Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Kyte S opgehaald!!  (gelezen 4727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2017, 07:02:40 am »

Hi Katjakley,

Die boogstok moet je iets draaien zodat het oog uitlijnt met de nokstok. Door de geometrie van de boog zal hij altijd in de natuurlijke positie draaien bij het ontspannen van het geheel. Bij de opgezette tent wijzen de boogeinden naar beneden. Dat is een geforceerde positie dat spanning zet op het doek. Dat draaien lukt alleen makkelijk als de luifel nog niet is afgespannen. Vandaar eerst die bogen op de nokstokken plaatsen en dan de luifel afspannen.

@ Lepperini,

Proficiat!!

Gr, Matthijs
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #16 Gepost op: april 24, 2017, 08:15:36 am »

Leuk en veel klapplezier!

Vind eerlijk gezegd die bamboe keuken niet zo mooi, past qua kleurstelling en uitstraling op een of andere manier niet bij elkaar. Maar dat is persoonlijk, moet je dat ding nemen of valt er nog wat te kiezen?
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #17 Gepost op: april 24, 2017, 08:57:29 am »

Gefeliciteerd en heel plezier van jullie aankoop.
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #18 Gepost op: april 24, 2017, 09:52:24 am »

Hi Katjakley,

Die boogstok moet je iets draaien zodat het oog uitlijnt met de nokstok. Door de geometrie van de boog zal hij altijd in de natuurlijke positie draaien bij het ontspannen van het geheel. Bij de opgezette tent wijzen de boogeinden naar beneden. Dat is een geforceerde positie dat spanning zet op het doek. Dat draaien lukt alleen makkelijk als de luifel nog niet is afgespannen. Vandaar eerst die bogen op de nokstokken plaatsen en dan de luifel afspannen.

@ Lepperini,

Proficiat!!

Gr, Matthijs
Dank je wel Matthijs, ga het nog een keer proberen. Had hem in eerste instantie wel op jouw manier gedaan, maar toen zat het ook niet lekker (te geforceerd).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #19 Gepost op: april 24, 2017, 09:54:03 am »

Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Wij kunnen ook niet wachten om ermee op pad te gaan.

@katjakley: ik heb het daar nog bij de oplevering overgehad, was wel aan de keukenkant, maar uiteindelijk was de oplossing gewoon de stok zonder spanning voldoende te draaien en af te spannen. Toen stond het geheel netjes naar mijn gevoel.

heb het alleen nog niet in het 'echt' gezien op de camping.

Vandaag wel bezig geweest met de inrichting van de bak en keuken. nog wel even stoeien met de kogeldruk als de keuken nog niet gevuld is en koelbox nog leeg. de as staat natuurlijk redelijk ver naar achter dus even goed puzzelen met de plaatsing van het gewicht.

zit nu op 65 kg kogeldruk, maar keuken dus nog niet volledig gevuld. Gaat dus wel goed komen.

Auto heeft ook nog hulpveren.

Ik wens iedereen die een andere wagen heeft een goed begin van het klapseizoen (als het al niet begonnen is) en natuurlijk ook voor alle andere klappers die weer lekker op pad willen met de vouwwagen.
Wij zijn ook nog aan het stoeien met de kogeldruk. We hebben drie fietsen op de dissel waarna de kogeldruk >100 kilo was. Niet zo erg om naar Zeeland te rijden waar we nu staan, maar dit moet wel beter als we deze zomer naar Griekenland gaan. Vrees dat we een paar extra kratten bier achterin de bak moeten plaatsen :-) of er zijn nog andere tip


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #20 Gepost op: april 24, 2017, 10:14:10 am »

@Spegelbeeld,
Wij hebben onze Kyte laten leveren met een witte keuken. Heb er nog geen foto van, hebben hem vorige maand opgehaald.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #21 Gepost op: april 24, 2017, 11:18:23 am »

@ spiegelbeeld
Is een optie, maar bij de actie van afgelopen najaar, kon je deze erbij krijgen.
Ik vind het persoonlijk mooier, iets meer warmte uitstralen, maar smaak blijft persoonlijk.

@katjakley: antwoord van mathijs maakt het idd volledig, zorgen voor geen spanning kan het beste zonder de luifel gespannen te hebben. Bij de instructie staat het ook in die volgorde
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #22 Gepost op: april 24, 2017, 11:39:38 am »

@ spiegelbeeld
Is een optie, maar bij de actie van afgelopen najaar, kon je deze erbij krijgen.
Ik vind het persoonlijk mooier, iets meer warmte uitstralen, maar smaak blijft persoonlijk.

@katjakley: antwoord van mathijs maakt het idd volledig, zorgen voor geen spanning kan het beste zonder de luifel gespannen te hebben. Bij de instructie staat het ook in die volgorde

Heb nogmaals alle spanning eraf gehaald en nogmaals geprobeerd:
- ik krijg de nokstang niet goed in het oog (te krap)
- ik krijg de raamstang niet voldoende gedraaid, zie foto waarbij de stok er half in zit en het dak ogenschijnlijk goed zit
- krijg de raamstang niet goed gedraait(zie foto)
- is mij de eerste keer wel gelukt, stond dak op te veel spanning en kreeg ontspannen de nokstang er niet goed uit

Helpt dit een beter beeld te krijgen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #23 Gepost op: april 24, 2017, 01:05:06 pm »

Lukt het ook niet als je (na spanning luifel er af) de haaks op deze stok staande buis (dakstaander) even een stuk korter maakt door de klem los te zetten. Dan deze buis in die koker schuiven/koppelen, dan pas de dakstaander uittrekken en met de klem vastzetten. Daarna de luifel weer op spanning. Je kunt ook nog het driehoekje stof aan de achterkant van de tent even los ritsen Dit houdt ook het draaien tegen. In de goede volgorde zal dit echt geen probleem mogen zijn.
Normaal dit als eerste doen. In opgezette toestand dus:
- luifel los
- driehoekje dak achterzijde losritsen van tent
- dakstaander een stukje inschuiven
- koppelen dakstaander met raamboog
- daarna dakstaander weer op spanning brengen.

Op de foto waar je hem omhoog houdt is hij volgens mij niet goed gedraaid.

Lukt het hierna nog niet, ff laten checken bij HK.
« Laatst bewerkt op: april 24, 2017, 01:10:46 pm door GJT »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #24 Gepost op: april 24, 2017, 01:18:12 pm »

Ik heb meestal 2 mountainbikes op de dissel staan.
Kogeldruk is dan een 55kg.
Met laden de zwaarste spullen rond de as en daarna wat meer gewicht richting keuken.
En voorin alle lichte spullen.
Wagen ligt altijd stabiel achter de auto.
Zware dingen in de keuken vermijden ivm slingeren.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Teun

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Scoutdog OffRoader Black Edition
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #25 Gepost op: april 25, 2017, 03:46:43 pm »

Prachtige wagen, gefeliciteerd!
Wij hopen volgende maand ook onze Kyte S (in offroad uitvoering) op te kunnen halen  :J
Gelogd
3DOG Scoutdog OffRoader Black Edition, voortbewogen door een Land Rover Defender

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #26 Gepost op: april 25, 2017, 10:44:41 pm »

Lukt het ook niet als je (na spanning luifel er af) de haaks op deze stok staande buis (dakstaander) even een stuk korter maakt door de klem los te zetten. Dan deze buis in die koker schuiven/koppelen, dan pas de dakstaander uittrekken en met de klem vastzetten. Daarna de luifel weer op spanning. Je kunt ook nog het driehoekje stof aan de achterkant van de tent even los ritsen Dit houdt ook het draaien tegen. In de goede volgorde zal dit echt geen probleem mogen zijn.
Normaal dit als eerste doen. In opgezette toestand dus:
- luifel los
- driehoekje dak achterzijde losritsen van tent
- dakstaander een stukje inschuiven
- koppelen dakstaander met raamboog
- daarna dakstaander weer op spanning brengen.

Op de foto waar je hem omhoog houdt is hij volgens mij niet goed gedraaid.

Lukt het hierna nog niet, ff laten checken bij HK.
Dank je. Is me nu wel gelukt, maar valt me tegen. Eerste in het gaatje en dan strak trekken werkt beter. Ik neem aan dat de punt op de lange dakstok naar beneden gericht moet worden?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #27 Gepost op: april 25, 2017, 11:27:02 pm »

Ja, maar dat gaat eigenlijk niet anders als je het een keer goed hebt gedaan omdat de klem immers anders naar boven wijst.

Bij het insteken van de buis in het gat van de boogbuis, helpt het als je de boogbuis naar de hoofdtent beweegt. Je zult zien dat het oog dan wel in het verlengde komt van de nokbuis. Na een beetje oefening een fluitje van een cent :-)

Groeten, Matthijs
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Kyte S opgehaald!!
« Reactie #28 Gepost op: april 26, 2017, 04:58:27 pm »

Ja, maar dat gaat eigenlijk niet anders als je het een keer goed hebt gedaan omdat de klem immers anders naar boven wijst.

Bij het insteken van de buis in het gat van de boogbuis, helpt het als je de boogbuis naar de hoofdtent beweegt. Je zult zien dat het oog dan wel in het verlengde komt van de nokbuis. Na een beetje oefening een fluitje van een cent :-)

Groeten, Matthijs
Dank je Matthijs


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal