Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aanschaf Flyer  (gelezen 3166 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johnendiane

  • Gast
Aanschaf Flyer
« Gepost op: juni 22, 2012, 11:59:26 am »

Hallo iedereen,

Sinds gisteren lid van dit forum omdat wij aan het kijken zijn voor een vouwwagen en ik hier al veel informatie heb gevonden. Na jaren liggen in een tentje (verschillende modellen/maten) zijn wij nu toe aan iets meer luxe... :P

Wij hebben nu een Flyer Bedouin van 2001 op het oog, deze is compleet met voortent, luifel, veranda en erkers. Tevens ook een originele HK keuken erbij.

Wij gaan deze komende week bekijken, maar wat is nu een redelijke prijs?
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Aanschaf Flyer
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2012, 01:29:12 pm »

Klopt het dat deze op marktplaats staat voor ?4500,- ? dan zou ik zelf bij ?3800,- beginnen
Gelogd

johnendiane

  • Gast
Re: Aanschaf Flyer
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2012, 01:35:11 pm »

Klopt die op MP met vraagprijs 4500 euro.. Gezien de overige prijzen op MP.. en de prijzen die HK zelf rekent voor oudjes/combinatiemodellen vond ik 4500 al niet te duur... Na contact met de aanbieder weet ik dat er weinig onderhandelingsruimte is.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Aanschaf Flyer
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2012, 02:08:43 pm »

Dit is een extra grote Flyer. De voorwand zit namelijk vast aan de extra luifel. Voordeel is ruimte, nadeel is meer werk bij het opzetten. Die erkers leveren ook ruimte op, maar moet je dus ook extra opzetten, al kunnen ze ook ingeklapt blijven.

Ik vind het er goed uitzien en ook de prijs is niet overdreven, mede gezien de compleetheid. Je kunt nog vragen of er ook een ondertent en een kuipzeil bij zit. Zo niet, dan heb je onderhandelingsruimte om de prijs te verlagen ;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

johnendiane

  • Gast
Re: Aanschaf Flyer
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2012, 02:18:39 pm »

Deze kan inderdaad op verschillende manier opgezet worden.
1) luifel
2) voortent
3) voortent + extra luifel
4) voortent + veranda (extra luifel + wand)

en dan nog de erkers inderaad.

Voor alle bovenstaande varianten is er een kuipzeil. Voor zover bekend is er geen ondertent bij, wel een stapelbed en fietsdrager (4 fietsen)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Aanschaf Flyer
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2012, 02:22:41 pm »

Weet je zeker wat je hieronder schrijft ??? Want dan zijn er 2 voorwanden nodig. En ook 2 kuipzeilen of het ene kuizpzeil heeft een stuk overschot OF een stuk tekort als het erin-ligt.

Blijft een mooie kar hoor, met alle opties erbij.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

johnendiane

  • Gast
Re: Aanschaf Flyer
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2012, 02:48:58 pm »

Als ik het goed begrepen heb in: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=6759.0 en van de huidige eigenaar dan zijn er inderdaad 2 voorwanden. Hoe dit dan zit met de kuipzeil moet ik nog zien.
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Re: Aanschaf Flyer
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2012, 07:44:24 pm »

Zelf gisteren een hk gekocht

Bak uit 98 tent + extra voortent kuipgrondzijl erkers etc uit 2005

We hebben na onderhandelen 4250 ipv vraagprijs 4750 betaald.
Wij gingen vanuit een camplet naar een flyer.
Daarmee vergeleken is een flyer echt mega groot

Denk dat je jezelf goed moet af vragen hoe belangrijk die erksers bijvoorbeeld zijn.
Met de luifel die je dichtmaakt als voortent met een kuipgrondzijl erin heb je al echt veel ruimte, maar dit is natuurlijk persoonlijk
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Aanschaf Flyer
« Reactie #8 Gepost op: juli 11, 2012, 06:32:33 pm »

De erkers zijn wel handig om meer binnenruimte te creëren. Door de zeer schuin 'weglopende' hoeken van de voortent kan je maar een gedeelte van de voortent gebruiken om te zitten. Je kan er natuurlijk wel allerhande andere spullen leggen.....

Maar stel ook de vraag of je de erkers echt nodig hebt. Als je veel in Nederland of andere koude, regenachtige gebieden kampeert zie ik het nut wel. Wij kamperen 1. alleen in de zomer en 2. in (zeer) warme gebieden. Wanneer we er dan een enkel regenbuitje voorbij zien komen redden we ons prima in de voortent (met luifel). Als het buitje langer duurt....dan pakken we alles in en verkassen naar drogere en/of warmere gebieden....
 
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal