Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Languedoc Roussilon: Serignan-Palge: Aloha Beachcamp (Yellow Village)  (gelezen 2720 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudy78

  • Gast
F: Languedoc Roussilon: Serignan-Palge: Aloha Beachcamp (Yellow Village)
« Gepost op: september 09, 2017, 12:03:20 am »

In juli 2017 twee weken op deze camping gestaan met ons zoontje van 1,5 jaar.

Veel plaatsen zijn ruim. Het is helaas niet mogelijk om zelf een plaats uit te kiezen. Je kunt wel doorgeven in welk gebied je wilt staan. Daar proberen ze dan rekening mee te houden.
Camping ligt aan twee zijde van de (doodlopende) weg naar het strand. Wij hebben aan de zijde van de receptie gestaan (noemen ze volgens mij Aloha Ouest). Hier zijn ook de meeste kampeerplaatsen. Aan de andere zijde van de weg liggen wel de grootste plaatsen, maar wij vonden die minder qua ligging. De plaatsen zijn door hoge heggen van elkaar gescheiden. Stroomvoorziening is met standaardstekker met pin in het stopcontact (Type E op deze website). Volgens mij op sommige locaties ook met de campingstekker (blauwe).

Het zwembad is in 2017 verbouwd. Er is een nieuw lagune zwembad gemaakt en een watertoren voor kinderen van 4+. Voor de kleintjes is er een erg leuk kinderbad met diverse objecten (glijbaantjes, waterspuwers). Ons manneke van 1,5 amuseerde zich hier goed! In het lagune zwembad kon het op sommige momenten erg druk zijn. Er is ook nog een zwembad waar alleen "baantjes" gezwommen worden. In totaal zijn er 3 glijbanen, één met band. Verder is er voldoende ruimte om te liggen, alleen de schaduwplekken zijn snel bezet.
Wil je liever op het strand liggen dan kun je vanaf de camping direct het strand oplopen. Dit is rustig.

De camping heeft een winkeltje, snackbar en restaurant. Winkeltje is natuurlijk duurder dan bij de Carrefour (in Serignan) en de snackbar is ook aan de prijs. De pizza van de snackbar is te eten, maar we hebben lekkerdere gehad (o.a. bij Camping Le Clos Virgile in Serignan Plage). HEt restaurant ligt op de eerste verdieping, met een mooi terras wat uitkijkt over het zwembad. Je kunt hier natuurlijk eten, maar ook 's avonds een drankje doen.

De animatie vindt plaats op het centrale plein (waar de snackbar ook ligt). Hier hebben ze een podium staan. Op zich leuk voor de activiteiten. Echter is er niet echt een terras waar je gezellig iets kunt drinken tijdens de animatie. Je kunt wel bij de snackbar drinken krijgen en er staan enkele picknick tafels en een paar tafels met stoeltjes. Het avondprogramma is gevarieerd. Bijna iedere week een ander programma. Zo heb je niet dat als je twee weken blijft dat je een show dubbel ziet. Sommige dingen worden na enkele weken wel herhaald. Het animatie stopt om 23:00 uur. Echter op de buurcamping duurt het tot 24:00 uur Dit kan geluidsoverlast geven.
Voor de hele kleintjes hebben ze een "Keiko Circus" of te wel speelplek voor kleintjes. Hier is een ballenbak en diverse speelgoed voor kinderen tot ca. 2 - 3 jaar. Dit is wel binnen.

Sanitair is netjes en schoon. Er zijn twee redelijk nieuwe gebouwen met fijne douches. Alleen hadden wij soms last van dat de temperatuur van het water wisselde. In de meeste douche hokjes waren twee douches, dus handig als je met kinderen moet douchen. Op andere locaties waren nog wel iets simpelere douche hokjes. Er wordt regelmatig gepoetst, in de avond als de douches het meeste gebruikt wordt staan ze bijna om de 15 minuten te poetsten.

In de directie omgeving is niet heel veel te doen. Op een stukje rijden is er meer te doen. Leuk is Cap d'Agde, Valras Plage, Beziers en Carcassonne blijkt ook makkelijk te bereiken (zijn wij niet geweest dit jaar, wel een aantal jaar geleden. Een echte aanrader).

Over het algemeen een erg fijne en leuke camping om te kamperen met kinderen tot ca. 12 jaar. Zeker een aanrader. Wij denken er zelf over om volgend jaar (2018) weer terug te gaan.

TIP: het kan in deze streek redelijk hard waaien. De wind komt dan meestal vanaf land. Het is dus verstandig om de vouwwagen met de opening richting zee te plaatsen. Je ziet ook dat de meeste mensen dit doen. Bij ons heeft het ook enkele dagen hard gewaaid met uitschieters tot windkracht 5 - 6. Echter hebben we door de heggen weinig tot geen last gehad van de wind. Schoonouders stonden op de buurcamping, daar was minder afscheiding tussen de plaatsen, die hadden veel meer last van de wind.

    * Vriendelijkheid personeel: 8
    * Sanitair: 8
    * Schoonheid van de camping zelf: 8
    * Animatie team: 7
    * Voorzieningen: 7
    * Eet gelegenheden op de camping: 6

http://www.alohacamping.com
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: F: Languedoc Roussilon: Serignan-Palge: Aloha Beachcamp (Yellow Village)
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2017, 08:25:17 am »

We overwegen deze ook eens te nemen als we le Brasilia beu zijn maar, maar eerdere bezoeken aan deze streek wezen uit dat het daar altijd heel druk is? Als je naar Agde of zo wil, of terug naar de camping, kan je dan overal vlot rijden of is het een filetreintje?

We nemen graag elke dag eens de auto om ergens heen te gaan en staan niet graag stil. Een beetje zuidelijker is dat zo maar in de Ardèche dit jaar, was het leuk te druk. Daar ga ik niet meer zo snel heen. Ik ben benieuwd hoe het hier is.

We zaten een paar jaar geleden eens bij Sete en eens bij Le grau DU roi. Daar was het merkelijk drukker.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 09, 2017, 08:28:37 am door metalpe »
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: F: Languedoc Roussilon: Serignan-Palge: Aloha Beachcamp (Yellow Village)
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2017, 11:20:17 am »

Wij zaten op de buurcamping, Yelloh! Village Le Serignan Plage. Qua geluid van avondshows had ik het idee dat de ene avond die van ons langer duurde en de andere avond die van Aloha. Afhankelijk van de wind hoorden we de ene of de andere beter. Wind vonden wij dit jaar ook behoorlijk, harder dan vorig jaar. Maar met een tunneltent model klapper geen last van (opening stond dwars op de wind, richting het pad). Ja het is druk in deze omgeving en daar zijn de campings ook naar. Het drukste punt is de grote rotonde tussen Serignan en Beziers. Dit komt door het vele verkeer dat richting Sete en Agde gaat. Vanaf daar rijdt het verder goed door. Zowel heen als terug. Vanuit Beziers richting Serignan gaat de grote rotonde een stuk vlotter.
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: F: Languedoc Roussilon: Serignan-Palge: Aloha Beachcamp (Yellow Village)
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2017, 10:10:48 pm »

De rotonde richting Beziers / Agde was inderdaad een knelpunt op sommige momenten. Ik had wel het idee dat het niet alleen toeristen waren die voor de drukte zorgde.
De andere kant op richting Valras Plage en ook de Carrefour in Serignan kon het ook wel eens druk zijn. Op 1 dag was het bij de winkel zelfs mega druk... maar ook hier had ik het idee dat het niet alleen toeristen waren...
Wij waren er de eerste twee weken van juli, de tweede week was de eerste week van de schoolvakanties in Nederland (midden?).

Over het algemeen vond ik het wel meevallen met de drukte. Enkele jaren geleden zijn we in Argeles sur Mer geweest. Daar was het veel drukker (dat was wel eind augustus). We hebben daar meer file gereden dan dit jaar in Serginan Plage. In 2001 meen ik zijn we ook ooit aan de Cote d'Azure geweest. Wat ik me daar nog van herinner is dat het daar ook erg druk was...

Ik denk dat dat een beetje inherent is aan de toeristische gebieden aan de middellandse zee.

Na een bezoekje aan Beziers heb ik trouwens een andere route gevonden die veel minder druk was en ook nog eens mooier  :#

Wij zaten op de buurcamping, Yelloh! Village Le Serignan Plage. Qua geluid van avondshows had ik het idee dat de ene avond die van ons langer duurde en de andere avond die van Aloha. Afhankelijk van de wind hoorden we de ene of de andere beter. Wind vonden wij dit jaar ook behoorlijk, harder dan vorig jaar. Maar met een tunneltent model klapper geen last van (opening stond dwars op de wind, richting het pad). Ja het is druk in deze omgeving en daar zijn de campings ook naar. Het drukste punt is de grote rotonde tussen Serignan en Beziers. Dit komt door het vele verkeer dat richting Sete en Agde gaat. Vanaf daar rijdt het verder goed door. Zowel heen als terug. Vanuit Beziers richting Serignan gaat de grote rotonde een stuk vlotter.

Tussen Le Serignan Plage en Aloha zit nog een andere camping, Beanséjour. Bij Aloha was echt de avondshow echt om klokslag 23:00 uur afgelopen. Tenminste toen wij daar waren, of dat moet in het echte hoogseizoen zijn veranderd, maar dat betwijfel ik.

Op Le Serginan Plage heeft de schoonzus vorig jaar gestaan. Daar hebben we ook nog kort aan gedacht maar we vonden Aloha fijner. Is ook wat kleiner en dus alle voorzieningen wat dichter op elkaar. Als je nog een keer daar terug wilt gaan is Aloha zeker een aanrader.
« Laatst bewerkt op: september 09, 2017, 10:17:00 pm door Rudy78 »
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: F: Languedoc Roussilon: Serignan-Palge: Aloha Beachcamp (Yellow Village)
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2017, 01:15:44 pm »

Ik zie dat deze nog niet op het overzicht staat?
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: F: Languedoc Roussilon: Serignan-Palge: Aloha Beachcamp (Yellow Village)
« Reactie #5 Gepost op: november 17, 2017, 02:42:52 pm »

Geboekt voor 2 weken in augustus  :>
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Languedoc Roussilon: Serignan-Palge: Aloha Beachcamp (Yellow Village)
« Reactie #6 Gepost op: november 18, 2017, 12:05:58 am »

Ik zie dat deze nog niet op het overzicht staat?
Klopt(e) maar nu wel!

Dank je wel voor de hele mooie uitgebreide recensie. En zoals dus al gezegd.... hij staat op de overzichtskaart
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal