Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Markeren tentstokken  (gelezen 1957 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk: kampeermiddel : Jamet arizona
Markeren tentstokken
« Gepost op: augustus 10, 2019, 11:34:50 pm »

Hallo allemaal.
Na een heenreis die veel langer duurde dan normaal..een behoorlijk slaaptekort en stokken die vorig jaar ivbm dreigende plensbui iets te rommelig waren ingepakt...bleken wij met opzetten ineens het spoor bijster dit jaar..
Terwijl we hem toch al 5 keer zonder teveel moeite hebben opgezet...was het dit keer ineens niet te doen...en tuurlijk weet ik....slaapgebrek...een lange rit van 1500 km en jengelende kinderen helpt niet zo echt....( Laat ik het zo zeggen we dachten zelfs dat we stokken kwijt waren...die zaten verkeert in elkaar geschoven, en we bleven maar naar de tekening staren)
Dit moet anders.....want misschien staan we volgend jaar weer lang in de file..of zijn we weer moe...
Wat is nu de meest praktische manier om de stokken te markeren.
Ik dacht zelf van voor naar achteren dat zijn. 3 stokken in kleur te markeren en dan van links naar rechts..links, midden , rechts..
Wat denken jullie?
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Mercury 2011
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2019, 11:40:44 pm »

Ik herinner me van vroeger dat mijn vader met 3 kleuren tape een geniaal systeem had waarbij hij bij elke stok een kleurcode had die paste bij de kleurcode van de stok die er aan vast moest. Dus stok 1 had een rood tapeje rondom, stok 2 ook en dan waar stok 3 eraan moest 2 rode tapejes. Wat op 1 lijn moest staan begon dan met dezelfde kleur. Weet niet op dit duidelijk is?
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 141
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2019, 12:08:09 am »

Mijn pa had ook zoiets gemaakt, maar eigenlijk heb ik er nooit opgelet. Sommige stokken zijn ook ooit vervangen en toen niet meer gelabeld. Moet ook toegeven dat wij telescopische stokken gewoon in elkaar lieten zitten in de stalling; ik heb sindsdien geleerd dat die tot "witte roest" kan leiden, wat wij dan ook lijken te hebben.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2019, 12:23:23 am »

 :off witte roest ontstaat door de chemische middelen die gebruikt worden op het tentdoek en verwijder je met autopoets.

Mbt het labelen van buizen, daar hadden ze bij mijn oude vouwwagen ook gedaan,  wij snapte werkelijk niet hoe en wat dus alles eraf gehaald,  instructie gelezen en nooit meer gebruikt. 

Wat jij bedenkt voor jouw vouwwagen is goed,  belangrijkste is namelijk dat jij het snapt :J :J
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk: kampeermiddel : Jamet arizona
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2019, 02:27:08 pm »

Urgje dat klinkt inderdaad als een heel praktisch systeem ik denk dat dat hem gaat worden....en de rare keuken uitbouw zet ik dan wel fff op de foto.
Na geinstaleerd te zijn en die jamet bouwtekening nog eens te hebben bekeken blijkt dat er stokken opstaan die er niet zijn..en waarvan we de logica ook totaal niet snappen.
Nogmaals opzet helemaal gechecked maar hij is 100%goed opgezet.
Dat is de tekening waarbij alle stokken met een soort productcode zijn benoemd..iedere stok heeft daarop een nummer..waar de uitschuifstokken de wagenbak uitkomen zitten daar volgens de tekening ineens heel andere stokken..
Ik dacht nog even is dit in het module systeem een andere optie dat je hem los van je wagenbak als aparte partyachtige tent opze
t?
Enfin ik haal die tekening eruit
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2019, 02:32:02 pm door Joseetje26 »
Gelogd

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jameta
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2019, 04:33:51 pm »

Als je de tentstokken nummert zoals hierin beschreven (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14277.0) en de volgorde van de tekening netjes aanhoudt kan het bijna niet fout gaan. In de draad van dit topic  staat ook een goede tip over hoe je de stokken van de uitbouw keuken het best  kunt plaatsen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.031
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2019, 05:21:38 pm »

De luifel gebruiken wij weinig en is iets meer van het type bouwen dan het vouwen van de rest van de Camplet. Die stokken heb ik gemarkeerd met labels uit de Dymo en vervolgens omtrokken met waterbestendige transparante brede tape. Houdt prima.
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk: kampeermiddel : Jamet arizona
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2019, 12:02:49 am »

Precies, op die tekening stok 14 en 15 die bestaan gewoon niet op onze arizona, je trekt de stokken uit de wagenbak.
Maar dan komen de eerste overdwarse stokken pas daarna.
De redt vd tekening klopt wel met onze verdere opbouw
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk: kampeermiddel : Jamet
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2019, 12:10:34 am »

Die stokken kun je voor de stevigheid gerust weg laten, zijn vooral handig om de binnenhemel aan te hangen (als je die hebt)
Gelogd

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jameta
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2019, 09:50:04 am »

Volgens mij zijn stokken 14 en 15 nodig zijn om de zaak op spanning te zetten, ik zou toch eens kijken of ze ergens liggen.  Ik heb volgens dit schema een keer een vriend geholpen met het opzetten van zijn Arizona. Dus eerst de buizen rangschikken op nummer van laag naar hoog, en dan de tekening volgend, in deze volgorde de zaak opbouwen. Ik ben geen handige henkie maar het ging gesmeerd.
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk: kampeermiddel : Jamet arizona
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2019, 10:31:08 am »

Jep jullie hebben gelijk...om een of andere reden hadden we ze op een andere plek gedaan.. op het eerste gezicht leek dat te kloppen tot ik de qtokken ben gaan tellen.
We hebben het meteen veranderd.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk: kampeermiddel : Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2019, 09:23:38 pm »

Wij hadden eem vergelijkbaar systeem als Urgjes pa, maar dan iets anders uitgevoerd. Alle stokken aan de wagen kregen 1 bandje (in 4 kleuren), de 2e 2 bandjes enz. Daar waar een gele aan de blauwe moest kreeg de stok aan 1 kant een gele en aan de andere kant een blauw tapeje. Werkte prima.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Markeren tentstokken
« Reactie #12 Gepost op: augustus 20, 2019, 12:58:25 am »

Bij onze klapper zijn de stokken gemarkeerd met gekleurd tape. Alle stokken links met geeL, midden in zwart, rechts in Rood. Vervolgens cijfers schrijven op de tape. Stok het dichts a.d. wagenbak krijgt nr. 1. Dus bij ons heeft de laatste stok van de luifel no. 9. De dwars-boogstokken zijn zo ook gemarkeerd, ook voor het geval er een verbindingsveer breekt, en je opnieuw mag uitzoeken waar welk onderdeel thuishoort.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal