Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Bretagne: Plouha (cote d'armor) camping Le Varguez sur mer  (gelezen 1599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
F: Bretagne: Plouha (cote d'armor) camping Le Varguez sur mer
« Gepost op: juli 28, 2019, 12:11:42 am »

https://www.camping-le-varquez.com/

Juist terug van een weekje kamperen op deze camping.  We kwamen aan zonder gereserveerd te hebben, voor een paar dagen was geen probleem maar we wilden 6 nachten blijven.  Na wat zoekwerk van de dame aan de receptie kwam het verlossende antwoord dat er nog juist 1 plaats vrij was.  Ze moedigde ons aan om eerst eens naar het sanitair te gaan kijken en dan naar de plek alvorens we beslisten om te blijven.  Dat vond ik wel een fijne manier van ontvangst.

Het is een kleine camping met een groot aantal mooie staancaravans voor verhuur.  Er is een tenten veld vlak aan de receptie en naast het zwembad (overdekt met ramen die open kunnen bij mooi weer), speeltuintje, sportterrein(basket en voetbal). Aan de andere kant van de camping zijn dan de meer comfortplaatsen, behoorlijk groot, afgescheiden door wat bloeiende planten. De buitenste plaatsen grenzen aan een grote haag die schaduw geeft.  Het tentenveld is misschien wel fijn met kinderen omdat het zo dicht bij de spel voorzieningen is maar vond ik zelf maar niets.  Al goed voor ons kregen we dus een plaats aan de andere kant met nog juist een klein beetje zeezicht.
Het is vooral geschikt voor mensen die van rust houden en proper sanitair. De toiletten hebben geen bril maar zijn schoon . en hadden steeds toiletpapier. De douches hebben een drukknop maar je hoeft geen muntjes te gebruiken. Er is niet veel sanitair maar omdat er zoveel huisjes staan is dat ook niet nodig.  Het was in ieder geval steeds voldoende (nooit moeten aanschuiven en altijd proper). 
Ook het zwembad is niet heel groot maar het was ook nooit erg druk.
Er is in principe wel een bar maar open leek ze nooit.
Een paar keer in de week komt een foodtruck met eten (pizza, crepes,frieten). Er is wel broodservice, je moet voor 19u bestellende avond voordien.  Er is een klein beetje drank en eten aan de receptie maar je kan het niet echt een winkeltje noemen.  Er is een carrefour op 10minuten rijden.
De camping ligt vlakbij de GR 34.  Je wandelt in 15 minuten naar Bréhec plage. Een heel aantrekkelijk baaitje met 2 goede restaurants en nog een café. Je kan er op een paar manieren geraken dus dat is leuk voor de afwisseling  Door de getijden is de aanblik steeds anders. Het laatste stuk is wel steeds stijl dus je benen zullen getraind geraken  WW. Er is ook wel parkeergelegenheid voor de minder fitten.  Ook andere strandjes zijn via het GR pad te voet te bereiken.  Bonapart plage is ook wel een aanrader met een mooie geschiedenis: van dit strand werden een groot aantal Britse vliegeniers terug naar Engeland gesmokkelt tijdens WOII.  Wel een flinke wandeling of een kort autoritje.

De camping lijkt me vooral geschikt voor mensen die graag rust hebben en wel goede voorzieningen willen zonder animatie.  Heel sfeervol is de camping echter ook wel niet.  Hij is ergens ook wel een beetje saai.  Wel leuk waren die talrijke kleine vogeltjes: er vlogen er zelfs 3 in onze tent (ze leken juist uit het nest).  Er zat ook ineens een kleine spitsmuis aan mijn voeten in de auto, geen idee hoelang die al mee in de auto zat  :H
 * Vriendelijkheid personeel: 9
    * Sanitair: 8
    * Schoonheid van de camping zelf: 7,5
    * Animatie team: nvt
    * Voorzieningen:7,5
    * Eet gelegenheden op de camping: de pizza's vond ik heel goed (neem die met sint-jacobs schelpen!)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal