Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welk merk kan ik best kiezen?  (gelezen 3540 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raoul

  • Gast
Welk merk kan ik best kiezen?
« Gepost op: december 20, 2018, 01:47:19 am »

Ik ben een vrij recente gebruiker van vouwwagens. Momenteel hebben we een Alpenkreuzer Royal die we enkele keren voor een weekendje gebruikt hebben. Dit was een 'testaankoop' om te kijken of een vouwwagen ons zou bevallen. We hadden er geen ervaring mee en hebben er dan toen ook bewust heel weinig geld aan gegeven.

Omdat het ons goed bevallen is willen we nu graag richting Zuid-Frankrijk of Italië trekken voor een dikke twee weken. We zouden dit met een iets recenter model willen doen ook omdat onze huidige campingcar wat mankementen vertoont. Onze intentie is om jaarlijks voor twee tot drie weken op vakantie te gaan zonder ter plaatse rond te trekken. Tijdens het jaar van tijd tot tijd voor een weekendje of festival zouden we eventueel enkel het slaapgedeelte willen gebruiken.

Wat zoeken we:
Vier personen (kinderen 10-12j)
Vrij vlot en snel op te zetten
Bij voorkeur met lattenbodem of toch een degelijk bed
Vrij veel opbergruimte
Keuken inclusief
Liefst met voortent en luifel

Omdat er zoveel merken en opties zijn vinden we het moeilijk om al te weten in welke richting we moeten zoeken qua merk. Welk merk is snel opgezet, welk staat bekend voor zijn keukens of goede inrichting of juist door zijn opbergmogelijkheden,...?

Prijscategorie: +-2000€

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welk merk kan ik best kiezen?
« Reactie #1 Gepost op: december 20, 2018, 08:03:05 am »

Vraagje, wat voor model vind je mooi?
Gelogd

FFW

  • Gast
Re: Welk merk kan ik best kiezen?
« Reactie #2 Gepost op: december 20, 2018, 08:13:22 am »

Voor zulk incidenteel gebruik zou ik overwegen om de vouwwagen te huren. Dat scheelt je onderhoud en opslag.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welk merk kan ik best kiezen?
« Reactie #3 Gepost op: december 20, 2018, 08:23:36 am »

Grote kans dat, als het goed bevalt, de frequentie van kamperen ook omhoog gaat ;)
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welk merk kan ik best kiezen?
« Reactie #4 Gepost op: december 20, 2018, 04:10:53 pm »

Ik zou kijken bij roadmaster en dan de family s. Snel op te zetten en fijne bedden. Ander voordeel luifel kan aan de wagenbak geritst worden. Dit is meer een advies van wij van wc eend

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Welk merk kan ik best kiezen?
« Reactie #5 Gepost op: december 20, 2018, 04:51:16 pm »


Ik denk dat de eerste vraag moet zijn wat jullie willen:


-een supersnel opzetter ( b.v. Combi Camp / Jametica / Trigano Alpha) met 2 vaste slaapplaatsen en beperkte binnenruimte,
- een snelopzetter ( b.v. Camplet / Jamet / Trigano / Gerjak Tago / Teun ) met vaak 4 slaapplaatsen en iets meer binnenruimte,
- of een wagen met meer binnenruimte, maar daardoor minder snel op te zetten (Alpenkreuzer / Roadmaster / Cabanon ).


Als je een antwoord weet op deze vraag kan je verder zoeken naar wagens die aan deze eis voldoen, en kan je de verschillen per wagen ( ruimte / materiaal / gewicht etc. etc.) gaan bekijken.


(NB: de door mij genoemde merken / types zijn zeker niet volledig, ik wil hiermee alleen maar de verschillen aantonen).
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal