Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Varioluifel voor Livingstone  (gelezen 5494 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
  • I am hooked!
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #15 Gepost op: augustus 02, 2018, 11:36:41 am »

Terug uit het hete noorden (Denemarken en Zweden) en enorm blij geweest met de vario luifel.
In combinatie met hordeuren een ideale manier om je tent koel te houden en muggen en wespen buiten! Eigenlijk gebruiken wij bij warmte standaard de vario luifel met hordeuren. En in Zweden waar de zon al heel vroeg en heet naar binnen wilde schijnen, konden we de luifel lekker diep laten zakken en toch wat wind eronder hebben. Zo was het langer wat donkerder en koel, zodat we niet om drie uur in de nacht ons bed uit brandden door hitte en licht.

Omdat ik ook met wat kouder/natter weer kampeer in voor en najaar, hebben de voorwanden toch ook een functie. Moet dus nog uitvinden of ik die in combinatie met de vario luifel ga gebruiken.
Zal wel volgend jaar worden als ik de weerberichten zo zie.
Gelogd

ellennul10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Tent & Trailer
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #16 Gepost op: augustus 08, 2018, 07:59:29 am »

Goedemorgen! Wij hadden vannacht code geel en de eerste flinke windstoten onder/ tegen onze varioluifel...
Die hebben we er maar gelijk afgeritst, want hij vangt heel veel wind en stond flink te wapperen (en de wind kwam nu nog schuin vanaf de achterkant van de wagen).
Ontzettend veel plezier van gehad in Frankrijk en Nederland, tegen de regen en voor wat meer schaduw... Het staat ook zo mooi!
We zouden eigenlijk een nieuw topic moeten beginnen: hoe staat jóuw varioluifel!? Wel benieuwd naar alle mogelijkheden... wij doen vooral standje Efteling (doet ons een beetje denken aan de ingang van de Efteling vandaar...)

Nog tips zodat we de varioluifel er bij harde wind gewoon aan kunnen laten zitten? (We hebben wel de windhoeken, maar geen dichte voorkant/- deuren)
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2018, 11:26:18 pm »

Nog tips zodat we de varioluifel er bij harde wind gewoon aan kunnen laten zitten? (We hebben wel de windhoeken, maar geen dichte voorkant/- deuren)

In een vorig kampeerleven was ik eigenaar van een de Waard Lepelaar met Varioluifel. Overdag werd het toen een keer nog donkerder dan 's nachts en heb toen het middelste oog van de luifel met het korste deel van de stok (ca 25 cm) heel kort afgespannen met een haring in de grond. De zijkanten aan de windhoeken geritst en voor de rest had ik geen tijd, want toen brak de storm los. Doordat het geheel (luifel en windhoeken) goed waren afgespannen, geen enkel probleem gehad. Dit in tegenstelling tot ca de helft van de overige tenten. Voor hun was de vakantie voorbij (tenten van de stok af en daardoor gaten in de tent, ondergelopen, etc.).
Kortom, in een situatie waar veel wind wordt verwacht zou ik de luifel weer helemaal naar de grond afspannen. Kan er geen wind onderkomen en zal alles als een huis staan.
Nou gaat dit met mijn huidige Kyte wel een heel ander verhaal worden......  :#
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #18 Gepost op: augustus 09, 2018, 08:07:54 am »

Nou gaat dit met mijn huidige Kyte wel een heel ander verhaal worden......  :#

Bij de Kyte is storm ook geen probleem

de lange stok onder de punt van de luifel plaatsen, en de punt van de luifel met een van de lange elastieken afspannen naar de grond
de groene hoeken links en rechts in de luifel een flink stuk open ritsen (of verwijderen) zodat de wind onder de luifel weg kan
onder de twee overstekken links en rechts van de Kyte ook de stokken plaatsen en met elastieken afspannen naar de grond

dit hebben wij 1 keer moeten doen bij een echt zware storm 2 jaar terug in Luxemburg, de partytenten rolden toen door de laantjes heen, en overal hingen mensen aan voortenten
er was her en der ook best wat schade op de camping, en in de omgeving overal omgewaaide bomen en modderstromen

Maar wij hebben heerlijk geslapen  :J en geen probleem gehad met de Kyte

 
Gelogd

ellennul10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Tent & Trailer
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2018, 09:52:30 am »

In een vorig kampeerleven was ik eigenaar van een de Waard Lepelaar met Varioluifel. Overdag werd het toen een keer nog donkerder dan 's nachts en heb toen het middelste oog van de luifel met het korste deel van de stok (ca 25 cm) heel kort afgespannen met een haring in de grond. De zijkanten aan de windhoeken geritst en voor de rest had ik geen tijd, want toen brak de storm los. Doordat het geheel (luifel en windhoeken) goed waren afgespannen, geen enkel probleem gehad. Dit in tegenstelling tot ca de helft van de overige tenten. Voor hun was de vakantie voorbij (tenten van de stok af en daardoor gaten in de tent, ondergelopen, etc.).
Kortom, in een situatie waar veel wind wordt verwacht zou ik de luifel weer helemaal naar de grond afspannen. Kan er geen wind onderkomen en zal alles als een huis staan.
Nou gaat dit met mijn huidige Kyte wel een heel ander verhaal worden......  :#

Dankjewel voor je reactie! Zoiets hadden wij ook nog even geprobeerd, maar we hadden zoveel doek over.... daarnaast is onze stok op zn kortst een heel stuk langer dan jullie 25 cm.
We moeten het op ons gemak nog maar eens een keertje uitproberen, wanneer er geen storm in de lucht hangt...

(Als er iemand toevallig een foto gemaakt heeft van een stormbestendige opstelling van de varioluifel, dan hou ik me aanbevolen!)
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #20 Gepost op: augustus 09, 2018, 10:11:03 pm »

.... daarnaast is onze stok op zn kortst een heel stuk langer dan jullie 25 cm.

Misschien een idee om bij De Waard (nu het nog kan  ::))een deelbare stok te halen (hoofdstok van Varioluifel), waarbij je dan ingeval van storm alleen het puntje gebruikt? Heb je er gelijk een complete stok voor bij de luifel bij  :J
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #21 Gepost op: augustus 09, 2018, 10:14:07 pm »

Bij de Kyte is storm ook geen probleem

Dank je wel voor tip ejpwg!
Op die manier heb ik er alle vertrouwen in  WW
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #22 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:27:32 am »

Bij de Kyte is storm ook geen probleem

de lange stok onder de punt van de luifel plaatsen, en de punt van de luifel met een van de lange elastieken afspannen naar de grond
de groene hoeken links en rechts in de luifel een flink stuk open ritsen (of verwijderen) zodat de wind onder de luifel weg kan
onder de twee overstekken links en rechts van de Kyte ook de stokken plaatsen en met elastieken afspannen naar de grond

dit hebben wij 1 keer moeten doen bij een echt zware storm 2 jaar terug in Luxemburg, de partytenten rolden toen door de laantjes heen, en overal hingen mensen aan voortenten
er was her en der ook best wat schade op de camping, en in de omgeving overal omgewaaide bomen en modderstromen

Maar wij hebben heerlijk geslapen  :J en geen probleem gehad met de Kyte

praktisch vraagje...

zitten er naast de lange stok voor de luifel dan ook nog andere stokken erbij geleverd?
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #23 Gepost op: augustus 16, 2018, 12:13:15 pm »

Ja.

- de carbon hoofdmast (van de geenstoksluifel)
- eventueel het plaatsen van de boogluifel
- pendelboog binnen (alleen bij Kyte XL)
- keukenboog
- roof extensions.
- in geval van kindertent

Zie opzet instructie Kyte (via website HK).
En bij het gebruik van het Airco membrame system.

Stuur anders PB bij verdere specifieke vragen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Varioluifel voor Livingstone
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2018, 01:25:29 pm »

duidelijk...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal