Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Rhone-Alpes, Camping Domaine du Mûrier  (gelezen 3496 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
F: Rhone-Alpes, Camping Domaine du Mûrier
« Gepost op: augustus 16, 2014, 02:16:35 pm »

Camping “Domaine du Mûrier” in Die.

Algemeen
Deze camping ligt in de Drôme vallei, op 1057 km van Utrecht, direct aan de rivier de Drôme.
Het is een camping met 40 zeer ruime plaatsen, varierend van 200, 300 en 400 m2 . De rivier die langs de camping loopt is heerlijk om even in af te koelen of lekker met een boek aan te zitten. Ook kan er hier prima een kano tocht op gemaakt worden.

De plekken
Er zijn dus plekken van verschillende grootte, maar eigenlijk is overal wel schaduw te vinden op of kort naast de plek. Op het “familie veldje”zijn de plekken het kleinst maar dat is wel een gezellig veldje waar gezinnen met kinderen staan (die staan ook elders wel hoor). Wel is dit veldje bij slecht weer erg nat en drassig. Wij stonden daar maar zijn na een dag of 3 verkast naar een grotere plek aan de andere kant van de camping.

Sanitair
Het sanitair is keurig maar voor het aantal plekken te weinig. Dit wordt in de winter voor het seizoen 2015 uitgebreid met een nieuw sanitair gebouw en dat is dus geen overbodige luxe. Toiletten zijn voorzien van toilet papier en bij de wastafels staat altijd een zeep pompje. Het sanitair wordt keurig schoon gehouden.

Faciliteiten
De faciliteiten zijn summier. Er is een receptie waar je heerlijk brood (van de bakker) kunt bestellen voor ’s morgens. Er is daar ook een klein terrasje waar het ’s middags na 4 uur erg gezellig kan zijn en waar je dan een drankje en / of een ijsje kunt kopen. De receptie is open vanaf 08:30 – 12:00 uur en vanaf 16:00 – 19:00 uur.
2x per week kun je er heerlijke Pizza’s bestellen, ook 2x per week is er frites met kip en 2x per week is er de Table ‘d Hote.
Dinsdag is er ’s avonds een Jeu de Boules toernooi waar je aan mee kunt doen en dan is de “bar” open tot 23:00 uur.

Omgeving
De omgeving is onbetaalbaar mooi.
De camping ligt op loopafstand van het historische plaatsje Die, zeker de moeite van het bezoeken waard, er is op woensdag en zaterdag een gezellige, druk bezochte markt.
Er zijn in de buurt van de camping veel bergen, die de moeite waard zijn om te beklimmen. Wandelen en wielrennen is populair, op de camping zijn prachtige routes te verkrijgen voor zowel wandelen als fietsen.

Conclusie
Prachtige camping in een schitterende omgeving, vriendelijk geprijsd, erg vriendelijke eigenaren, een gezin met 6 kinderen in de leeftijd van 2 ½ tot 18 jaar waarvan alleen de allerjongste niet mee helpt op de camping, erg leuk gezin.
Wij hebben er genoten van de camping, de gastvrijheid, de omgeving etc. etc. en gaan volgend jaar nog een keer want één jaar is echt niet voldoende om al het moois te zien.

Ligging: 10+
Omgeving: 10
Sanitair: 8
Netheid camping: 9
Vriendelijkheid personeel: 10
Animatie: geen
Eten en drinken: 9
Zwembad: geen, wel de rivier de Drôme naast de camping
Prijs /kwaliteit: 10


http://www.domainedumurier.com/index.php/nl/
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2014, 09:37:37 am door Klavertjes »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

CenC

  • Gast
Re: F: Rhone-Alpes, Camping Domaine du Mûrier
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2014, 12:56:57 pm »

Mocht je nu een keer hierheen willen, in het voorseizoen (juni) is er een ontzettend leuk feest in Die.
Dan worden de schapen naar andere weides gedreven, dit gaat door de straten van Die door, volgens mij 2 rondjes.
Tevens lopen door die honderden schapen een aantal geiten met imposante hoorns. Uiteraard met muziek, versierde paarden en lokale in klederdracht. En er is dan ook een gezellige braderie.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: F: Rhone-Alpes, Camping Domaine du Mûrier
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2014, 04:44:21 pm »

Voor canyoning en Via Ferrata zijn er ook mogelijkheden in de omgeving.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Rhone-Alpes, Camping Domaine du Mûrier
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2014, 06:51:00 pm »

Dank je wel voor de recensie. Het lijkt ons een leuke camping dus ik heb hem toegevoegd in de lijst "onthouden". Ook op Zoover en camping-frankrijk.nl zijn de recensies prima. Ik las 1 opmerking over de douches die naast de w.c's liggen en dat dat niet zo smakelijk is als er net iemand naast je een nr2 doet. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Uiteraard heb ik de camping toegevoegd in de overzichtskaart: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zxoH_m-dbOgI.kM4AYtYRLQ44
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: F: Rhone-Alpes, Camping Domaine du Mûrier
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:18:32 pm »

Ik las 1 opmerking over de douches die naast de w.c's liggen en dat dat niet zo smakelijk is als er net iemand naast je een nr2 doet. Hoe hebben jullie dat ervaren?
Tja, is meestal zo. Kun je beter niet gaan kamperen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Rhone-Alpes, Camping Domaine du Mûrier
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:44:33 pm »

Ja oké maar zoals t op zoover geschreven was leek t dat de badedas geur en de geur van nr2 zich met elkaar vermengden en dat je naast t gekletter van douche water ook ander gekletter hoorde. Meestal zit er wel een scheiding in de vorm van een muur tussen ipv een tochtig wandje
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Rhone-Alpes, Camping Domaine du Mûrier
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2014, 09:02:30 pm »

Dank je wel voor de recensie. Het lijkt ons een leuke camping dus ik heb hem toegevoegd in de lijst "onthouden". Ook op Zoover en camping-frankrijk.nl zijn de recensies prima. Ik las 1 opmerking over de douches die naast de w.c's liggen en dat dat niet zo smakelijk is als er net iemand naast je een nr2 doet. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Uiteraard heb ik de camping toegevoegd in de overzichtskaart: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zxoH_m-dbOgI.kM4AYtYRLQ44

Klopt, de wc's en de douches zaten in 1 gebouw en idd naast elkaar en dat was soms minder prettig. Komende winter wordt er echter een gebouw bij geplaatst en worden de wc's in 1 gebouw en de douches in het andere gesitueerd. En dat is een hele verbetering, maar verder heb ik niets aan te merken op deze camping. 
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2014, 04:45:12 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal