Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Basse Normandie: Benouville : Les Hautes Coutures ****  (gelezen 1613 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
F: Basse Normandie: Benouville : Les Hautes Coutures ****
« Gepost op: augustus 07, 2014, 09:04:09 am »

Wij hebben onlangs verbleven op deze camping en wilden toch onze ervaring delen.

Ik had deze camping geboekt via de website na deze ook in de ASCI catalogus gezien te hebben.  Alles zag er goed uit, mooi groot zwembad voor de zoon en een propere camping.  Niets is wat het lijkt...

Aangekomen op de camping en het saldo voor ons verblijf op deze (best dure, maar we zijn op verlof dus een mooie camping mag wat kosten) 4-sterren camping betaald te hebben kregen we een platte grond(je) van de camping met onze plaats.  De plaats was een totale terleurstelling, lag op een hoek en een sterk hellend terrein die juist voldoende was voor onze vouwwagen, welliswaar zonder de luifel.  Terug naar de receptie om te zien wat men voor ons kon doen en na mijn ongenoegen op een vriendelijke manier geuit te hebben viel het mij op dat de eigenaar zonder één woord te zeggen de receptie verliet.  Het alternatief was de plaats naast ons.  Die was iets vlakker.  Opniew gaan kijken, maar aangezien de plaats nog kleiner was kon onze vouwwagen hier zels niet op.  Terug naar de receptie waar ik na wat meer klagen een nieuw platte groendje kreeg met alle beschikbare plaatsen, waaruit ik zelf een plaats mocht kiezen!  We hebben dan de beste uit het zeer zwakke aanbod gekozen.  Deze was ten minste vlak en juist groot genoeg voor onze vouwwagen met luifel.  De "hagen" de plaatsen waren verdroogde plantjes met 50cm tussenafstand en een hoogte van een 50-tal cm.

Vanaf dit moment ging het enkel bergaf!!

Het sanitair was vuil en ondermaats.  Er was per blok één toiletpapierdispencer die vaak leeg was.  De zittoiletten hadden geen toiletbril en door de slechte afvoer kon je vaak zien wat je voorganger gedaan had!  Onderhoud was praktisch onbestaande.  De man (die alles deed) heb ik op een bepaalde dag getimed.  Voor het onderhoud van 4 zittoiletten, 2 wastafels en 2 urinoirs had hij in totaal 1 minuut en 35 sconden nodig... spreekt voor zich.
De douches was een ander probleem.  Ofwel heet water waar je niet onder kon of ijskoud water waar je ook niet onder kon.  Eénmaal een deftige douche kunnen nemen aan een aanvaardbare temperatuur.

Het zwembad was klein.  Dit is een opmerking die veel gasten ook maakten.  Een pluim voor de fotograaf die duidelijk weet hoe je door de plaats en hoek van de foto iets kan voorstellen als groot, niettegenstaande dit het niet is.  Het zwembad was echter wel proper en onderhouden.  Het grote nadeel was dat er GEEN toezicht was en er toch ook veel kleine kinderen in het zwembad waren.

Voor vermaak en animatie moet je ook niet op deze camping zijn.  Er zou een minigolf zijn maar deze bleek volledig overgroeid en was moeilijk te vinden!
Het multi sportveld is er en is bruikbaar.
Tijdens de dag was er eigenlijk bijna geen animatie voorzien.  Eénmaal een volleybal wedstrijd.
's Avonds echter wel animatie die zich steevast aan de bar afspeelt.  Dit komt uiteraard de eigenaar ten goede qua drankverkoop.  Deze animatie bestond uit disco, een zangeres (of dat stond toch zo vermeld maar kon je eigenklijk niet horen :-) ), lotto (= bingo) enz...  Dit duurde minimum tot middernacht en ook al nam je niet deel, je kon het volgen van aan de tent.

Afval was eigenlijk ook een probleem.  Er was een afvalpunt en die bevond zich aan de ingang van de camping aan de straat.  Te voet met je volle vuilzak was wat ver dus maar met de auto...

De camping is wel goed gelegen voor uitstapjes naar de landingsstranden en de pegasus brug die op wandelafstand ligt.

Hoe deze camping 4 sterren heeft gekregen blijft mij een raadsel maar wij zullen hier in ieder geval niet meer verblijven.  Voor een verblijf van 6 nachten betaalden we €302!  Vorig jaar hadden we een gelijkaardige camping geboekt in Bretagne en dit was een 4 sterren camping waard met alle voorzieningen, proper en goed.

Ik zou iedereen AFRADEN om op deze camping te verblijven.  Wij hebben er nog het beste van gemaakt maar aangenaam is anders...

Volgend jaar beter  O0
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Basse Normandie: Benouville : Les Hautes Coutures ****
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2014, 11:02:51 am »

Oef dat kinkt inderdaad allemaal niet best, alhoewel moet ik zeggen dat de schoonmaak tijd van het sanitair wel een knappe prestatie is. 4x deur open, kijken, deur dicht doen, wasbak natmaken en urinoir doorspoelen zou ik dat net in die tijd redden dus deze man (?) heeft veel geoefend kennelijk   :H :H :H

Zonde hoor want de camping ziet er op de website (http://www.campinghautescoutures.com/camping-frankrijk-normandie.html) best mooi uit en ligt voor bezoekjes aan de omgeving inderdaad prima.

Hopenlijk is de rest van de vakantie niet meer tegen gevallen. Bedankt voor de recensie én waarschuwing.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal