Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!  (gelezen 7498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Gepost op: juni 17, 2012, 10:46:06 am »

Afgelopen najaar onze Kyte voor onderhoud, reparaties en aanpassingen naar Holtkamper Bunnik gebracht.
De aanpassing waar ik om gevraagd heb was een externe gasaansluiting welke direct is aangesloten op de koelkast, zodat ik een grote gasfles aan de achterzijde onder de wagenbak kan plaatsen.
Het gascomfort moest daar niet op worden aangesloten en kon gewoon zo blijven als het was, een directe aansluiting op een kleine DIN gasfles (2,5kg) in de keuken.
Bij het ophalen niet gecontroleerd (achteraf stom natuurlijk) de wagen stond al buiten klaar en het was slecht weer.

Wat schets mijn verbazing na het gisteren uit de stalling halen van onze Kyte en het openen van de bak, niet uitgevoerd zoals ik het wilde hebben, maar een compleet 'gasverdeelstation' ingebouwd en zowel de koelkast als het gascomfort hierop aangesloten. Leuk, maar niet wat ik gevraagd heb en waar ik opdracht voor gegeven heb!
Ook de koppelingsslang die je aan de buitenzijde aansluit op de externe gasaansluiting is maar een kleine meter lang, veel tekort om de gasfles aan de achterzijde onder de wagenbak te plaatsen.
Conclusie alles moet worden aangepast en dat een kleine week voordat we weg gaan. Direct Holtkamper gebeld, maar ja dat had ik beter kunnen laten....
Enige medewerking en een snelle oplossing valt van hun niet te verwachten. Tuurlijk kan alles weer aangepast worden, maar ja dat kost weer geld en ik ben dan pas in september aan de beurt...
En de reactie was dat hun het altijd zo deden inclusief een korte aansluitslang omdat men niet wil dat de gasfles in de volle zon wordt geplaatst??? Dat is te gevaarlijk.
Dat ik hun uitlegde dat het ook gevaarlijk is om de gasfles in de tent te plaatsen en dat onder de wagenbak uit de zon en met constante luchtverversing (het waait altijd iets onder de bak) veel veiliger is, kwam geen reactie.
Kortom ik zal de komende week zelf een oplossing moeten gaan bedenken.

Groet, Rob

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.248
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2012, 11:03:00 am »

In principe hoef je natuurlijk geen geld te betalen om het te krijgen zoals jij wilt lijkt me.
Ze hebben een fout gemaakt en je mag verwachten dat je krijgt waarvoor je betaald hebt.

Het  had ze trouwens gesierd als ze je een voldoende lange gasslang hadden aangeboden zodat je de fles had kunnen plaatsen waar jij hem wilt hebben.
Heb je met Bunnik of met Emmen gebeld?

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

walter

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #2 Gepost op: juni 17, 2012, 11:09:46 am »

Alex, lees het einde van de eerste regel nog eens KK  :# daar staat Bunnik

maar wel vervelend zo'n slordige reparatie, tis te hopen dat zodra je aan de beurt bent ze het verhelpen en op de aangegeven manier.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2012, 12:29:42 pm »

Ik heb zowel met Emmen als met Bunnik contact gehad.
Ze deden er nogal laconiek over en waren niet echt bereid mee te denken aan een korte termijn oplossing.
Valt me zwaar tegen van Holtkamper...

groet, Rob
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.248
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2012, 12:44:31 pm »

Hmmm toch wel een misser.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2012, 01:39:43 pm »

Wat een slechte service, meer kan je daar niet over zeggen :(.

Als ik van jou was zou ik een schriftelijke klacht neerleggen, aangetekend hun richting uit. Ik weet niet of je lid bent van een consumentenvereniging? (of hebben jullie dan niet in Nederland?) Brief in cc naar die organisatie en dit ook in de brief vermelden. Heb je een opdrachtenbon, wat staat daar juist op? Ik weet niet of je al betaald hebt? Zou ik in dit geval niet doen, zolang het niet in orde is zoals je gevraagd hebt?

Ivm de gasslang. Op verschillende gastoestellen (oa de cadac Eazi chef) staat wel dat de max lengte van de darm maar 1.50 m mag zijn. Waarom dat is weet ik niet?

Maar vooral als allerbelangrijkste, geniet van jullie vakantie!!!!
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2012, 07:19:52 pm »

De reden van een korte gasslang is de veiligheid, als er iets gebeurt waardoor je het gas moet afsluiten is de fles met 1,5 meter slang altijd dichtbij en snel dicht.

Ik denk aan de andere kant dat je het gasverdeelstation niet zo verkeerd is en ze zullen zich aan bepaalde regels en installaties moeten houden. Wat wij leken doen en willen is anders dan waar zij zich aan moeten houden.
Zou natuurlijk wel handig van ze zijn dat wanneer ze zaken anders doen dan gevraagd ze dit ook kunnen aangeven en uitleggen.

Het verbaasd me wel dat er aan een wagen met een dergelijke prijs al reparaties uitgevoerd moeten worden.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2012, 08:05:50 pm »

De reden van een korte gasslang is de veiligheid, als er iets gebeurt waardoor je het gas moet afsluiten is de fles met 1,5 meter slang altijd dichtbij en snel dicht.
Noem eens een situatie met gas die gevaar oplevert, waarbij dit relevant is? Want dan zou het plaatsen van de hoofdkraan in een woonhuis (waar niet eens ventilatie is) op gemiddeld 6 meter van de keuken of 2 verdiepingen van de CV ketel ook onverstandig zijn. Niettemin is dat daar gebruikelijk.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2012, 08:09:36 pm »

Misschien geldt de regel van 1.5 meter alleen voor de rubberen (meestal oranje) darm. In huis werk je volgens mij wel met ander materiaal (ggen rubber darm).
Je moet er maar eens op letten bij alle campingvuurtjes, cadacs, gazbbq,...er staat altijd max 1.5 meter. Het zal er wel met een reden staan denk ik. Veiligheid komt idd ook het eerste bij me op maar wat of hoe???
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2012, 08:28:47 pm »

Die 1,5 meter heeft weinig met veiligheid te maken maar met een theoretisch drukverlies over de slanglengte. Bij gebruik van een lange slang, in combinatie met een verlaagde gasdruk, loop je de kans dat de brander uitgaat. Maar, ik heb een slang van 5 meter zitten tussen de externe gasaansluiting van de Alpha en de cadac safari chef en ik heb nooit iets gemerkt van verminderde druk of uitwaaien.

Vanuit veiligheidsoptiek zou ik de afsluiter juist verder dan 1,5 meter van de brander af willen hebben, mocht er een flinke fik ontstaan, dan hoef ik niet dichtbij het vuur te zijn om de afsluiter dicht te draaien.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2012, 08:40:31 pm »

Noem eens een situatie met gas die gevaar oplevert, waarbij dit relevant is? Want dan zou het plaatsen van de hoofdkraan in een woonhuis (waar niet eens ventilatie is) op gemiddeld 6 meter van de keuken of 2 verdiepingen van de CV ketel ook onverstandig zijn. Niettemin is dat daar gebruikelijk.

De kraan thuis in de meteriast heeft er geen slang achterhangen maar een vaste leiding.
Als er een losstaand toestel geplaatst is in huis is zover ik weet 1,5 - 2,0 meter de maximale lengte. En daarvoor altijd een gaskraan
Een inbouw garfornuis moet bijvoorbeeld ook met een vaste leiding aangesloten worden. En je wilt niet weten hoeveel keukens met vaste platen in het werkblad aangesloten zijn met een slang.
Ook deze moeten na 5 jaar vervangen worden. Check je eigen keuken ook even als je dit leest.

Daarmee wordt ook duidelijk wat een doe het zelver kan/doet/bedenkt en wat een erkend installateur kan/mag/moet.

Ik probeer zelf zo veel mogelijk veilig te werken maar ook ik was verrast door een slang met haarscheurtjes van mijn bbq. Bleek de slang toch al stiekem 6 jaar oud te zijn.

Regels in electra en gas zijn er om te volgen niet om te van af te wijken omdat we niet snappen waarom.

Safety first
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2012, 08:43:15 pm »

Zou natuurlijk wel handig van ze zijn dat wanneer ze zaken anders doen dan gevraagd ze dit ook kunnen aangeven en uitleggen.

Ik vind het meer dan vreemd dat men denkt dat iets anders moet en dat doen zonder enige vorm van overleg. Uitleg achteraf is te laat (zoals ook de opener van dit topic laat doorschemeren: hij gaat immers over korte tijd op vakantie).

Ik zal niets zeggen over de service en de prijs kwaliteitverhouding :+, maar dit is geen goede reclame.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2012, 10:46:45 pm »

@Gaan: volgens mij was de vraag van Frankie meer gericht op de lengte van de slang in relatie tot (on)veiligheid ipv de leeftijd van de slang. Daar gaat het hier niet over, een slang moet uiteraard op tijd worden vervangen. Maar de norm waar iets over het gebruik van gasslangen is geregeld is de NEN-EN-1763, en die kent geen normstelling voor losse opstellingen, zoals buitenkeukens, bbq's, etc, zoals hier de bedoeling is. Met andere woorden: de lengte van de slang is niet aan eisen onderhevig.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2012, 11:11:50 pm »

Ik heb de geleverde slang opgemeten: 80 cm!

Ik heb nooit last gehad met een lange gasslang, de skottel had een slang van circa 6 meter en vorig jaar heb ik de koelkast ook op een externe gasfles aangesloten met een slang van 8 meter lang. Nooit een probleem gehad.
Door de lange slang staat de fles aan de andere zijde van de Kyte uit de zon in de wind en ver van waar wij rondlopen, veilig dus!

groet, Rob
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Aanpassingen aan de Kyte, Holtkamper luistert niet!
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2012, 11:18:46 pm »

Wat vervelend Rob, vooral ook dat je het gevoel hebt dat het niet serieus genomen wordt. Ik hoop dat er op heel korte termijn toch een positief antwoord komt voor je. Ben wel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, past niet bij de klantvriendelijke uitstraling van het bedrijf. Kan het nog uitmaken wie je spreekt?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal