Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Beginner stelt zich voor!  (gelezen 12926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim

  • Gast
Beginner stelt zich voor!
« Gepost op: juni 22, 2015, 11:18:20 am »

Hallo allemaal,

Ik (Tim 25j) en mijn vriendin (Elian 21j) zijn er eindelijk uitgekomen, we gaan dit jaar voor het eerst samen kamperen, vroeger met ouders wel eens wezen kamperen in en kant-en-klaren tenten maar nu toch liefst met eigen spullen.

Momenteel zijn we nog opzoek naar een sleurhut en daarbij komen we steeds de merken Jamet en Roadrunner tegen, waarover al verschillende topics hier op het forum. Omdat dit het eerste hutje wordt en we nog studenten zijn een budget gesteld van max. €2500,- zonder accessoires.

Maar toch een aantal vragen voor de meer ervaren kampeerder:
- We hebben een Ford fiesta 1.6 TCDi en mijn vraag is als deze maximaal een geremde aanhanger van 750 kg mag trekken en ik koop een een sleurhut die maximaal 750 kg weegt is dit nog comfortabel?

(Dit is onze relatief nieuwe liefde  ::))
- Het verzekeren van deze het 'hutje' noodzakelijk?
- Is 6A voldoende of kun je beter 10A (we houden wel van wat luxe watbetreft apparatuur)
- Zijn de 10 inch daadwerkelijk zo gevaarlijk en klapband gevoelig als sommige het doen lijken?

-Weten jullie toevallig nog leuke sleurhutten te vinden?
Deze hebben we gevonden en welke hiervan zou jullie voorkeur hebben:
- http://link.marktplaats.nl/m921059509
- http://link.marktplaats.nl/m930169578 (De kleur persoonlijk wat minder)
- http://link.marktplaats.nl/m929936383

Bedankt alvast voor jullie tijd en reactie's!!

Groetjes
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2015, 11:40:14 am door Tim »
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2015, 11:35:08 am »

Welkom (hier ook vrij nieuw).
Zelf geen ervaring met trekken, maar 750 kg = 750 kg al zou ik wel wat marge aanhouden. En het gaat niet om wat je uiteindelijk trekt, maar wat het maximale gewicht kan zijn van wat je trekt.
Verder prima auto.

En om zelf even te patsen ;) (kijk mij een nieuwe auto hebben...):

Hmm.. beetje groot (gelukkig schaalt hij bij in de post zelf. Bekijken != zoals gepost)

(Het is een private lease overigens.)

Maar goed, dat ding trekt 1100 kg, dus een lichte caravan zou kunnen bij ons. Ga toch liever voor een grote vouwwagen dan een kleine caravan.
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2015, 11:37:42 am door michield »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2015, 12:15:43 pm »

Het gaat om wat de aanhanger daadwerkelijk weegt, niet (binnen de limiet van 3500 KG voor totaal maximaal beladen combinatie) om wat de aanhanger mag wegen.

Technisch: max toegestane aanhangermassa. De eis is dat op 1000 m hoogte de maximaal beladen combinatie op een 12% helling 3 maal vanuit stilstand in beweging komt. Sommige merken zijn daar wat optimistisch mee (Ford) andere merken wat behoudender. Maak je echter niet teveel zorgen, tenzij je echt in de bergen gaat kamperen... Zolang je rijdt, kan je met gemak veel meel trekken dan aangegeven.

Onze ervaring is dat we niet in de bergen, maar aan de rand ervan kamperen ivm de koudere nachten.

Vwb de wielen: zolang de banden op druk zijn, niet te oud (zie hiervoor ettelijke topics op het forum) en niet overbeladen, kan je je gewoon aan de snelheid van de band houden. Er zijn 10 inch bandjes waar je 190 mee mag. Ik zou het niet aanraden, maar een klapband zul je er niet mee krijgen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2015, 12:36:34 pm »

Het is de bedoeling dat er toch wat bergen bedwongen worden vanwege het feit dat ik graag op de mountainbike zit.

Hierbij denken aan de Oostenrijkse en Italiaanse Alphen.

Maar wat ik er mee wilde zeggen de auto mag maximaal 750kg trekken een aantal klappers mogen maximaal 750 kg en wanneer ik dit doe blijft dit dan nog comfortabel!?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2015, 12:43:23 pm »

Ik zou het doen. Wat is comfortabel? Dat verschilt per persoon. Je zit dan niet te wachten op een file op het steilste stuk van de klim. Als je alleen naar de camping rijdt en verder niet echt de bergen ingaat is het goed te doen. Kwestie van proberen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2015, 12:48:28 pm »

Het gene dat ik raar vindt is de volgende vergelijking:

Peugeot 206 1.4 met 55KW met een gewicht van 1025 kg, 1100 kg mag trekken en mijn
Ford Fiesta 1.6 met 66 KW met een gewicht van 1100 kg maar 750 kg maar trekken.

Dat is het gene dat ik een beetje raar vindt en dat er marge is zitten maar dit vindt ik veel en moeilijk te verklaren.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2015, 12:54:19 pm »


Het gene dat ik raar vindt is de volgende vergelijking:

Peugeot 206 1.4 met 55KW met een gewicht van 1025 kg, 1100 kg mag trekken en mijn
Ford Fiesta 1.6 met 66 KW met een gewicht van 1100 kg maar 750 kg maar trekken.

Dat is het gene dat ik een beetje raar vindt en dat er marge is zitten maar dit vindt ik veel en moeilijk te verklaren.

Misschien is dit een gedeelte van je antwoord, het blijft schimmig.

http://www.caravantrekker.nl/vragen/read.php?id=60938
Gelogd
Groeten,

Erik

buzzin

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2015, 12:59:19 pm »

Dat heeft met allerlei dingen te maken.
Dingen als chassis, koppeling en soort motor hebben er ook allemaal mee te maken....en vaak berekenen ze het voor de kleinste verkrijgbare motor etc.
Zelf heb ik altijd maar heel weinig gemerkt van de vouwwagen, ook toen ik nog gewoon een astra 1.6 benzine reed.
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat de fiesta er problemen mee zou hebben.....allicht gaat het iets rustiger aan....maar dat went :)

Overigens, sleurhut doet mij toch altijd denken aan cara van... tis een vouwwagen, of klapper etc etc :)

Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2015, 01:02:49 pm »

Overigens, sleurhut doet mij toch altijd denken aan cara van... tis een vouwwagen, of klapper etc etc :)


Sorry voor mijn onervarenheid  :>

Maar ik zal me er verder bij neer moeten leggen het is namelijk niet anders!!  :)

Verder iemand iets te zeggen over voorgestelde KLAPPERS ?
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #9 Gepost op: juni 22, 2015, 01:37:21 pm »

Hoi, welkom op ons forum.
Je auto is in ieder geval goedgekeurd  :J (hebben we ook een ander leuk topic over btw).
Heb zo vluchtig de klappers op mp even bekeken, maar het is erg persoonlijk.
Wil je een snelle klapper voor het trekken of verblijf je langere tijd op eenzelfde camping.
Jullie zijn nog jong, mss komen er in de toekomst nog kinderen, dan heb je toch snel wat meer ruimte nodig.
Je zou het ook eerst met een goedkoop dingetje kunnen proberen, en kijken tegen welke "kinderziektes" je  aan loopt.
Zag op Facebook een jamet lousiana staan voor 400 euro: https://www.facebook.com/groups/659758720756286/?fref=nf
persoonlijk heb ik er geen ervaringen mee, ook niet met de trigano, al spreekt me die wel meer aan, maar das weer een ander prijskaartje natuurlijk.
succes...
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #10 Gepost op: juni 22, 2015, 02:00:00 pm »

Welkom op het forum! Ik sluit me bij Marjootje aan wat betreft de keus van een klapper. Voor minder kun je ook een prima klapper aanschaffen en heb je meer voor eventuele accessoires.

Succes met de zoektocht!

Oja, van jullie keus zijn 1 en 3 toch wel kanshebbers. Nummer 2 is meer de kleurstelling, maar over smaak valt niet twisten natuurlijk.
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2015, 02:19:53 pm »

Dat het goedkoper kan is zeker waar en mss voldoet dit voor ons ook prima. Wel wil ik iets hebben waarop ik kan vertrouwen en waarmee ik de eerste paar jaar gemakkelijk mee vooruit kan, dus toch enige kwaliteit!

Dit zijn er weer een aantal: (een snelle blik van jullie is genoeg, voor mij is alles vrij gelijk alleen qua looks zijn ze anders)

http://link.marktplaats.nl/m936668407
http://link.marktplaats.nl/m932012266
http://link.marktplaats.nl/m929936383

wederom bedankt voor de hulp!!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #12 Gepost op: juni 22, 2015, 02:35:25 pm »

Dit zijn allemaal 'bouwwagens' lekker ruim, maar niet geschikt om snel op te bouwen of af te breken. Voor de rest is het details: lattenbodem, disselbak, kleur. Wat spreekt je aan? Welke kwaliteit zoek je?
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #14 Gepost op: juni 22, 2015, 02:41:50 pm »

ik ben het met Drikus eens, persoonlijk krijg ik het spaans benauwd als ik die stokken en losse frames zie, maar wij zijn ook meer trekkers en al wat ouder. 1 zoon gaat al niet meer mee.. Maar als je toch 1 camping hebt waar je je 3 weken niet verplaatst,
heb ik nog eentje op speurders gevonden: http://www.speurders.nl/overzicht/vouwwagen-trigano-arpege-144144939.html?sr_ab=1&query=trigano&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal