Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: zelf holtkamper keuken monteren  (gelezen 26656 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefan70

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #45 Gepost op: september 27, 2011, 04:38:58 pm »

Wij hebben een cocoon met daarop een zelfbouw keuken in een alu kist van 396ltr gekocht rechtstreeks bij zagres model k470
 en deze nagemaakt als die van holtkamper. met koelkast en watervoorziening erin. alleen staat deze bij ons vast op de dissel.
 Voor de zijkant van de luifel een adapter gevraagd bij holtkamper en kregen deze kosteloos thuisgestuurd.
De keuken staat zover naar voren dat er achter de keuken plaats is voor een pvc buis voor b.v. luifelstokken.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #46 Gepost op: september 27, 2011, 08:49:08 pm »

heb je foto's??
ZIen, zien.
hab zelf een eigenkeukenkist gebouwd. bevalt goed.
maar handen jeuken om een nieuwe te maken, gewoon om bezig te zijn, dus alle tips, voorbeelden zijn welkom.
Gelogd

stefan70

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #47 Gepost op: september 28, 2011, 09:41:18 am »

Sorry heb geen foto s en kan ze ook niet maken cocoon staat in de stalling.
Maar alu kist bij zarges k470 396ltr rechtstreeks(veeeeeeel goedkoper) toen bij holtkamper in de showroom
gekeken naar maten houtdikte enz van de basekitchen en de meeste onderdelen zijn gewoon tekoop bij bouwmarkt of campingwinkel,
alleen de scharnieren en dekselventielatie komen uit de watersportwinkel.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:zelf holtkamper keuken monteren (keuken van dissel halen)
« Reactie #48 Gepost op: mei 25, 2012, 09:33:36 pm »

Als er onder de keuken een HK frame zit (die met uitdraai wiletjes) is de montage een fluitje van een cent.
Onder het frame zitten zitten 2 bouten met afstandbusjes en een relatief grote kop. Wanneer je de keuken op de dissel zet en deze richting je koppeling schuift vallen deze twee bout-koppen onder de V van de V-Dissel. Dan zit de keuken muurvast. Om te voorkomen dat de keuken naar achter schuift en dus los staat zitten er aan de voorkant van de keuken twee "haken/lippen". Op de dissel zelf zitten 2 spansluitingen die wanneer ze over de lippen gesloten worden de keuken continue naar voren trekken.


Ik wip dit topic even naar boven omdat mijn vraag perfect aansluit bij bovenstaande quote.

Ik wil dus de keuken van de dissel halen en het lukt me niet.
Ik maak de spansluitingen los en als ik het goed versta moet ik de keuken iets achteruit duwen om de bouten vrij te maken. Ik duw en duw maar geen beweging in het geheel, net of de keuken muurvast staat.
Wat doek ik mis?
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #49 Gepost op: mei 26, 2012, 08:49:00 pm »

Hoi Mieke,

Op zich doe je volgens mij niks mis!
Druk niet te hard tegen de kunststof bak, maar druk tegen het metalen frame er onder.
De kans is aanwezig (bij hard duwen  tegen de bak) dat deze scheurt bij de scharnieren.

Probeer dus nog een keer tegen het metalen frame te duwen en zet de wagen op de handrem 8).
 Het kan zijn dat hij niet veel er af is geweest en klemt. Lukt het eerste niet tik dan met een rubberen hamer(of anders hamer met houten klosje) tegen het metalen frame, richting wagenbak.
 Succes.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: zelf holtkamper keuken monteren
« Reactie #50 Gepost op: mei 28, 2012, 10:40:56 am »

Bedankt!

Het is me gelukt. Waarschijnlijk was de keuken vergroeigd met het chasis ;) Beetje duwen onderaan en plots had ik het. Helmaal in mijn uppie de keuken eraf gehaald, vond ik super van mezelf :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal