Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Geen disselbak  (gelezen 2091 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Geen disselbak
« Gepost op: januari 27, 2024, 08:37:01 pm »

Op onze volgende vouwwagen willen we onze fietsten gaan meenemen op de dissel. Daar hebben we nu nog een flinke disselbak vol met vanalles, zoals een gastank, een flinke kabelhaspel, wielkeggen, gereedschap, haringen, enz.
Waar laten jullie dat, als je geen disselbak hebt? Sommige zaken heb je al nodig voordat je uitklapt, of nog nodig nadat je inklapt. We willen het niet in de auto, omdat we alle kampeerspullen juist in de vouwwagen willen laten.


Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Geen disselbak
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2024, 09:10:55 pm »

Op mijn vorige wagen had ik ook geen disselbak. De disselspullen deed ik in 2 boodschappenkratten onder het bed. Dat was easy pack dus kon er ook bij als de wagen niet opgezet was. Maar fijn vond ik het niet werken. Blij dat ik dus weer gewoon een disselbak heb.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Geen disselbak
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2024, 08:05:00 am »

Ik denk dat het antwoord 'ergens anders' is? Niet vervelend bedoeld, maar als het niet in de auto mag? Waar zou het dan moeten? In de VW of in een dakkoffer.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Geen disselbak
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2024, 06:40:35 pm »

Misschien dat je ergens zo een bagageluik van een caravan kunt inbouwen, dan kun je het daar achter stoppen zonder dat de vouwwagen open hoeft
Gelogd

MRK

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Geen disselbak
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2024, 07:22:14 am »

Wij hebben een luikje waar precies een kratje doorheen past, als laatste gaat daar een kratje in met de tenthamer, wat scheerlijnen, haringen en slinger. Zodat we gelijk dat kratje kunnen pakken bij het opzetten. De rest van de spullen ligt in een bankje (extra haringen, stokken voor de luifel, buitenspeelgoed etc.).
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Geen disselbak
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2024, 02:30:20 pm »

Onder het zeil of achter in de auto.
Zijn voornamelijk spulletjes die je snel wilt kunnen pakken bij het opzetten.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Geen disselbak
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2024, 09:17:25 pm »

Hier gewoon onder het bed. Slinger ligt aan de rand, kan ik voor uitklappen al bij. Dan klap ik de vouwwagen open. Bed even omhoog en dan pak ik de hamer en haringen. Is een Aart Kok Livingstone Game Drive.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Geen disselbak
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2024, 10:21:21 pm »

Bij ons ligt alles in de vouwwagen. Zeil wat onder de tent ligt gooi ik voor de vakantie bovenop onder t afdekzeil voor onderweg. Dan is t aankomen: afdekzeil er af, neerleggen wagen op zn plek, klappen en dan bed omhoog en kan ik alles pakken, heb het ook niet eerder nodig.

Zal voor jullie met dezelfde wagen niet anders zijn lijkt me? In de auto ligt eigenlijk helemaal niets… of weinig op de nintendo/ipads hond en kinderen na.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Geen disselbak
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2024, 11:41:23 pm »

Wij hadden ook geen disselbak op de Spacer ivm de whiteboxkeuken.
Achterin de auto een emmer/kratje met de benodigdheden die je het eerst en het laatst nodig hebt. Hierin zaten wat haringen, genoeg voor een overnachting met scheerlijnen en een hamer. Wat elastieken, houtjes en keggen voor onder het vaste deksel en een keg voor onder een wiel indien nodig. En de slinger natuurlijk.
Op de emmer lag een tas met stroomkabels.
Onder het bed in de vouwwagen stond een bak met de rest vd spullen.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Geen disselbak
« Reactie #9 Gepost op: januari 31, 2024, 03:39:09 pm »

Waarom speciaal op de dissel? Fietsen gaan bij ons op een Imperial op de wagen.
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Geen disselbak
« Reactie #10 Gepost op: januari 31, 2024, 04:21:11 pm »

Waarom speciaal op de dissel? Fietsen gaan bij ons op een Imperial op de wagen.

Mij lijkt fietsen op de dissel ook een stuk makkelijker dan op een imperiaal, want:
- minder hoog tillen van de fietsen
- Bij aankomst direct kunnen uitklappen / geen imperiaal dat eerst verwijderd moet worden
- Geen imperiaal wat je ergens moet laten op je kampeerplek
(en ik verwacht dat fietsen direct achter de auto aerodynamischer is dan wanneer ze er boven uitsteken, maar dat is een aanname)
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Geen disselbak
« Reactie #11 Gepost op: februari 01, 2024, 07:49:19 am »

Een trekhaak achter op de vouwwagen is geen optie? Voor een fietsen drager, dan kun je dissel bak gewoon op de dissel houden.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Geen disselbak
« Reactie #12 Gepost op: februari 01, 2024, 08:44:18 am »

Het grote voordeel van fietsen bovenop de vouwwagen, naast alle nadelen, is dat ze boven de as zitten en zo voor de beste gewichtsverdeling zorgen. Je kogeldruk wordt met fietsen op de dissel al snel hoog.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Geen disselbak
« Reactie #13 Gepost op: februari 01, 2024, 12:30:28 pm »

Wij hebben altijd een disselbak voor op gehad ook toen we de fietsen voorop hadden. Problemen met een te hoge kogeldruk heb ik nooit gehad.  Als je gewoon met inpakken begint boven je assen, zoals het hoort en daar je zwaarste spullen zet en de rest mooi gelijkmatig verdeelt dan zal je zien dat het helemaal zo'n vaart niet loopt. De eerste keer zal je mss een klein beetje moeten herinrichten maar dat weet je daarna ook wel. Met een paar E-bikes zal dat wel wat nauwer luisteren dan bij een paar fijne sportfietsen. 2 sportfietsen wegen vaak nog minder dan 1 ebike natuurlijk.

Anyway, je wil graag weten waar je de spulletjes laat.
Kijk eerst eens wat je allemaal meesjouwt en eigenlijk helemaal nooit gebruikt. wielkeggen zijn ruimtevreters, zou je dat kunnen vervangen door een krikje?  Bij mijn caravan destijds hingen ze ondersteboven aan de bodem. zou dat een optie zijn? met een paar beugeltjes zo gepiept. In mijn disselbak zit eigenlijk best een hoop zooi die er niet zo snel uitkomt.

Als je kijkt naar de positie die de fietsendrager krijgt. is een compact bakje dan ook geen optie?  sommige dragers hebben plek voor 3 fietsen, mss dan je dan de middelste positie gebruiken voor een lange smalle bak?  of zijn er op de wagen die je op het oog hebt mss mogelijkheden aan de zijkant om wat te bevestigen?  beetje zoals dit idee:

Volgens mij heb ik ook wel eens hier gezien dat iemand zo iets geklust had.

Gelogd
Adventure Awaits

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Geen disselbak
« Reactie #14 Gepost op: februari 03, 2024, 09:51:51 pm »

Dank jullie wel voor alle reacties. Zelf een bagageluikje maken vind ik een mooi creatief idee. Helaas voor de wagen die we op het oog hebben (Nummero 13) geen optie.
We zullen zeker kritisch kijken naar wat we meenemen en wat thuis kan blijven, maar de slinger om de poten uit te draaien en de wielkeggen zullen wel mee moeten. Ze kunnen natuurlijk in de auto, maar ik zou ze liever in de wagen laten.
Het zal zich wel oplossen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal