Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met Holtkamper(Emmen)  (gelezen 20425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Gepost op: november 30, 2010, 02:40:53 pm »

We zullen hier zo langzaam aan een aantal ervaringen met Holtkamper en hun producten achter laten "ter leering ende vermaak".
Veelal (zeer) positief, een enkele keer behoorlijk kritisch, maar allemaal vanuit onze bewondering voor de schitterende producten die ze maken en die ons al zo veel vakantieplezier hebben gebracht en zullen brengen(onze Kyte !!!!)
Reageer er op, schiet er op enz.

Paul                                 (hier zou een afbeelding van een HK moeten komen, maar helaas)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #1 Gepost op: november 30, 2010, 02:52:36 pm »

Holtkamper is op ons voorjaars-klapweekend van 2010 geweest en heeft daar met (ik geloof) 7 personen sterk de toen spiksplinter-nieuwe Kyte gedemonstreerd. Ja, het opzetten gebeurde met 2 personen, maar je kon aan alle aanwezige medewerkers vragen stellen, kletsen, of zelfs je hart luchten. Dat was allemaal geen enkel probleem.
Dus zoals ik Holtkamper daar heb leren kennen vind ik echt uniek. Ze hebben zoveel affiniteit met hun product. Maar niet alleen met hun eigen merk hoor, maar zelfs met het vouwwagen kamperen op zich. Voor hun is vouwwagen kamperen een vakantie-stijl, en daarbij willen ze hun product zo goed mogelijk voor inrichten.
De mensen die een Holtkamper aan (kunnen) schaffen, komen in het bezit van een zeer goed doordacht product waar ze een hele hoop plezier aan zullen beleven.

En dan nog even over de persoonlijk aan pak van de mensen bij Holtkamper: alleen maar lof. In het (voor de kampeerwereld) drukste weekend komen ze met zoveel verkopers hun prodruct showen/demonstreren. En de liefde (voor het product) die ze daarbij uitstralen is geweldig.

Kortom, als de kinderen niet meer in de vouwwagen zelf slapen en we willen een kleinere klapper. Dan gaan we zeker ook (als eerste) bij Holtkamper kijken. 
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #2 Gepost op: november 30, 2010, 03:01:39 pm »

en we kregen allemaal die superhandige hamer  :O
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2010, 03:35:28 pm »

Voordelen of nadelen?

Een van de grootste voordelen van een Holtkamper, dat men altijd innovatief bezig blijft en aan de producten blijft "schaven", is toch zo nu en dan ook wel een nadeel. En de grote valkuil van Bert Holtkamp, naar mijn mening.
Onze eerste HK was een Flyer, nieuw gekocht(show/medewerkerwagen). Toen was het model toch al wel meer dan 15 jaar in productie, maar overal aan de wagenbak en bedlade was men nog aan het prutsen met wieltjes, rubbertjes, stop-en pasblokjes en noem het maar op. Dat donderde er gedurende 3 jaar gebruik stuk voor stuk af. In de keuken lag een grote plasticbak met allemaal onderdeeltjes, die we samen met de wagen maar weer ingeruild hebben. We hebben nooit enig verschil gemerkt nadat  de diverse stukjes er af waren. Het was een supervouwwagen.
Onze Astro(die we gaan verkopen/inruilen) getuigt toch wel van diezelfde innovatiedrift. Ook hier: het is een geweldige vouwwagen. Een plaatje om te zien(zie mijn advertentie op Marktplaats).
Maar ook hier is het verschil tussen de eerste Astro?s en de laatste modellen gigantisch. Veel veranderingen waren verbeteringen, zonder meer. Maar er zijn een paar zaken die door Holtkamp senior zijn bedacht waarover ik grote twijfels heb. Dat hebben we ook eens een keer besproken, maar daarover later meer.
Zo was een volgens de verkoper indertijd heel trots vermelde wetenswaardigheid zelfs een verkoopargument ; ?Er zitten in de Astro meer dan honderd ritsen verwerkt?. Trots gezicht over die prestatie.
Pffffff, wat heb ik die pak ritsen soms vervloekt. Onze Astro heeft alle toetsers en bellen, zeg maar.
En dat zorgt weer voor extra ritsen die veelal op bepaalde plekken bij elkaar komen.  Dat maakt het even aanritsen van een luifeltje als de wagen al staat, er niet makkelijker op.

Tijdens het al gememoreerde gesprek met Holtkamp senior, waar ook Jelle, een medewerker/verkoper( Wubs of Zomer)en later een ervaren Naaister van het atelier bij waren, kwam een steen des aanstoots(voor mij) ter sprake.
Enige jaren geleden werd een grote innovatie gepresenteerd als groot nieuws. Dat bleek een ronde vorm voor de voortent en luifel van de Astro te zijn. Daar hou je van of niet. Ik niet. Je hebt ook weer een aantal ietwat gebogen stokken te plaatsen en te bergen.
Maar: ik kon Senior er niet van overtuigen dat aan onze HK ongedaan te maken. Dat was onmogelijk en ook ongewenst. Holtkamper gaat op de ronde tour en dat zullen we weten ook.

Paul
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2010, 06:35:53 pm »

Helaas ligt Holkamper Emmen een beetje uit mijn richting :# In Belgenland zijn vouwwagens zowiezo al niet ingeburgerd. Dus zijn alle vouwwagenverkopers een beetje uit mijn richting

Ik heb gevoeld, gekeken, gekeurd (natuurlijk op mijn wensen) en er voldoen maar twee merken aan mijn eisen Zambezi en Holtkamper. Ik heb nog maar een keer een persoonlijk (telefonisch) gesprek gehad met een medewerker van Holkamper. Of hij nu vanuit Bunnik belde of vanuit Emmen laat ik in het midden. Ik vraag me plots af of dat wat uitmaakt???
Terug naar het gesprek. Ze weten waarover ze praten, luisteren naar je opmerkingen en wensen en proberen je dan niets anders aan te praten. Ik kreeg min of meer antwoorden op mijn vragen. Wat ik wel moeilijk vind is dat ze geen prijs kunnen geven van de extra's die ik wens op een bestaande wagen. Ik vroeg bv de prijs om een keukenluifel aan te zetten bij een HK Spacer. Daar moest ik voor langs komen en een bestek laten opmaken. Dat vond ik gek, een richtprijs moet toch mogelijk zijn :? Hetzelfde verhaal voor een imperiaal en een tropical binnentent.

Ik heb alleen echte vakantie ervaring met een HK Flyer en daar was ik gewoon van in de wolken. Er is nooit wat afgevallen of stuk gegaan, hij was al oud misschien was al het overtollige er vroeger al afgevallen :H Omdat er bij de flyer toch dingen zaten die ik in onze situatie storend vond (oa. dat de keuken kon op de dissel kon blijven)  ben ik nu dus op zoek naar een SPACER.

Een nadeel aan HK vind ik de hoge kosten bij een eventuele herstelling. Bij onze Flyer zat een factuur van herstelling. Er waren twee kleine scheurtjes van ongeveer 10 ? 15 cm in. De vorige eigenaar had ze mooi laten herstellen, voor de prijs van 1000 euro ::)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2010, 07:43:45 pm »

Als je een Holtkamper koopt dan koop je passie.
Dan koop je kwaliteit.
Heb nu een paar keer met Jelle en zijn vader gepraat en ze staan helemaal achter hun product en zullen dit dus ook uitstralen.
Maar ze vergeten de passie voor kamperen niet en staan naar mijn weten wel open voor ideeën.
Maar zoals bij iedereen zullen ze niet alle ideeën delen en dus gewoon hun eigen gang gaan.
Want tja je staat achter je product of niet.



Voor de rest heb ik het idee dat je niet alleen voor de wagen betaald maar ook voor een goede service.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #6 Gepost op: november 30, 2010, 07:51:30 pm »

Voordelen of nadelen?

Een van de grootste voordelen van een Holtkamper, dat men altijd innovatief bezig blijft en aan de producten blijft "schaven", is toch zo nu en dan ook wel een nadeel. En de grote valkuil van Bert Holtkamp, naar mijn mening.
Onze eerste HK was een Flyer, nieuw gekocht(show/medewerkerwagen). Toen was het model toch al wel meer dan 15 jaar in productie, maar overal aan de wagenbak en bedlade was men nog aan het prutsen met wieltjes, rubbertjes, stop-en pasblokjes en noem het maar op. Dat donderde er gedurende 3 jaar gebruik stuk voor stuk af. In de keuken lag een grote plasticbak met allemaal onderdeeltjes, die we samen met de wagen maar weer ingeruild hebben. We hebben nooit enig verschil gemerkt nadat  de diverse stukjes er af waren. Het was een supervouwwagen.
Onze Astro(die we gaan verkopen/inruilen) getuigt toch wel van diezelfde innovatiedrift. Ook hier: het is een geweldige vouwwagen. Een plaatje om te zien(zie mijn advertentie op Marktplaats).
Maar ook hier is het verschil tussen de eerste Astro?s en de laatste modellen gigantisch. Veel veranderingen waren verbeteringen, zonder meer. Maar er zijn een paar zaken die door Holtkamp senior zijn bedacht waarover ik grote twijfels heb. Dat hebben we ook eens een keer besproken, maar daarover later meer.
Zo was een volgens de verkoper indertijd heel trots vermelde wetenswaardigheid zelfs een verkoopargument ; ?Er zitten in de Astro meer dan honderd ritsen verwerkt?. Trots gezicht over die prestatie.
Pffffff, wat heb ik die pak ritsen soms vervloekt. Onze Astro heeft alle toetsers en bellen, zeg maar.
En dat zorgt weer voor extra ritsen die veelal op bepaalde plekken bij elkaar komen.  Dat maakt het even aanritsen van een luifeltje als de wagen al staat, er niet makkelijker op.

Tijdens het al gememoreerde gesprek met Holtkamp senior, waar ook Jelle, een medewerker/verkoper( Wubs of Zomer)en later een ervaren Naaister van het atelier bij waren, kwam een steen des aanstoots(voor mij) ter sprake.
Enige jaren geleden werd een grote innovatie gepresenteerd als groot nieuws. Dat bleek een ronde vorm voor de voortent en luifel van de Astro te zijn. Daar hou je van of niet. Ik niet. Je hebt ook weer een aantal ietwat gebogen stokken te plaatsen en te bergen.
Maar: ik kon Senior er niet van overtuigen dat aan onze HK ongedaan te maken. Dat was onmogelijk en ook ongewenst. Holtkamper gaat op de ronde tour en dat zullen we weten ook.

Paul

Ik snap wat je bedoeld. Zo hadden ze tijdens de beurs in diverse kyte's in het keukenblad goedkope Ikea lampjes geboord  :?. Wat een schrik ik hoop niet dat ze dit standaard maken.  Die lelijke dingen hoef ik niet en wat is het zonde van de keuken ;(.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #7 Gepost op: november 30, 2010, 09:15:37 pm »

Tja, met de vouwwagenclub hebben we idd alleen maar positieve ervaringen. Ik begrijp Paul toch ook wel. Als je een product maakt moet er ook een moment zijn dat het af is en dan moet je er niet weer aan veranderen. Als een wagen zo veranderd kun je hem misschien beter een nieuwe naam aan geven en hem dan opnieuw op de markt brengen. En wat betreft alle losse stukjes, mijn moeder zegt altijd: hoe meer knoppen er aan een aparaat zitten hoe meer er stuk kan.

Als je als klant aangeeft een andere luifel te willen is toch de klant koning lijkt me, of het moet niet mogenlijk zijn
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #8 Gepost op: november 30, 2010, 10:24:54 pm »

Even tussendoor: we zijn ZEKER positief over Holtkamper, erg zelfs. De mensen zijn er vriendelijk, ter zake kundig en zeker bereid om het de klant naar de zin te maken. Hun gedrevenheid en enthousiasme over hun producten is aanstekelijk. Ik kan me er als Tukker ook erg op m'n gemak voelen. Drenten en Twenten, dat verschilt niet zo veel.
Bovenstaande betekent niet dat er niets te wensen over blijft of dat men boven kritiek verheven zou zijn. En dat zijn ze ook zeker niet. Maar de mens moet toch iets te wensen over houden, nietwaar?
Zoals gezegd: veel van wat ik hier neerplemp is ter lering en vermaak.

Paul
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #9 Gepost op: november 30, 2010, 10:38:32 pm »

Ik neem eigenlijk aan dat het hier bekend is dat men bij Holtkamper de berichtgeving over hun producten en alles dat er mee te maken heeft nauwgezet volgt?
Reken er maar op dat Jelle deze topics met veel interesse leest. En ook niet te beroerd is iemand van de firma HK persoonlijk in te schakelen als er een vermoeden van (terechte) onvrede is.
Ze weten bij Holkamper echt behoorlijk wat over hun vaste klanten.

En het is ook echt waar dat je weliswaar een klein fortuin betaald voor die klapkarren, maar dat de service ook navenant is. Dat gaat ook echt zover dat je gebeld wordt als je je op een vouwwagensite beklaagt over een gevoeld onrecht. Echt gebeurd; twee keer zelfs. En de zaken zijn beide keren tot volle tevredenheid opgelost.

Het is echter gewoon frustrerend dat bepaalde zaken, die je erg graag wilt, gewoon niet schijnen te kunnen.  Wij hadden waarschijnlijk nog steeds met enorm veel plezier in onze eerste HK klapkar, de Flyer Expedition Bedouin  gekampeerd. Die was zoooo mooi.
We werden echter die keuken zo spuugzat, omdat dat ding bij elke overnachting van de dissel moest, dat de beslissing na het ongeval van mijn vrouw niet zo moeilijk meer was. Helaas.
Nou was dat ding(keuken) in volgeladen staat op een zompig grasveld ook al een keer heel overtuigend omgelazerd. Geen beweging meer in te krijgen. Dat was toch anders dan de demo in Emmen: lege keuken op een glad vloertje?????. Niks: gekoelde roséetjes en de paté voor het weekend, samen met de melk, boter etc uitgespreid op het veldje in Vaals.

Het is me verteld dat men bij HK  wel aan het proberen is geweest met een constructie waardoor die keuken er met een zwaai naast zou komen te staan. Niks geworden.

Paul
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #10 Gepost op: december 01, 2010, 06:05:04 am »

als het goed is hebben ze er wielen onder zitten nu :)
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2010, 08:14:03 am »



Het is echter gewoon frustrerend dat bepaalde zaken, die je erg graag wilt, gewoon niet schijnen te kunnen.  Wij hadden waarschijnlijk nog steeds met enorm veel plezier in onze eerste HK klapkar, de Flyer Expedition Bedouin  gekampeerd. Die was zoooo mooi.
We werden echter die keuken zo spuugzat, omdat dat ding bij elke overnachting van de dissel moest, dat de beslissing na het ongeval van mijn vrouw niet zo moeilijk meer was. Helaas.
Nou was dat ding(keuken) in volgeladen staat op een zompig grasveld ook al een keer heel overtuigend omgelazerd. Geen beweging meer in te krijgen. Dat was toch anders dan de demo in Emmen: lege keuken op een glad vloertje?????. Niks: gekoelde roséetjes en de paté voor het weekend, samen met de melk, boter etc uitgespreid op het veldje in Vaals.

Het is me verteld dat men bij HK  wel aan het proberen is geweest met een constructie waardoor die keuken er met een zwaai naast zou komen te staan. Niks geworden.

Paul


Hoi Paul

Jammer dat holtkamper geen grasveldjes mee levert die niet sompig zijn
veel plezier hier op het forum

doei doei Bonny
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

PaulPaul

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #12 Gepost op: december 01, 2010, 08:53:19 am »

als het goed is hebben ze er wielen onder zitten nu :)


Ja: ze zaten er w?l onder. alleen zag je ze niet meer, zover waren ze in de grond gezakt. ;)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #13 Gepost op: december 01, 2010, 08:58:12 am »

als het goed is hebben ze er wielen onder zitten nu :)

Ik kan beamen dat, ondanks die wielen, het toch niet altijd even handig is de keuken van en op de dissel te plaatsen.
  • Wielen keuken uitdraaien
  • disseltje laten zakken omdat de keuken anders niet boven de hendel/wieltje van de dissel komt,(anders moet je dus alsnog heffen en tillen)
  • keuken eraf rollen (als de ondergrond dat toelaat ;) ). Als het niet rolt, alsnog heffen.....
  • Als de keuken er dan af is dan staat die stabiel genoeg op een harde ondergrond maar......de wind mag niet te hard waaien als het deksel open staat. Hoge deksels vangen veel wind, bij ons is ooit het deksel eraf gewaaid. Ik snap nog niet hoe het gebeurd is :? Gelukkig was er niks stuk

Daarom dat wij ook op zoek zijn naar een Spacer waar de keuken lekker op de dissel kan blijven.
« Laatst bewerkt op: december 01, 2010, 02:17:57 pm door Mieke »
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen met Holtkamper(Emmen)
« Reactie #14 Gepost op: december 01, 2010, 09:25:07 am »

Eén van de redenen dat wij voor de Kyte gegaan zijn. Geen gesleep en rugklachten meer vanwege een keuken :J.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal