Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Italië  (gelezen 10868 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Arent

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: CAMPwerk Family *Besteld
    • Arentschaap
Re: Italië
« Reactie #15 Gepost op: april 01, 2024, 11:21:17 am »

Ik lees net onderstaand op de site van de ANWB. (link)

Citaat
Let op: Op aanhangwagens en caravans moeten 2 stickers met de aanduiding 70 en 80 worden aangebracht. Dit geldt ook voor Nederlandse auto's met een aanhanger.

Klopt het dat dit verplicht is?
De achterkant zit straks vol met snelheidsstickers  ::)
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Italië
« Reactie #16 Gepost op: april 02, 2024, 04:08:10 pm »

Dit is wel een interessante… 70 en 80 voor Italië, 100 voor Duitsland. Ik kan 1 sticker op de Odyssee al met moeite kwijt… zijn er mensen die dit inderdaad op hun wagen geplakt hebben voor Italië?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Italië
« Reactie #17 Gepost op: april 02, 2024, 04:17:52 pm »

Omdat het gisteren geplaatst was dacht ik datheteen 1,april grap was.
.
Sterker.... Dat denk ik nog steeds

Verstuurd vanaf mijn SM-A556B met Tapatalk

Gelogd
Adventure Awaits

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Italië
« Reactie #18 Gepost op: april 02, 2024, 04:28:20 pm »

De anwb is er anders ook van overtuigd, zie link in de startpost. Maar goed, ik denk dat je de enige bent met deze stickers als je ze opplakt. We gaan het merken deze zomer. Op onze wagen gaan we ze niet plakken.

(Net als dat we al jaaaaaaren zonder NL sticker op de fietsendrager door Frankrijk rijden. Mag officieel ook niet…)

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Italië
« Reactie #19 Gepost op: april 02, 2024, 04:39:27 pm »

Dat heb ik idd ook niet, sterker nog.. Geen eens plek voor.

Maar ik zie ook nooit Italiaanse aanhangers met deze stickers..  Ik denk dat de Italianen deze verplichting meer als een soort richtlijn interpreteren ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A556B met Tapatalk

Gelogd
Adventure Awaits

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Italië
« Reactie #20 Gepost op: april 02, 2024, 05:24:02 pm »

Bij de Vlaamse tegenhanger van de ANWB site wordt het verplicht hangen van de stickers niet gesteld:
https://www.vab.be/info-en-diensten/wegeninfo/europa/italie


Vindt het op zich ook vreemd dat je op elk voertuig de verkeersregels gaat plakken waar dat voertuig aan moet doen. Als je de verkeersregels kent, weet je al dat die wagen met aanhanger maar 70 of 80 mag. Waarom dan nog eens extra aangeven. Volgens de zelfde logica moet je het dan ook doen voor gewone auto's hé. Je kan nog een bende stickers dan bedenken voor alle andere mogelijker regels die er zijn. De snelheidslimiet geld voor ALLE aanhangwagens, dan heeft dat aangeven geen enkele meerwaarde. In Duitsland mag je alleen die limiet rijden als je een keuring hebt ondergaan en aan bepaalde voorwaarden voldoet, en dus is de verplichting voor de sticker er enkel bij afwijken van de standaard regel wanneer daarvoor een toestemming wordt gegeven. Vindt ik toch een ander verhaal.

Gelogd

Arent

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: CAMPwerk Family *Besteld
    • Arentschaap
Re: Italië
« Reactie #21 Gepost op: april 02, 2024, 06:41:30 pm »

Het is geen 1 april grap van mij.  Ik heb inderdaad net zo'n NL sticker besteld omdat die ook "verplicht " is.
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Italië
« Reactie #22 Gepost op: april 02, 2024, 10:02:01 pm »

De NL sticker gaat zeker ook op de vouwwagen.

Ik heb ondertussen nog even rondgezocht naar plaatjes van caravans in Italië. Ik heb welgeteld 1 foto gevonden van een caravan met die 70/80 stickers.

Nu blijken er wonderbaarlijk weinig foto’s van de achterkant van een caravan gemaakt te worden dus de betrouwbaarheid van dit onderzoek is beperkt. Maar mijn conclusie is dat we in Italië wel een sticker kopen indien nodig.

Verder kwam ik nog een post op het caravan forum tegen waar men zei dat de sticker-verplichting heel plotseling was ingevoerd. Dit was zo slecht gevallen onder buitenlandse toeristen dat ze het ook snel weer hebben afgeschaft. Maar hoe het nú officieel zit blijft vaag.
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Italië
« Reactie #23 Gepost op: april 03, 2024, 02:11:07 pm »

Ik heb het antwoord hier gevonden: https://www.aanhangwagendirect.nl/blogs/technische-ontwikkelingen-van-aanhangwagens/maximum-snelheid-met-aanhanger-in-nederland-en-eur/

“Bijzonderheden:
-  Voor Italiaanse aanhangwagen (ook caravans en vouwwagens) geldt dat er een tweetal stickers moet worden aangebracht met de aanduiding 70 en 80. Voor buitenlandse voertuigen geldt deze verplichting niet.”
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Italië
« Reactie #24 Gepost op: april 03, 2024, 02:39:00 pm »

Op die site staat voor België toch een aantal fouten.
Minimale snelheid op autosnelwegen is 80, niet 70.
Buiten de bebouwde kom is maximum snelheid 70 in Vlaanderen, 90 in Wallonië en Brussel. Staat aangeduid lager maar in het overzicht is het anders. Er is in België verschillende verkeersreglementering per gewest.


Kan me wel voorstellen dat de Belgische complexiteit niet altijd in een standaard schema voor alle landen is te vatten  ::)
Gelogd

Arie1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Sunliner
Re: Italië
« Reactie #25 Gepost op: april 03, 2024, 08:04:43 pm »

Ik heb het antwoord hier gevonden: https://www.aanhangwagendirect.nl/blogs/technische-ontwikkelingen-van-aanhangwagens/maximum-snelheid-met-aanhanger-in-nederland-en-eur/

“Bijzonderheden:
-  Voor Italiaanse aanhangwagen (ook caravans en vouwwagens) geldt dat er een tweetal stickers moet worden aangebracht met de aanduiding 70 en 80. Voor buitenlandse voertuigen geldt deze verplichting niet.”

Artikel is uit 2017, dus mogelijk niet geheel actueel meer.
Gelogd

Arent

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: CAMPwerk Family *Besteld
    • Arentschaap
Re: Italië
« Reactie #26 Gepost op: april 03, 2024, 10:09:20 pm »

Lastig, het blijft nu dus nog steeds de vraag wie er gelijk heeft.

Kunnen we niet een wat kleiner formaat stickers doen? Of zijn we gebonden aan een officiële maatvoering
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Italië
« Reactie #27 Gepost op: april 04, 2024, 08:03:40 am »

of gewoon wachten tot de politie er wat van vind
je kunt dan aangeven dat je blij bent dat zij er je op attenderen  :P

de boetes zijn niet hoog in het buitenland dus dat risico zou ik gewoon nemen

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Italië
« Reactie #28 Gepost op: april 04, 2024, 09:01:47 am »

Denk ook dat ze in 9/10 gevallen de eerste keer eerder een waarschuwing zullen geven dan een boete, en dan heb je dan nog de kans om je in regel te zetten.


Op den duur moet er iets voorzien worden waar je het bord voor dat land op kan monteren. Als je Duidsland binnen rijdt het bord voor Duidsland even op vijzen, Italië, het bord voor Italië op vijzen, ...  :J :H


Vindt het ook zinloos de wetgeving nog eens extra met stickers aan te geven op een voertuig. Heeft alleen zin indien dat het voor een deel van de aanhangwagens anders zou zijn om aan te geven welke anders zijn dan de andere aanhangwagens wanneer dat niet zo duidelijk zichtbaar zou zijn.
Gelogd

Arent

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: CAMPwerk Family *Besteld
    • Arentschaap
Re: Italië
« Reactie #29 Gepost op: april 04, 2024, 02:50:01 pm »

Als het dan toch moet kun je ze ook in Italië kopen en dan heb je voor altijd een souvenir aan je vakantie
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal