Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vloerkleed afwijkende maat ?  (gelezen 10687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

famhaan

  • Gast
vloerkleed afwijkende maat ?
« Gepost op: augustus 07, 2012, 06:33:08 pm »

Hallo,

Na het vergroten van onze vw zitten we met een vloerkleed probleem.
we hebben nu een vloeroppervlakte van ca 4 bij 4 ( heb nog niet precies gemeten )
Maar de kleden in de winkel komen niet verder dan 3m.
Hoe is dit het beste op te lossen ? aan elkaar naaien of gewoon naast elkaar leggen ?

Deze vakantie hadden we het Dorema doek in 2en geknipt en naast elkaar gelegd en toen een paar haringen erdoorheen

De rennen ook wel eens een paar kinderen door de tent dus naast elkaar leggen lijkt me dan niet zo.
En met haringen vastzetten.... dan komen er weer gaten in de waterdichte laag.

Dus als iemand ideeen of oplossingen heeft ?
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2012, 06:59:03 pm »

Misschien dat gaatjestenttapijt? Deze is bij mijn weten wel in grotere maten verkrijgbaar, voelt lekker aan de voeten en het vuil valt er tussendoor. Ik heb zelf nog nooit van Dorema doek gehoord.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2012, 08:37:02 am »

even verder shoppen,
allerlei soorten tenttapijt zijn er zelfs in 6m breedte te koop.
Gelogd

lindam

  • Gast
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2012, 09:28:30 pm »

Ik heet mezelf welkom bij club,   Heb het zelfde probleem!
Heb een grondzijl nodig van 3.50 bij 5.00 meter.   
Zelf wil ik niet dat gaatjes zijl, maar dat grijzige dat je meer bij de caravans ziet.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2012, 11:00:44 pm »

Bedoel je soms bolon? Heb ik ook, ideaal en niet alleen maar geschikt voor cara :ca
volgens mij is het op rol van 3,5 meter verkrijgbaar, maar ik meen dat er soms ook los grotere maten verkrijgbaar zijn.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2012, 08:51:42 am »

Hebben jullie het over echt watervast grondzeil? Of over gaatjestapijt? Of over worteldoek? Dat maakt allemaal wel een verschil. Bv watervast grondzeil heb ik ook niet gevonden van de breedte die ik nodig had maar dan ga je aan de slag met PVC of Bisonyl dat je zelf aan elkaar kleeft met PVC lijm. Gaatjestapijt vind je met wat zoeken tot 4 meter breedt. Ook worteldoek of ecozeil vindt je in grote lappen of kan je zelf verlijmen. Maar als jullie het idd kant en klaar zoeken in een pakje dan ga je heel goed moeten zoeken. Dus allemaal aan de knutsel  ;)
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2012, 11:40:03 am »

Als ik me niet vergis heb ik vanalles zien liggen bij De Wit in Schijndel.


Gelogd

lindam

  • Gast
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #7 Gepost op: september 12, 2012, 03:43:47 pm »

 :O
Bedoel je soms bolon? Heb ik ook, ideaal en niet alleen maar geschikt voor cara :ca
volgens mij is het op rol van 3,5 meter verkrijgbaar, maar ik meen dat er soms ook los grotere maten verkrijgbaar zijn.

Dat bolon bedoel ik ja,  vidn het zo mooi, maar ben bang dat ik voor mijn klapper los vaneen rol moeten laten snijden.   Ik zie alleen maar de maten  van 300 bij xxxx.    En ik heb helaas 3.50 nodig.     En misschien ga ik toch voor dat doek met die gaatjes.     


@ mieke,  nee ik bedoel geen watervast grondzijl, heb gelukkig inritsbaar kuipzijl :>. En worteldoek heb ik ook niet nodig

Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #9 Gepost op: september 13, 2012, 10:44:41 am »

Wij hebben een tapijt merk Freesol, gekocht bij www.kampeerperfect.nl in UIthoorn.
Afhalen of een webwinkel en ze voeren wel andere maten dan opde site, maar daar moet je even voor bellen.

Prima service en frrsol is echt niet duur  :J ons tapijt van 5 bij 3.50 was 50 euri. Dat is een dicht geweven tapijt met gezellig streepdesign

Succes met zoeken
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.361
Gelogd
Adventure Awaits

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #11 Gepost op: september 13, 2012, 12:18:11 pm »

Die hebben wij ook. moet wel zeggen dat het snel vuil wordt.
Hangt volgens mij ook van het gebruik af, bij mij ligt er alleen een dun stukje onderfolie onder, dat zal ook anders zijn dan dat je het op een kuipzeil legt.
Ik ben er wel tevreden over, hier en daar een gaatje erin, maar dat rafelt ook niet verder.
Overigens is het thuis wel snel weer schoon te krijgen als je het op straat legt en er even wat water en een straatbezem overheen haalt.

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.361
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #12 Gepost op: september 13, 2012, 01:10:00 pm »

Oh, maar wij zijn er ook heel tevreden over!
Afgelopen vakantie liepen de meiden nog al eens in en uit het water van het riviertje voor onze tent na een paar dagen zag je echt een loopspoor op het tenttapijt ontstaan. dat is jammer, maar ook niet veel meer dan dat. Het liefste zou je alles nieuw houden, maar het is natuurlijk ook gewoon een gebruiksgoed. In de toekomst moeten dan maar de schoenen uit voor de tent, die staan toch droog onder de grote luifel en leggen we een droogloopmatje voor de deur.
Gelogd
Adventure Awaits

scootracer

  • Gast
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #13 Gepost op: september 13, 2012, 01:26:36 pm »

Wij waren ook een vloerkleed nodig, alleen onze maat was er ook niet ( 4,5 x 5) maar dat hebben wij anders opgelost.
We hebben gewoon twee tapijten genomen en die met duktape aan elkaar geplakt (tip van Campoworld) dat werkt perfect.

Ieder jaar naa het kampeerseisoen leggen wij hem uitgeklapt in de tuin en gaan hem weer reinigen met de hogedrukspuit dan is hij weer als nieuw.

Dus voor wie er geen tapijt maat voor de voortent is denk hier eens over na, en je bent nog goedkoper uit ook als je twee kleine stukken neemt inplaats van de grote maten.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: vloerkleed afwijkende maat ?
« Reactie #14 Gepost op: september 13, 2012, 03:18:22 pm »

TIP
Het gaatje's kleed is pvc, je kunt dit met behulp van een strijkbout aan elkaar smelten.  Je legt de 2 helften op elkaar op een balkje van ongeveer een cm of 5, dan een stuk bakpapier de strijkbout op volvermogen en dan smelt (lijm) je het zo aan elkaar. Ik heb dit in het verleden aan paar keer gedaan, je ziet wel de lasnaad maar wij vonden dat geen probleem.
Henk
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal