Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Haute Savoie: Marlens: Champ Tillet  (gelezen 3171 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
F: Haute Savoie: Marlens: Champ Tillet
« Gepost op: september 18, 2016, 07:34:54 pm »

Deze zomer 1 week gestaan (8/8-15/8) zonder op voorhand te reserveren.  www.champtillet.com
Midden grote camping met aangename schaduwplaatsen.  De meeste plaatsen zijn afgebakend met planten maar er is ook een groot veld met in het midden een speelterrein met springkussen waar rondom plaatsen zijn.
Als je toekomt stellen de beheerders zelf een paar plaatsen voor.  Ik heb geen idee op welke basis ze dit doen want ze vroegen geen voorkeuren en wisten nog niet met wat we kampeerden.  Het was grappig om hen met 2 te zien discussiĆ«ren over wat de beste plaats voor ons was.  Dan werden we met een golfkarretje naar de plaats gereden wat zeker een toffe start was van ons verblijf daar.  We stonden vlakbij de 2de sanitaire blok op een grote schaduwplaats en dit was perfect voor ons omdat het er ook erg rustig was en we totaal geen last hadden van die blok.  Het grote veld zag er heel mooi uit om te staan (beter zicht op de bergen rondom) maar leek ons achteraf ook wel veel levendiger door de spelende kinderen.  Dicht bij de receptie heb je pingpong tafels en daar kwamen s'avonds ook jongeren samen dus als je rust wil, niet de beste plaatsen. 
Er is een klein zwembad waar je door de diepte goed in kunt zwemmen en een afzonderlijk peuterbadje.  Er zijn daarnaast leuke glijbanen en dat maakt dat kinderen zich er goed amuseren en het zwembad niet te klein is.  Rondom staan ligstoelen en er was zelfs meestal plaats te vinden!
De camping ligt vlak aan een fietspad (oude spoorweg) die van Annecy naar Albertville loopt.  Je kan ook fietsen huren op de camping.
Wifi is gratis maar enkel dichtbij de receptie en niet altijd goed.  Eens je er op bent geraakt wel gemakkelijker om aan te melden maar de eerste keer moesten we erg veel proberen.
Vlak buiten de camping is een goede bakker waar je ook belegde broodjes en taart kan kopen en ook daar opeten.  Daarnaast een fruit en groenten kraam.
Op de camping kan je eten afhalen (frieten en pizza) en er is ook een restaurant.  Het eten is er goed maar let op wat je besteld.  Ik dacht dat poisson friture, fishsticks gingen zijn: de dochter keek wat bleek toen het kleine gefrituurde visjes waren  ::) Ik heb ze dan maar zelf gegeten maar de andere gerechten waren wel ok.
Animatie: er word elke dag wel iets georganiseerd al was het maar een tornooi voor pingpong.  Ik heb ook een yoga les gevolgd en op een avond kwam er minicircus wat eigenlijk wel echt leuk was.  Zeker geen overdreven toestanden.
Het personeel is vriendelijk en sommigen spreken wat Engels.  Het is duidelijk dat ze hun camping met veel plezier en trots runnen.  Elke zondag is er een welkomsdrink waar ze ook wat uitleg geven.
Sanitair best in orde.  Je vind gaandeweg wel wat dingen uit: niet alle kranen voor de afwas zijn even warm en bv 1 toilet geeft rood als die vrij is en wit wanneer bezet.
Je kan wat wandelen direct vanaf de camping en ze hebben ook voorstellen voor wandelingen een beetje verderop.  Het meer van Annecy is dus ook vlakbij met verrassend warm water. 
Boodschappen kan je doen in Ugine of Faverges.
Camping heeft gemoedelijke sfeer en rustig s'avonds.
Nadeel: drukke baan nabij: s'nachts valt het verkeer wel stil maar dan kan je ook wel weer koebellen horen.  Ik ben een lichte slaper en heb dus wel met oorstopjes geslapen maar de anderen  kloegen van niets.   Vlakbij ook een discotheek die wel maar 1 nacht open was en dat hoor je dus ook (ik dan toch).
Zeker een aanrader als je in die regio wil maar geen al te drukke camping wilt maar tegelijk wel wat services wil zoals bv een zwembad of schaduw.

aanpassing moderator: titel aangepast met de naam vd camping
« Laatst bewerkt op: september 28, 2016, 01:47:19 pm door Klavertjes »
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: F: Haute Savoie: Marlens: Champ Tillet
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2016, 07:36:53 pm »

Naam van de camping dus Camp Tillet: kan iemand dat aanpassen in de titel?  Misschien kan ik het zelf: eens kijken...
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: F: Haute Savoie: Marlens: Haute Savoie
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2016, 07:58:16 pm »

Nog de quotering vergeten!

personeel: 8
sanitair: 7,5
Schoonheid van de camping: 8
animatie: 7,5
voorzieningen: 8
eetgelegenheden: 7
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: F: Haute Savoie: Marlens: Haute Savoie
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2016, 12:37:10 am »

wat leuk dat jullie hierheen zijn geweest. Ik heb ongeveer mijn halve jeugd op deze camping gekampeerd aangezien mijn ouders annecyverslaafden waren ( en terrecht moet ik nu beamen) Toen ik tiener was werd dat zwembad voor het eerst gebouwd en hebben we de opening hiervan meegemaakt ( eigenaar werd er met fles champagne en al in gegooid). Het oude huisje vooraan de weg was de bakker. ( weet niet of deze er nog staat) Jaren geleden zijn wij er naar terug gegaan. Ik wilde graag weten hoe het er nu uitzag en het was amper veranderd. Er was een terras vooraan bijgekomen en op het grote veld stond een mooie klimtoren en een springkussen. Verder geen tentjes ed op het grote veld.
Nu lees ik dat daar dus ook al tenten en caravans staan. Dat maakt de camping dan wel groter. De rivier vlak achter de camping ligt als sinds mijn jeugd droog.. maar de plek is erg prettig. Je bent zo in albert ville en je hebt geen last van de drukte van de wegen rondom het meer van annecy en een dagje naar het meer is geen probleem binnen een poep en een scheet ben je der.
De omgeving is echt waanzinnig.. Bezoek ook zeker dan chambery met de ijsgrotten....

Leuke herrinneringen aan deze camping die, zoals ik het nu lees, nog steeds zo gezellig is
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Haute Savoie: Marlens: Camp Tillet
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2016, 07:51:28 am »

Dank je wel Bea voor de duidelijke en complete recensie. Ik heb de titel aangepast en uiteraard de camping op onze recensie kaart gezet.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: F: Haute Savoie: Marlens: Camp Tillet
« Reactie #5 Gepost op: september 19, 2016, 12:50:40 pm »

en nog even een correctie:
het is Champ Tillet (als ik de juiste camping heb tenminste)  :-)

http://www.champtillet.com/
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal