Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: eerste kampeer ervaring met de kyte  (gelezen 5736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
eerste kampeer ervaring met de kyte
« Gepost op: mei 23, 2012, 09:25:00 am »

Met Hemelvaart een aantal dagen op kom-es-an gestaan met tig andere vouwwagens.
Hoe beviel de Kyte.
Het opzetten ging na  mijn idee super goed en best vlot (helaas gezien dat iedereen al stond toch wat zenuwachtig met toeschouwers).
Achteraf hoorde we dat veel ervan stonden te kijken hoe vlot het ging.
Afbreken ging ook goed en ook best snel, merk dat ik daar nog wat meer (volgens holtkamper) voorzichtig proppen moet met de tent (ben dat niet gewend).
We hebben heerlijk geslapen in de bedden, eerste nacht duurde wat langer voor we in slaap vielen te lang buiten gezeten met vorst en waren we door en door koud.
De keuken tja dat moet wat meer gewenning nog hij functioneert geweldig alleen als je iets nodig hebt is het lastig van te voren beter nadenken dus.
Luifel heerlijk gewoon lekker groot en we kunnen er met zijn alle makkelijk onder.

Op naar de zomer vakantie!!!
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Mieke

  • Gast
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2012, 01:05:06 pm »

fijn dat het bevallen is!

Wat bedoel je eigenlijk ivm wennen aan de keuken? Is alles niet goed bereikbaar dan?
Gelogd

jeroen-aletta

  • Gast
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2012, 01:07:10 pm »

Leuk jouw eerste ervaringen te lezen!

Wij zijn ook met de Hemelvaartweek voor het eerst met de Kyte op pad geweest. We hadden al een beetje opzet-ervaring op het veldje vlak bij huis, maar toch ging het opzetten van met name de kindertent XL niet helemaal vlekkeloos. Die stond er een beetje bezopen bij..... Het hele zaakje stond, inclusief bijna alle haringen, in een uur. Opruimen en afbreken duurde in een lekker rustig tempo al met al een uur of 3, mede doordat we de voorlaatste dag helemaal niets gedaan hadden. Dat was bij de De Waard wel effe anders....

We waren in Drenthe ('t Kuierpadtien). Nog even bij HK langs gegaan, we waren toch in de buurt. Daar kregen we nog wat tips om de kindertent strakker opgezet te krijgen. Nog even gekeken hoe het ook alweer zat met het membrane airco systeem (niet dat we er toen iets aan hadden, maar je kan het maar vast weten voor de zomer). Tubetje secondenlijm voor de rubber rand van de alu disselkist meegekregen. Nogmaals te horen gekregen dat de kist eigenlijk niet voldeed aan hun kwaliteitseisen, maar dat wisten we al. Ook de verkoper wees ons daar al op, desondanks wilden we dat ding toch op de dissel hebben, dus dan moet je niet mauwen.

Jouw ervaringen met de keuken deel ik wel. Wij hadden hetzelfde probleem. Oplossing is om zoveel mogelijk de spullen die je nodig denk te hebben op de plankjes neer te zetten en daar te laten. Borden, bekers, bestekbak, glazen, het past er allemaal makkelijk en het bespaart je een hoop gedoe.
Komend (lange) weekend gaan we weer, nu ietsie dichter bij huis. Kijken of het opzetten en afbreken nog vlotter en beter gaat.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2012, 01:19:05 pm »

fijn dat het bevallen is!

Wat bedoel je eigenlijk ivm wennen aan de keuken? Is alles niet goed bereikbaar dan?
alles is goed bereikbaar.
maar staat onder kleppen en als je spullen daarop hebt staan zal je eerst de spullen moeten verplaatsen voor je erbij kan.
Leuk jouw eerste ervaringen te lezen!

Wij zijn ook met de Hemelvaartweek voor het eerst met de Kyte op pad geweest. We hadden al een beetje opzet-ervaring op het veldje vlak bij huis, maar toch ging het opzetten van met name de kindertent XL niet helemaal vlekkeloos. Die stond er een beetje bezopen bij..... Het hele zaakje stond, inclusief bijna alle haringen, in een uur. Opruimen en afbreken duurde in een lekker rustig tempo al met al een uur of 3, mede doordat we de voorlaatste dag helemaal niets gedaan hadden. Dat was bij de De Waard wel effe anders....

We waren in Drenthe ('t Kuierpadtien). Nog even bij HK langs gegaan, we waren toch in de buurt. Daar kregen we nog wat tips om de kindertent strakker opgezet te krijgen. Nog even gekeken hoe het ook alweer zat met het membrane airco systeem (niet dat we er toen iets aan hadden, maar je kan het maar vast weten voor de zomer). Tubetje secondenlijm voor de rubber rand van de alu disselkist meegekregen. Nogmaals te horen gekregen dat de kist eigenlijk niet voldeed aan hun kwaliteitseisen, maar dat wisten we al. Ook de verkoper wees ons daar al op, desondanks wilden we dat ding toch op de dissel hebben, dus dan moet je niet mauwen.

Jouw ervaringen met de keuken deel ik wel. Wij hadden hetzelfde probleem. Oplossing is om zoveel mogelijk de spullen die je nodig denk te hebben op de plankjes neer te zetten en daar te laten. Borden, bekers, bestekbak, glazen, het past er allemaal makkelijk en het bespaart je een hoop gedoe.
Komend (lange) weekend gaan we weer, nu ietsie dichter bij huis. Kijken of het opzetten en afbreken nog vlotter en beter gaat.
Wij willen misschien zondag ook nog 2 daagjes weg.
Onze zoon is alleen op kamp vanaf zaterdag tot maandag.
En zaterdag zit ik zelf op een festival.

Wij hebben een fietsendrager op de dissel staan en die zal voorlopig ook wel blijven omdat we het altijd fijn vinden om ff stukje te fietsen (ik meer dan mijn vrouw overigens).
Wat ook wennen is dat je haringen e.d. wel in de auto moet hebben omdat je met opzetten (als je geen disselbak hebt) nergens nog bij kan.
Verder ben ik nog met gas aan het knutselen, heb een chef safari besteld die is kleiner dan blijft de skottel thuis, en kan de zibro marktplaats op.

Volgens mij waren wij met afbreken in een 1/2 uurtje klaar, maar komt meer dat we alles in bakken laten zitten onder het bed of de bakken in het leefgedeelte zodat je alleen maar in hoeft te laden als je gaat.
Overigens paste de 2 stoelen 1 grote tafel, wasrek, en holtkamper aanhaak tafel ook gewoon onder het bed (1 stoel onder de hoes).
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2012, 01:20:21 pm »

Feest der herkenning.

ook ik(want deze is de kok) heb last van slecht plannen bij koken. Alle pannen etc zitten in krat onder kookplaat. Sta je daar met pan spaghetti op het vuur en het vergiet onder de kookplaat :? :? :? in de bak. Ontzettende #@#$@#^$^@%@.
Snijplankjes idem. Regeren is vooruitzien, koken in de Kyte ook.
Die alutecbak: bagger maar inderdaad kon ik ook geen alternatief vinden. Ze hebben de rubberrand al afgeplakt en ik heb al een nieuw deksel gekrgen. Tsja het is ook maar een "schuurtje " voor de zooi. En het werkt wel.

De luifel is echt super. En als het echt warm is, werken die 2 driehoeken die je naar believen open kunt ritsen echt geweldig. Hadden we afgelopen zomer in Wales en Yorkshire dales om voor de hand liggende redenen niet nodig :J

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2012, 01:35:02 pm »

Jouw ervaringen met de keuken deel ik wel. Wij hadden hetzelfde probleem. Oplossing is om zoveel mogelijk de spullen die je nodig denk te hebben op de plankjes neer te zetten en daar te laten.
Ik weet niet meer wie het in het klapweekeind zei, maar iemand vond dat de Kyte keuken door een man ontworpen was. Als je er vanuit gaat dat vrouwen gewoonlijk degenen zijn die koken, zit daaar denk ik een kern van waarheid in. Bij ons ben ik gewoonlijk degene die de pannen beroert. Thuis én op vakantie. Dus ik zou 'm ook anders ontworpen hebben. :P

Dat verschijnsel van het tegelijkertijd gebruiken van een oppervlak als werkblad en toegang is overigens iets wat ik me pas na de keuze realiseerde. Mij stoorde in de diverse keuken-opties van verschillende merken eerder de plek op (en de stand ten opzichte van) de dissel en de vaak onhandige bereikbaarheid van de Dometic. En daarin vinden de Kyte-keuken en de Livingstone-keuken elkaar natuurlijk.  Lekker onder de luifel koken zonder obstakels. En de extra benodigde aflegruimte komt van een vouwkastje. I:

Volgens mij waren wij met afbreken in een 1/2 uurtje klaar, maar komt meer dat we alles in bakken laten zitten onder het bed of de bakken in het leefgedeelte zodat je alleen maar in hoeft te laden als je gaat.
Maar ik vraag me toch af hoe het kwam dat jullie nog niet droog waren terwijl wij dat wel al waren. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat in het (als ik het goed heb slechts 20 gram per M2 meer) gewicht van het doek zit, want in principe moet het water bij een goeie waterdichte finish juist van het doek af-parelen, waardoor de kern van het doek zelf nauwelijks nat wordt en dus snel droogt.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2012, 01:51:24 pm door Frankie »
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2012, 02:06:18 pm »

Koken is altijd vooruitzien, of dat nu thuis is of op de camping. Dus voordat je iets op het vuur zet, pak de spullen die je denkt nodig te hebben.
Zo wie zo hebben wij bij de keuken in de buurt altijd een opvouwbare campingtafel met vier zitjes staan. Gemakkelijk om wat weg te zetten of om zittend alvast het snijwerk te kunnen doen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2012, 02:32:46 pm »

Koken is altijd vooruitzien, of dat nu thuis is of op de camping.
Klopt als een zwerende vinger. Kamperen is ook vooruitzien Toch kan ik me niet herinneren dat ik ooit een vakantie gehad heb waarbij ik geen zaken vergeten was (denk aan een zaklampje. Het ding stond netjes op m'n bureau op me te wachten toen ik thuiskwam.  ::) ).
En bij het koken heb ik dat ook altijd, de 'o-ja-da's-waar-ook-ik-heb-de-dit-of-dat-nog-nodig-erlebnis'.  :#
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2012, 02:45:32 pm »

Maar ik vraag me toch af hoe het kwam dat jullie nog niet droog waren terwijl wij dat wel al waren. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat in het (als ik het goed heb slechts 20 gram per M2 meer) gewicht van het doek zit, want in principe moet het water bij een goeie waterdichte finish juist van het doek af-parelen, waardoor de kern van het doek zelf nauwelijks nat wordt en dus snel droogt.

De kleur van het doek. Het lichte doek droogt, denk ik, langzamer dat iets donkerder doek, dat makkelijker warm wordt.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2012, 03:09:16 pm »

Wat ook wennen is dat je haringen e.d. wel in de auto moet hebben omdat je met opzetten (als je geen disselbak hebt) nergens nog bij kan.

Ik weet niet of dit bij de Kyte mogelijk is, maar een Trailer Side Bag is erg handig en staat nog stoer ook.

Wij hebben zo'n ding aan de zijkant van onze Cocoon hangen en daar passen met gemak de foudraal met van alles en nog wat in.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #10 Gepost op: mei 23, 2012, 03:36:55 pm »

Ja, dat is altijd handig voor de haringen, maar wat ook werkt is de zak haringen gewoon in de afdekhoes stoppen. Die heeft toch een rits aan de binnenzijde waar je losse spullen in kan stoppen?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2012, 04:57:03 pm »

@franky
Tja het doek bleef idd erg lang klam aanvoelen.
Of het komt doordat het doek wit is zou kunnen het was ook het witte gedeelte wat het langst in de schaduw stond.
Bruin warmt natuurlijk sneller op.
Vorige vouwwagen ging na mijn idee ook sneller.
En doek is natuurlijk nieuw nog de dauw bleef als druppels op het doek liggen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Richard

  • Gast
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2012, 06:23:25 pm »

naar welk festival gaan jullie dan?
Pinkpop?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2012, 08:40:49 pm »

nee korter bij huis.
Emporium.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Richard

  • Gast
Re: eerste kampeer ervaring met de kyte
« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2012, 09:11:35 pm »

Ds niet mijn ding  :N

Maar veel plezier gewenst....en geniet ervan.... :K
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal