Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: "De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon  (gelezen 23919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vincedexa

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #30 Gepost op: september 08, 2010, 08:59:26 pm »

ik heb het hele verhaal met verbazing zitten lezen: wat een amateuristisch gebeuren. :N
Klant  bestelt voor 13.000 euro een vouwwagen, is bereid meer dan normaal aan te betalen ( op eigen risico!) stelt geen eisen aan levertijden en wordt vervolgens beloond met een halvering van de korting.
Persoonlijk zou ik een niet zo vriendelijke brief schrijven aan meneer HK zelf dat hij zijn klapkar mag houden.
zo ga je niet met klanten om. Men wil toch vouwwagens verkopen? Dan helpt een dergelijke arrogante houding niet echt.
Gelogd

Andre-nl

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #31 Gepost op: september 08, 2010, 09:03:04 pm »

Ik zou ipv nog meer mailen zaterdag even om tafel. Zeker als je ter plaatse een handtekening zet, zal er vast (bij uitzondering uiteraard.....) iets te regelen zijn. Je wil die cocoon toch ? Nou dan..

Lukt het echt niet, dan hebben ze vast binnenkort op de kampeerbeurs een beursaanbieding......

Normaal zou ik dat ook doen
Maar ik heb storingdienst op moment dat ik naar de firma holtkamper ga moet ik diverse dingen regelen
Wat nog al wat impact kan hebben en ik heb zo iets daar begin ik niet aan als het misschien voor niets is

 Andre
Gelogd

Andre-nl

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #32 Gepost op: september 08, 2010, 09:06:43 pm »

ik heb het hele verhaal met verbazing zitten lezen: wat een amateuristisch gebeuren. :N
Klant  bestelt voor 13.000 euro een vouwwagen, is bereid meer dan normaal aan te betalen ( op eigen risico!) stelt geen eisen aan levertijden en wordt vervolgens beloond met een halvering van de korting.
Persoonlijk zou ik een niet zo vriendelijke brief schrijven aan meneer HK zelf dat hij zijn klapkar mag houden.
zo ga je niet met klanten om. Men wil toch vouwwagens verkopen? Dan helpt een dergelijke arrogante houding niet echt.


Het is niet geheel zo zwart wit maar je vat het in een paar zinnen goed samen
Ik blijf het ook vreemd vinden maar Oké, en euuh met fietsenddragers er bij kom ik op dik 14.xxx euro

Andre
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #33 Gepost op: september 08, 2010, 09:07:16 pm »

Volgens mij is het verstandig om aan tafel te gaan. Mailen en bellen vind ik altijd al gevaarlijk, vanwege de vele miscomunicatie die ontstaat. Zoals ik al eerder ergens aangaf zijn zij een moeilijke partij om mee te onderhandelen. Waarom weet ik niet, maar mijn gevoel zegt me dat die korting van 1.000 al heel veel is.
Wij hebben ook onderhandeld afgelopen zomer met deze korting en zijn er wel uitgekomen. Echter dat was NOOIT gelukt via de mail, hiervoor was echt fysieke aanwezigheid nodig. Ook wij hadden onze specifieke eisen (wie niet?) en hebben uiteindelijk bijna 20.000 euro achtergelaten voor onze Kyte met een goed gevoel.

Mijn advies: ga zaterdag rustig in gesprek, je komt er wel uit, maar neem de tijd!!! En als je het in je werk vaker tegenkomt, nou dan lukt dit ook wel!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #34 Gepost op: september 08, 2010, 09:07:34 pm »

Ik denk dat de verkopers de opdracht mee hebben om NIET in mei uit te leveren. Mei is namelijk gekke-werk-maand voor Holtkamper. Dan wil iedereen zijn wagen en kunnen ze de productie nauwelijks bijbenen.

Die kortingsaktie is denk ik ook metname gericht op het verspreid uitleveren van modellen en dan juist niet in mei/juni.

Dat ik denk te snappen wat erachter zit, wil niet zeggen dat ik de gang van zaken goedkeur. Jij bent namelijk klant en die is ... precies : koning. Als je vooruit betaald moet je als leverancier toch alles prima vinden lijkt mij.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Andre-nl

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #35 Gepost op: september 08, 2010, 09:25:27 pm »

Ik denk dat de verkopers de opdracht mee hebben om NIET in mei uit te leveren. Mei is namelijk gekke-werk-maand voor Holtkamper. Dan wil iedereen zijn wagen en kunnen ze de productie nauwelijks bijbenen.

Die kortingsaktie is denk ik ook metname gericht op het verspreid uitleveren van modellen en dan juist niet in mei/juni.

Dat ik denk te snappen wat erachter zit, wil niet zeggen dat ik de gang van zaken goedkeur. Jij bent namelijk klant en die is ... precies : koning. Als je vooruit betaald moet je als leverancier toch alles prima vinden lijkt mij.

Klopt ik ken het ook bij ons is het in juli & december geen projecten ivm vakanties etc
Maar elk jaar komt er wel iets hoor want h? een klant is koning en wil deze in december dan is bij ons ook dit gauw aangepast
Naja de mail is gestuurd naar de verkoper hierop komt een reactie of misschien niet

Ik hoop alleen dat iemand van directie ooit dit lees en misschien dan ook denkt
Want eerlijk Oké ik ben misschien ook niet makkelijk dat geef ik direct toe maar ik ben de klant
Die al mijn spaargeld wil uitgeven aan wat een stukje voor "vakantie" plezier had moeten zijn

André
Gelogd

fish

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #36 Gepost op: september 09, 2010, 10:59:15 am »

Andre Ik denk dat je een "gewoon"personeelslid aan de telefoon hebt gehad. Vraag naar een leidingevende. Die jagen op omzet en die zullen wel tot een schikking komen.
Maar ik begrijp ook de leverings datum wel. De verkoop van vw,s in toegenomen de laatste paar jaar. Stel dat al de mensen zeggen ik wil hem op die of die datum. Tja dan is er ruimte tekort voor hun eigen wagens.

Ik kocht mijn jamet ook nieuw met 1000 euro korting. Maar de voorwaarde was, zo snel mogelijk weg. Ja Ik snap dat wel. Die kortingen geven ze niet voor niets.
Bedrijven beginnen deze aktie,s om ruimte te scheppen voor de voorjaars collectie. Dat doen veel bedrijven. Dan kan daar geen uitzondering in gemaakt worden. Het is voor de gewone mens een hoop geld, en dan verwachten we topservice. Dat moet ook wel, maar bedrijven mogen wel deze regels toepassen. Ik snap dat de korting gehalveerd wordt. Het is dan geen schoonmaak aktie meer zoals dat genoemd wordt. En omdat de verkoop in het najaar minder is, komen ze met actie,s om de omzet te halen.

Dat ze in hun offerte zetten dat de leveringsdatum langer zou kunnen zijn dat ook normaal. Dat is bij elk bedrijf.
Tja......het bedrijfsleven zit raar in elkaar ;)
Gelogd

Andre-nl

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #37 Gepost op: september 09, 2010, 06:46:17 pm »

Hoi

Vandaag nog 1 poging gedaan mail gestuurd naar directie mail adres
Met mijn verklaring tevens mijn gedachten hier over en aangegeven dat ik graag de holtkamper wil kopen
Maar het gewoon vreemd vindt dat ik meer moet betalen (minder korting krijg).
Nu kan ik zien hoe "koning" de klant is want krijg ik hier geen reactie op of een afwijzing
Dan is holtkamper een zeer gezond bedrijf dat makelijk een cocoon minder of meer geen probleem is

Tevens was dit mijn laatste poging tot toenadering.
Maar nogmaals niets negatiefs over de verkoper die ons de offerte heeft gemaakt hij heeft zijn best gedaan
Maar hij zal zich ook aan de regels moeten houden.

Ik hou u op de hoogte en anders gaan wij kijken naar de zambezi river lodge
Hier heb ik ook een offerte van en deze is iets duurder als de cocoon maar met fietsendrager er op
Kortom ook een hele mooie vw en volgens mij van vergelijkbare kwaliteit


André
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #38 Gepost op: september 09, 2010, 09:12:21 pm »

Andre, neem aub de adviezen op dit forum serieus en GA LANGS en Praten ipv mailen.
Gelogd

jkorfmaker

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #39 Gepost op: september 09, 2010, 09:37:07 pm »

Wij hebben ook gekozen voor een nieuwe Cocoon.
Nou heb ik een vraag,hoeveel stokken zitten hierbij en de lengte van de stokken ongeveer in cm.
Groet Jaap.
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #40 Gepost op: september 09, 2010, 09:45:30 pm »

Zoals eerder gezegd: mailen is in dit soort voorbeelden gedoemd te mislukken. Straks heb je een andere VW en heb je jarenlang spijt van je keuze.

Ga langs en bekijk het dan nogmaals. Ik denk dat het dan een heel andere communicatie wordt.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.183
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #41 Gepost op: september 09, 2010, 09:54:48 pm »

En tja we wonen in Drenthe dan gaat alles beter als je elkaar in de ogen kijkt.

als je de wagen echt wilt hebben zou ik de moeite echt nemen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Andre-nl

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #42 Gepost op: september 09, 2010, 10:03:08 pm »

En tja we wonen in Drenthe dan gaat alles beter als je elkaar in de ogen kijkt.

als je de wagen echt wilt hebben zou ik de moeite echt nemen.

Hoi Alex

De verkoper komt niet uit Emmen maar van een andere afdeling kortom geen Drenth  ;)
Maar vanavond nog een mail gehad en helaas we komen er niet uit en ik heb zojuist min of 5 geleden mail gedaan
Dat wij er nu definitief vanaf zien, het kan er bij gewoon niet in dat ik meer moet betalen voor 2 ? 3 maand langer wachten
Naja dan stap ik in mijn principe mode en dan blijf ik bij mijn standpunt al vindt het erg jammer
Wij gaan dan ook nu weer verder kijken en zambezi river lodge een goede vervanging

Mvg
André

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.183
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #43 Gepost op: september 09, 2010, 10:05:28 pm »

Goed case closed.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Andre-nl

  • Gast
Re:"De kogel is door de kerk":het wordt de cocoon
« Reactie #44 Gepost op: september 09, 2010, 10:16:12 pm »

Goed case closed.

 klopt  ;)
 vol frisse moed op naar iets anders..
 

 Grt
 Andre
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal