Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: fietsen mee op de Holtkamper  (gelezen 6451 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

josvlyer

  • Gast
fietsen mee op de Holtkamper
« Gepost op: augustus 30, 2010, 05:23:25 pm »

Hallo,
Ik ben nieuw op deze site. Wij hebben net een Holtkamper Flyer uit 1994 aangeschaft na 4 jaar te hebben tent-gecampeerd. Daarvoor hadden we ook een Holtkamper: de welbekende knaloranje bak: Holtkamper Family.

Ik ben benieuwd naar de bevestigingswijze van het imperial op het vaste deksel, ik begrijp dat er 2 stangen over
het aluminium opzetframe gaan, maar hoe zitten die aan de deksel vast? geschroefd, of met bouten door het deksel.
(vind het van Holtkamper zelf nogal aan de prijs voor een paar stangen) :?

alvast bedankt
Jos
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:fietsen mee op de Holtkamper
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2010, 08:26:27 pm »

Bij ons zitten er 4 stalen blokken, met ruimte om een slotbout in te doen, op de deksel gemaakt. Die zijn net iets hoger dan het alu frame op de deksel,  zodat de gemonteerde dwarsdragers daar overheen vallen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re:fietsen mee op de Holtkamper
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2010, 08:13:52 am »

Er staat een blokje op de zij/bovenkant van de car. Op dit blokje zet je dwarsstangen vast.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G4LWLPJC.jpg

op deze foto zie je de gleuf waarin je de moer moet vastzetten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PADVIXP6.jpg

Op de dwarsstangen zet je naar eigen keuze fietshouders

De kwaliteit van de foto's is zwak wegens te weinig licht en geen flits op het fototoestel
« Laatst bewerkt op: september 01, 2010, 09:35:20 pm door Alex »
Gelogd

josvlyer

  • Gast
Re:fietsen mee op de Holtkamper
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2010, 10:06:15 am »

Top,

bedankt, ik heb er nu een idee van hoe het zit.
Jos
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:fietsen mee op de Holtkamper
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2011, 08:26:16 am »

Heeft iemand hier ooit zelf deze "blokjes" geplaatst? Ik ben erg benieuwd hoe deze op de rand van het deksel zitten gemaakt. Ik neem aan dat ze door en door gaan met een soort slotboutjes maar ben er niet zeker van. Ik heb een aantal de originele blokjes gezien vanaf de buitenkant maar weet iemand of deze aan de binnenkant van de deksel zichtbaar zijn?
Alvast bedankt voor de info,
Marc
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

Koolhof

  • Gast
Re:fietsen mee op de Holtkamper
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2011, 09:33:28 am »

het zijn normale boutjes met een eind(dop) moertje. die zijn door de plaat heen geboord. ik heb van de week de hele deksel uit elkaar gehad en alle hoek profielen eraf gehaald, en dus ook die 4blokjes. als je plaat van hout is, zou ik aan de binnenkant een stalen plaatje bevestigen, zodat je de bout door het stalen blokje hebt, dan de hoekprofiel, dan door de deksel, en dan aan de binnenkant een metalen plaatje waar je bijde boutjes van het plokje doorheen doet.
wel alles goed afkitten!!!
dit alles kun je het best bevestigen met de klep open. dan wijst zich alles vanzelf (of de hele klep eraf halen wat ik heb gedaan, maar dat kost je nog een een uurtje extra werk ;)
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:fietsen mee op de Holtkamper
« Reactie #6 Gepost op: mei 18, 2011, 11:24:31 pm »

Ik ben bezig om zelf voor onze Flyer een imperiaal te maken. De blokjes waar het imperiaal op rust ben ik nu aan het frezen uit aluminium maar heb hier een vraagje over. Wie heeft de flyer met origineel imperiaal bij huis staan en zou de hoogte van de blokjes voor me willen opmeten? Het gaat me om de totale hoogte, dus inclusief het plaatje wat erop gelast zit waar de U vorm inzit voor de bouten. (hoop dat dit duidelijk is)
Onze Flyer staat in de stalling ver weg dus kan het niet even gaan opmeten.
Alvast heel erg bedankt!

Gr. Marc
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:fietsen mee op de Holtkamper
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2011, 12:03:19 am »

Beste Emiel,
Hartelijk dank. Ik heb al even contact gezocht met de verkoper en het imperiaal is er nog maar kreeg daarna geen bericht meer terug.
Blijf het proberen
Dank!
Marc
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal