Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: holtkamper / heinemann family?  (gelezen 9103 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

esentim

  • Gast
holtkamper / heinemann family?
« Gepost op: januari 09, 2011, 09:53:15 pm »

iemand ervaring met de holtkamper famliy? ik kan er niks over vinden. Is heinemann de voorloper van holtkamper?
Zijn dit betrouwbare wagens? Kan iemand me iets vertellen over de voor- en nadelen van deze wagens?
Ik vraag het ivm een holtkamper family op marktplaats die er wel leuk uitziet: http://link.marktplaats.nl/410973011.
Info die ik tot nu toe van verkoper kreeg:

"De vouwwagen is van begin jr 90(welk jr precies?) wij zijn tweede eigennaar, en hebben de vouwwagen +/-1995 gekocht. Als de vouwwagen uit gevouwen is, heb je rechts en links 2 keer 2ps slaapplaatsen, op ruime hoogte van de grond. Het midden gedeelte is het leefgedeelte met twee rijen bankjes met opbergruimte.
Onder één van de twee slaapplaatsen kun je nog een ondertentje hangen.. Aan de vouwwagen kun je een ruime voortent aanritsen plus nog een luifel.
Afmetingen van de bak zijn: 205 x 145 x 65 cm, daaronder de deksel liggen de 2 matrassen, dus ik denk ongeveer 200 cm bij 140 cm.

Voortent is +/- 5m breed en +/- 2,5m diep. De voorkant en de zijkanten van de voortent zijn uitritsbaar. De gordijnen, binnenluifel en kussens zijn grijs van kleur met een rood streepje. (dacht ik zo uit mijn hoofd)

Het dak van de vouwwagen, voortent en van de luifel is van gecoat doek (dus afwasbaar). Achter in de vouwwagen zit een 3 pitskeuken. Op de dissel is een tweepersoons fietsenrek gemonteerd.

Bij het slaapgedeelte van de vouwwagen zijn geen lossen stokken. Je hoeft alleen maar 4 stokken aan te spannen. Bij het uitvouwen van het slaapgedeelte  komen de matrassen mee.

De voortent  is los (zit samen met de luifel opgeborgen in een van de bakken(bankjes) van de vouwwagen) moet dus aan de vouwwagen geritst worden.

Sommige stokken van de voortent zijn los en andere zitten aan elkaar."
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2011, 10:03:01 pm »

Ik ken de Family alleen van de foto's. Het kan neit de voorloper zijn van de Flyer, aangezien de Family een zijwaartse dubbelklapper is en de Flyer een lengteklapper... Totaal verschillend dus.

De Family zit al heel lang niet meer in het gamma van Holtkamper. Iets dat denk ik niet met de kwaliteit, maar meer met de algemeenheid van het model te maken heeft.
Wagens van deze leeftijd moet je gewoon in-real-life zien en controleren, want ook met zeer goede wagens en materialen kan slecht zijn omgegaan.

De Family lijkt mij geen bijzonder model, maar eerder een bestaand model, waar Holtkamper destijds een licentie op genomen heeft om te verkopen. Ik denk me te kunnen herinneren dat Bert Holtkamp mij heeft verteld zo begonnen te zijn met 'eigen' vouwwagens, nadat hij dealer van andere merken was geweest. Daarna is hij met eigen ontwikkelde modellen begonnen.



Ik kan er natuurlijk naast zitten en dan kun je natuurlijk een belletje wagen naar Holtkamper zelf en vragen hoe dit zit. Over het algemeen zijn zij zeer ge?nteresseerd in wagens van hun makelij en erg behulpzaam.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2011, 10:07:37 pm »

heb zelf een holtkamer family, het beestje is nu 27 jaar met ons meegesleurd, wagentje perfect, de wagentent is perfect, rijdt heerlijk achter je aan.
het enige wat er echt aan mankeert zijn de ritsen van de voortent, met name de deur en ook gaan de ritsen van het dak niet echt lekker, moet je met beleid dichtmaken.
het dak van de wagentent en voortent zijn van kunststof, dus echt waterdicht.  ruimte om met 8 personen te slapen als je 2 ondertentjes hebt.
als je alleen de wagen opzet ben je met 5 tot 10 minuten klaar, de voortent doe je, als je weet hoe de stangen werken en de haringen meewerken 1,5 uur over, (zijn best wel veel haringen)
2 keer zware storm meegemaakt, alles blijven staan alleen 2 kromme stangen van het voortent dak.
we gaan de wagen wegdoen omdat ook de stof van de voortent wat gaar begint te raken, dus daar moet je ook een beetje op letten. 
al met al een probleemloze wagen geweest, is alle jaren zeker 5 weken gebruikt door een opgroeiend gezin met uiteindelijk 5 kids
zelf hebben wij een roadmaster family gekocht omdat deze heel veel op de holtkamper lijkt qua ruimte, indeling en degelijkheid.
misschien heb je wat aan dit verhaal,  8)
                                                                                             Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

muis

  • Gast
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2011, 10:55:53 pm »

Heinemann is een duits merk en voor zover ik weet staan die 2 merken volledig los van elkaar.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2011, 05:13:17 pm »

de holkamper family is echt ook als heinemann geleverd geweest, ook nog in latere dan de mijne, we hebben ooit een jaar of 7 geleden een andere family gekocht om de "onze"te vervangen maar dat voegde niet. de wagen was een wiite bak ipv het bekende oranje met wit deksel.
te tent en zo wel hetzelfde(behalve de kleurstelling)...........
als je bij google zoekt op heinemann vouwwagens krijg je meteen eea van holtkamper.
kijk ook maar naar de afbeeldingen.   :#

                                              groeten, Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

esentim

  • Gast
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2011, 10:25:15 pm »

hoi peter, hartstikke bedankt voor de info! hoe is dat dak bevallen, had jij ook last van condens?
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2011, 11:02:55 pm »

soms wel, lagen er meestal met 7 tot 8 personen in en geen grondzeil. het schijnt dat als je een zeil gebruit er minder last van hebt.
meestal was het met een uurtje wel weer weg. heb het nooit als erg hinderlijk ondervonden, gaf een exta tintje aan het kamperen, regen binnen en buiten...
 :P
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

esentim

  • Gast
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2011, 09:50:41 pm »

tja, zo kun je het ook bekijken natuurlijk :H
We gaan deze wagen bekijken zodra het wat beter weer wordt!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #8 Gepost op: januari 14, 2011, 02:22:59 pm »

de holkamper family is echt ook als heinemann geleverd geweest, ook nog in latere dan de mijne, we hebben ooit een jaar of 7 geleden een andere family gekocht om de "onze"te vervangen maar dat voegde niet. de wagen was een wiite bak ipv het bekende oranje met wit deksel.
te tent en zo wel hetzelfde(behalve de kleurstelling)...........
als je bij google zoekt op heinemann vouwwagens krijg je meteen eea van holtkamper.
kijk ook maar naar de afbeeldingen.   :#

                                              groeten, Peter
Dat wist ik niet, zo leer je elke keer weer iets ;)  :J
Gelogd

deehbeeh

  • Gast
Re:holtkamper / heinemann family?
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2011, 10:34:29 am »

hoi peter, hartstikke bedankt voor de info! hoe is dat dak bevallen, had jij ook last van condens?

De TS heeft inmiddels al lang wat mooiers :), maar voor andere belangstellenden die zo'n wagen overwegen aan te schaffen.

Je zult altijd meer last hebben van condens bij een 'dicht' dak dan wanneer je bijv. een katoenen dak hebt. Maar ventileren helpt enorm. De HK Family heeft afhankelijk van het model 1 of 2 nokflapjes en die moet je uitzetten met een een afstandhoudertje van zo'n 15 cm. Het lijkt nogal onbeduidend, maar toen we onze 2e Family kochten zat dat dingetje er niet bij, en ik heb (in het weekend) van wat reserve onderdelen zelf zo'n ding gefabriekt omdat dit echt een slok op een borrel scheelt. Waarom trouwens het eerste model er twee had (voor en achter) en het nieuwere model maar 1 is me niet duidelijk.
En wat wij altijd deden: 's morgens even snel met een handdoek langs de binnenkant van het dak van het slaapgedeelte.

Verder dezelfde ervaringen als peter123456. Fantastische vouwwagen om mee te beginnen, ik vind ze op dit moment 2e hands echter nogal aan de prijs.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal