1964

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2011, 11:51:48 pm »

Nou hoor ik verschillende verhalen over het boren van gaten/gaatjes in de dissel. Kan dit ongestraft?
Gelogd

jvdhaas

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2011, 08:52:40 am »

ik ook en naar het antwoordt ben ik ook benieuwd
alvast bedankt voor de goede info!
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #4 Gepost op: juli 01, 2011, 09:37:36 am »

Eh, toen ik op mijn Astro een pvc buis wilde monteren heb ik wel even gebeld of ik 2 gaatjes mocht boren in de dikke buizen, om de grote ogen aan de voorkant te verplaatsen. Maar verder: ik zie niet goed het verschil tussen 4 gaatjes, netjes geboord door een klant, of door een jongeman in de productielijn bij HK.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #5 Gepost op: juli 01, 2011, 11:25:07 am »

Dat verschil zie ik inderdaad ook niet, maar ik hoor het wel steeds uit verschillende richtingen. Vandaar mijn vraag  ;)
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #6 Gepost op: juli 01, 2011, 12:36:13 pm »

Het is niet toegestaan, het frame is op deze specificatie gekeurd. Boren en lassen geeft dan weer een verslapping in de constructie. Bij het monteren van mijn aluminiumdissel bak op mijn Combi Camp met een boomdissel,
heb ik een frame laten maken welke is vast gezet met bouten.
Henk
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #7 Gepost op: juli 01, 2011, 01:33:00 pm »

Maar in de alko van mijn Jametic zaten al gewoon 4 gaten. :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #8 Gepost op: juli 01, 2011, 01:56:06 pm »

Dat kan: die heeft dus een andere type-goedkeuring.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #9 Gepost op: juli 01, 2011, 10:45:55 pm »

Als een aanhanger onder de 750 kg, dus zonder kenteken is, is bijna alles mogelijk. Hoezo type goedkeurig???
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2011, 10:58:18 pm »

Het is niet toegestaan, het frame is op deze specificatie gekeurd. Boren en lassen geeft dan weer een verslapping in de constructie. Bij het monteren van mijn aluminiumdissel bak op mijn Combi Camp met een boomdissel,
heb ik een frame laten maken welke is vast gezet met bouten.
Henk

Sorry hoor maar dit volgens mij niet juist. Ten eerste heeft het geen kenteken. Ten tweede: kijk eens om je heen: als een dealer of fabrikant van VW's er een paar gaten in wil boren doen ze dat gewoon. Extra gaten  voor bijv.: disselslot. 12 v aansluiting, de keukenbevestiging(HK) een CEE aansluiting etc etc. Kan en mag volgens mij. Garantie is een andere zaak. Die kun je kwijtraken als je zelf aan het frotten slaat.
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2011, 11:01:27 am door PaulPaul »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2011, 10:59:12 pm »

noren=boren !!
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #12 Gepost op: juli 02, 2011, 08:17:24 am »

noren=boren !!


@paulpaul je kunt taalfoutjes eruit halen door de advertentie te wijzigen en daarna weer op te slaan.
kan natuurlijk alleen bij je eigen advertenties, alleen bij die zie je een button staan "wijzigen"

Ik heb dat ook regelmatig nodig om te reacties die ik met m'n blackberry heb ingevoerd of te snel getypte reacties aan te passen ::)
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

PaulPaul

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #13 Gepost op: juli 02, 2011, 11:01:54 am »

Mooi hoor ! Dank je
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2011, 12:13:57 pm »

In het flyer chassis heeft HK toch echt 4 gaatjes gemaakt voor de snelspanners...
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal