Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: cocoon waterpas stellen  (gelezen 6729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
cocoon waterpas stellen
« Reactie #15 Gepost op: juli 01, 2012, 01:08:22 pm »

Wij hebben dit ook een paar keer gehad en idd op vlak terrein. Goeie tip om de pootjes iets verder uit te draaien om de vering al wat meer te omtlasten. Ga ik proberen
Gelogd

mars

  • Gast
Re: cocoon waterpas stellen
« Reactie #16 Gepost op: juli 01, 2012, 07:23:11 pm »

Afgelopen donderdag heb ik m'n Cocoon gehaald bij Holtkamper. Hun advies is om op twee punten met een waterpas te werken. Op de dissel en achterop bij traanplaat/nummerbord of keuken (als die achterop zit).

Inderdaad, bij een Cocoon met Kyte keuken zeker ook waterpas stellen op de keuken. Kookt zo lastig...... :#
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Cocoon waterpas houden
« Reactie #17 Gepost op: juli 06, 2012, 11:41:25 pm »

Nog een aanvullende vraag over het waterpas zetten.

Wij zijn sinds kort trotse eigenaar van een Cocoon XL uit  2010.
We hebben de klapper nu 2x opgezet, keurig met waterpas op dissel en ter controle op alubak.
Tot zover niets aan het handje.

Vervolgens de wagen uitgeklapt en verder afgespannen. Nog een keer de waterpas gecontroleerd en wat blijkt: iets verschoven. Het lijkt net of het tentframe de wagen iets scheef trekt.
Bij een rondje rond de wagen bleek ook 1 poot los van de grond te hangen.

Wat doen we hier niet goed? Ik laat, naast de 2 pootjes en het neuswiel ook de 2 wielen het gewicht van de wagen dragen.

Tips zijn welkom!

Als ik de vw waterpas ga zetten, dan begin ik bij het neuswiel. Deze zet ik wat hoger dan waterpas, zodat ik met de achterpoten goed vast kan draaien en de achterkant iets opkrik (en dus de vering van de wielen iets ontlast). Eerst controleer ik dus dus de voorkant, daarna ga ik naar de achterkant en zat hem daar in de breedte waterpas (waterpas leg ik op de Kyte-kitchen). Vaak staat ie dan in de lengte meteen al waterpas, omdat bij het in breedte waterpas zetten de achterkant ook een beetje omhoog gekomen is. Heb nog wel eens na een paar dagen gecontroleerd en dan stond het hele zooitje nog steeds zo goed als waterpas.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal