Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?  (gelezen 13677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

particulier

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #15 Gepost op: februari 11, 2011, 07:56:47 pm »

Hallo,

Aangezien we deze week een 2e hands (bj '99) flyer hebben gekocht en we geen ervaring hebben met vouwwagens heb ik me maar eens aangemeld bij dit forum.
Wellicht dat iemand mij kan helpen met onderstaande:

- is het verstandig om het doek te laten impregneren, zo ja, kan ik dit zelf of moeten we naar HK?
- wat is de levensduur van het doek, waar moet ik op letten om lekkage te voorkomen?
- hoe kan ik het doek (buitentent) het beste reinigen?
- hoe moet je de binnentent reinigen?
- waar kan ik een fatsoenlijke opzetinstructie vinden?

je merkt het wel, wij zijn "de goentjes" in vouwwagenland.

Gr
 
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #16 Gepost op: februari 11, 2011, 09:20:21 pm »

Je kan je vragen beter stellen aan HK zelf lijkt mij. Vragen kost niets hoor en ze geven graag advies :J.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #17 Gepost op: februari 11, 2011, 09:29:52 pm »

Welkom hier, misschien jezelf even voorstellen in het voorstelforum  ;)

1/ Ik zou niet weten waarom je het doek wil behandelen??? Bij normaal gebruik blijft het doek zeker 20 jaar waterdicht. Heb je het vermoeden dat dit niet zo is?
2/ Levensduur hangt natuurlijk af van hoe vaak de wagen gebruikt is en hoe hij opgeslagen geweest is. Ter info ons HK flyer van 1991 was 100% waterdicht. Lekkage voorkomen doe je door te zorgen dat niets tegen het doek komt terwijl het regent. Dat veroorzaakt (net zoals bij een tent) lekkages, maar meestal zijn die lekkages niet blijvend. Zorg ook dat je niet onder bomen staat die sap verliezen of onder vruchten of bessenbomen. Zorg dat je tent mooi aangespannen is zonder plooien waar het water in blijft staan. Een flyer die mooi opgezet staat laat het water mooi wegvloeien door zijn vorm.
3/ Waarom wil je de buitentent reinigen? Is ze echt zo vuil? 9/10 reinigt ze zichzelf als je ze openzet, ze wordt gebleekt door de zon en mooi proper geregend. Hoe minder je aan het katoen doet hoe beter ze van kwaliteit blijft.
4/ Reinigen van de binnentent kan in de wasmachine maar pas op als de binnentent al vaak gewassen is of wat verduurd wordt dat niet beter met te wassen. Onze oude binnentent viel na een wasbeurt totaal uit elkaar. Wassen doe je dus best in een zo groot mogelijk trommel (in een wassertte met grote trommels van > 10kg) met zo weinig mogelijk wasmiddel en niet te hard laten zwieren. Drogen in de buitenlucht en niet in de droogtrommel.

Nieuw zijn in vouwwagenland is geen bezwaar wij antwoorden graag op al je vragen.
5/ Staat hier op het forum geen opzetinstructie? Die is in de loop van de jaren niet echt gewijzigd.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #18 Gepost op: februari 11, 2011, 09:34:39 pm »

Je kan je vragen beter stellen aan HK zelf lijkt mij. Vragen kost niets hoor en ze geven graag advies :J.
Dan kan ik het forum wel sluiten als iedereen dit deed. ;)


Maar als het doek nog goed is niks aan doen.


Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

particulier

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #19 Gepost op: februari 16, 2011, 06:52:54 pm »

Mieke,

Bedankt voor de uitgebreide antwoorden.
Ik zal zeker wat doen met uw tips.

Groeten,
N
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #20 Gepost op: februari 20, 2011, 12:12:44 pm »

Toch nog even een reactie van mij betreffende het HK eco doek. Ik heb eeb vrij lang gesprek gehad toen we onze Astro net hadden, over een groot aantal zaken, pntevredenheden, aabpassingen en bedenk het maar.

Letterlijk zij Bert Holtkamp toen over "zijn" tentdoek: "als je het dan eens te vies geworden vindt, dan zet je gewoon de hogedrukreiniger op de fijne stand en spuiten maar !"  Op mijn ongelovige gezicht reageerde hij met:  "geen probleem, dat kan dat doek hebben. als je maar geen schoonmaakmiddel gebruikt."  We hebben het nooit geprobeerd, maar best kans dat ze dat daar in Emmen gewoon wel doen. 

Paul
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Zitter er ook nadelen aan een holtkamper?
« Reactie #21 Gepost op: februari 20, 2011, 12:59:00 pm »

Als je 1x op een wat hardere ondergrond (geen modder) in het open veld gestaan gestaan hebt en een flinke plensbui gevolgd door een fikse zon ... dan weet je dat de truuk met een harde straal water perfect werkt.

( op een niet harde ondergrond krijg je allemaal opspattende modder, waardoor je doek ook goed smerig wordt aan de onderkant )
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal