Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Ard?che: Ucel/Aubenas: Camping Domaine De Gil ****  (gelezen 4736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
F: Ard?che: Ucel/Aubenas: Camping Domaine De Gil ****
« Gepost op: september 14, 2010, 10:53:03 am »

Van de zomer in de Ardeche geweest bij Aubenas. De camping genaamd "Domaine de Gil" hebben wij bezocht met 2 kinderen van 5 en 2 jaar oud. Het is een kleine maar gezellige en overzichtelijke camping aan de rivier de Ardeche. Ze hebben ook een zwembad met groot peuterbad. Vooral voor kleine kinderen is het een geweldige camping omdat het zoals gezegd een flink peuter bad heeft, grote speeltuin, en (McDonalds)klimrek/ballenbak. Er staan overwegend Nederlanders en belgen op de camping met kleine kinderen. Zo goed als alle staanplekken hebben schaduw van bomen. Als je aan de rivier wilt staan hoor je de hele dag de waterval van de dam. (ook 's nachts dus.)
De ontvangst wordt verzorgd door een nederlandse begeleidster die alles voor je regeld. Naast de camping ligt de rivier met waterval. Kinderen kunnen hier ook zwemmen omdat er een strandje is en de rivier hier "stil" valt door de dam. Het sanitairblok wordt meerdere keren per dag schoongemaakt. De camping ziet er  in het algemeen goed schoon uit. Bij het zwembad mag ook niet gegeten worden en alleen waterflesjes mag je meenemen ivm de wespen. Die je dus ook bijna niet ziet hier.
Ook in de wijde omgeving kan je je goed vermaken met de nodige dorpjes in de buurt. Hier zijn ook de grote supermarkten te vinden.
Om op de camping te komen moet je wel een uur rijden vanaf de snelweg en halverwege ga je zelfs over een berg met een flinke klim naar bijna 800 meter, maar dan heb je ook een MEGA uitzicht. En wat omhoog gaat, gaat ook weer omlaag zodat je hele stuken niet eens gas hoeft te geven.
Al met al zijn wij zéér te spreken over deze camping.
http://www.domaine-de-gil.com/camping-ardeche/indexh.html
voor foto's: http://www.mika-senne.nl/frankrijk2010.html
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2010, 09:58:55 pm door Klavertjes »
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Tamara

  • Gast
Re:Camping Domaine De Gil **** Ardeche.
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2010, 11:14:52 am »

Helemaal mee eens, we zijn vorig jaar ook geweest. Gaan dit jaar weer boeken http://vrijuit.nl/campingvakanties.aspx. Heb er zelf wel goede ervaringen mee
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Camping Domaine De Gil **** Ardeche.
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2010, 05:50:11 pm »

mooie foto's en ook een leuke camping alleen de prijzen zijn niet om naar huis over te schrijven....
Gelogd

mickey80

  • Gast
Re: F: Ard?che: Ucel/Aubenas: Camping Domaine De Gil ****
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2014, 03:56:43 pm »

Wij gaan dit jaar naar deze camping! Ik ben benieuwd!
Gelogd

mickey80

  • Gast
Re: F: Ard?che: Ucel/Aubenas: Camping Domaine De Gil ****
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2014, 12:13:45 pm »

We zijn net terug van deze camping! Nog precies hetzelfde als er in de openingspost staat van 2010!
Heerlijke camping,leuke animatie voor de kinderen. Mooi en netjes zwembad en een leuke rivier om in te spelen. De kinderen en wij hebben ons super kunnen vermaken.
Heerlijke schaduwrijke plekken en een super omgeving voor leuke uitstapjes!
Gelogd

Chrissie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura
Re: F: Ard?che: Ucel/Aubenas: Camping Domaine De Gil ****
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2018, 09:35:59 pm »

En nog een update uit 2018!

In feite klopt alles nog wel zo ongeveer, nog echt een familie camping, met name gericht op gezinnen met jongere kinderen.
Wel een kampeertip: je staat daar op keiharde grond, na een kleine 10 cm kom je met je haringen op steen. We hebben flink wat rotspenningen krom geslagen (kwamen er niet doorheen), dus we hebben ze maar wat uit laten steken. Zag er niet uit, maar beter dat dan niks!
Alle plekken hebben schaduw, wat in ons geval ook erg welkom was (heet!).
De camping is erg fijn, niet te groot, lekker zwembad, leuk schaduwrijk rivierstrandje waar ook ligbedjes staan.
Er staan overwegend NL'ers op de camping, ik schat dat zeker de helft van de plekjes voor stacaravans is. Deed overigens niet af aan de campingsfeer.
Het campingrestaurant stelde niet veel voor, maar we zijn dan ook niet vaak daar gaan eten.
Er is 1 toiletgebouw en dat vond ik wel wat verouderd, hoewel de babyruimte wel erg handig was. De tweede week werd het wat drukker en werd het toiletgebouw ook minder goed schoongehouden (papier op, wc-geurtjes, plukken haar in de kleine douchehokjes...)

In reviews op andere sites staat vaak iets over de strikte en soms barse campingeigenaars. Tegen ons waren ze erg vriendelijk en open, maar we hielden ons dan ook netjes aan de regeltjes. WAAG je niet met een lange zwembroek in het zwembad, want ze komen je hoogstpersoonlijk aan je oortjes eruit slepen en je krijgt nog een preek als je een grote mond hebt (jep, ook volwassen kerels van 2 meter krijgen de oortjes gewassen als ze niet luisteren naar mevrouw!) Voor ons wel spannend wie in overtreding was als er op het fluitje geblazen werd.

De omgeving is leuk, minder druk dan rond Vallon Pont d'Arc.
Aubenas ligt heel kortbij (en de Intermarché en E. LeClerc dus ook), genoeg leuke dorpjes en rivierstrandjes in de omgeving.

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Ard?che: Ucel/Aubenas: Camping Domaine De Gil ****
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2018, 09:36:51 am »

Dank je wel voor de aanvulling/ update, zo krijgen we toch een mooi plaatje van de camping én omgeving. De camping stond al op onze overzichtskaart maar dat stond niet in de vorige posts vemeld dus doe ik dat hierbij ook maar gelijk  :#
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal