Het geeft maar aan hoe de verhouding klant en bedrijf aan het veranderen is. Als iets niet volgens verwachting is dan wordt het eerst op internet gezet en daarna krijgt het bedrijf de klacht pas te horen. Nieuwe klanten kijken tegenwoordig vaker naar fora zoals deze dan naar de website van het bedrijf. Een paar negatieve ervaringen zorgen ervoor dat je heel veel potentiële klanten mist waarmee je zelfs nooit in gesprek komt om het beeld recht te zetten.
Als bedrijf kan je dus maar beter er voor zorgen dat je er weer een te tevreden klant van maakt. Los je het probleem adequaat op en zet die klant dat ook weer op internet dan kan je het tot kracht maken.
Helaas zijn er maar weinig bedrijven die dit beseffen. Ik bedoel hier niet mee dat de hier boven genoemde leverancier dat doet, maar wél dat hij zich niet veel kan permitteren. Er is hier nog een draadje op het forum waarin je kan zien wat er geschreven wordt als dealer en importeur niet mee werken.
Tot zover mijn social media cursus en om het on-topic te houden: opbellen en langs gaan.