Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes  (gelezen 1626 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Gepost op: april 24, 2023, 07:49:25 am »

Wij hebben een prachtige Cocoon XL MTT uit 2012 met masterclass kitchen gekocht. Het uitvouwen en gebruik van de Pack-n-go is ons wel voorgedaan door de verkoper, maar vanwege het minder goede weer hebben we nog niet kunnen oefenen en ontdekken wat we nu eigenlijk hebben gekocht  :# Hopelijk wordt het vanaf aankomend weekend een poosje prima weer en kunnen we alles gaan uitvinden/aanpassen.

Even naar aanleiding van een oud topic, want het aldaar genoemde gedoe met de klemsluitingen van het Pack-n-go systeem is iets waar ik wel een beetje tegenop zie, maar zal kwestie van oefenen zijn.
Wat ik me voor nu afvraag: als ik spullen in de laadruimte onder het bed heb liggen, die ik direct wil gebruiken voordat ik de tent uitvouw, kunnen die klemsluitingen dan los blijven als ik de tent eenmaal uitvouw? Of trekken we de boel dan uit z'n verband o.i.d? 

Annelies
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2023, 08:15:45 am »

Mooie klapper!

Zou de klemmetjes toch vast zetten. Is even gepriegel maar hoe vaker je het doet, des te handiger gaat het. Zorg wel dat je alle 3 de ritsen dicht maakt voordat je gaat klappen, anders ligt je hele tent op het gras  :J
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: april 24, 2023, 08:45:00 am »

Gefeliciteerd met jullie wagen, campings gaan er mooier op worden met deze VW.
Als je spullen direct nodig hebt voor het uitklappen dan kan je ze beter uit de bak laten en in de auto leggen. Met de cocoon Aero heb ik altijd een start set van haringen en een vuistje, plus het verlengsnoer in de auto liggen. Naarmate er meer in en uitgeklapt is weet je op een gegeven moment wel wat je direct nodig hebt voor het klappen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2023, 09:46:09 am »

Zorg wel dat je alle 3 de ritsen dicht maakt voordat je gaat klappen, anders ligt je hele tent op het gras  :J

Dank je wel; ook voor de tips! Zondag gaan we maar eens uitvogelen hoe het werkt met de klemmetjes en ritsen en hoe we de tent aan de wagen kunnen houden  :#

 
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2023, 09:50:47 am »

Gefeliciteerd met jullie wagen, campings gaan er mooier op worden met deze VW.

Dank! Deze Cocoon was precies wat we zochten, dus heel erg blij mee  :)

Als je spullen direct nodig hebt voor het uitklappen dan kan je ze beter uit de bak laten en in de auto leggen. Met de cocoon Aero heb ik altijd een start set van haringen en een vuistje, plus het verlengsnoer in de auto liggen. Naarmate er meer in en uitgeklapt is weet je op een gegeven moment wel wat je direct nodig hebt voor het klappen.

Goede tip; dank daarvoor! Nog even bedenken waar we de luifelstokken gaan bergen: in de wagenbak, in de auto, onder de softtop (we hebben een extender)... Ook wel weer leuk om alles uit te vinden  :)
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2023, 10:39:38 am »

Gefeliciteerd!

De luifelstok borg ik op in de wagenbak. Die heb je pas nodig als de tent staat.
In de auto bewaar ik:

Noodsetje voor vervangen van het wiel
Gasfles
Haringen en hamer
Elektra

Aanvulling: schroefboormachine voor het uitdraaien van de pootjes; ik ben een luie kampeerder :)
« Laatst bewerkt op: april 26, 2023, 11:01:03 am door WimS »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2023, 10:51:33 am »

Gefeliciteerd!

De luifelstok borg ik op in de wagenbak. Die heb je pas nodig als de tent staat.
In de auto bewaar ik:

Noodsetje voor vervangen van het wiel
Gasfles
Haringen en hamer
Elektra
Precies dezelfde materialen en benodigheden. Slinger gebruik ik niet, een ratel met korte extensie en dop 19 in de tas met haringen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2023, 07:36:57 am »

Zorg wel dat je alle 3 de ritsen dicht maakt voordat je gaat klappen, anders ligt je hele tent op het gras  :J

Gisteren de Cocoon opgehaald en een poosje lopen zoeken naar 'drie ritsen' en de klemmetjes van de pack-n-go. Ik zal maar eerlijk zijn: die laatste bleken aan de andere kant van de wagenbak te zitten  ::)
Op zich gingen ze redelijk snel los. Wat ik me wel meteen afvroeg is hoe de constructie van het geheel is en dan met name het gebeuren met al die ritsen. We hebben dus een softtop met daaronder een extender en tot zover snap ik het. Maar voordat ik de rits rondom voor de pack-n-go kon losmaken moest ik eerst een rits aan de voorkant en één aan de achterzijde van de wagen losritsen en ik zou dus heel graag willen weten waartoe die twee ritsen dienen. Ik wil het geheel graag begrijpen, zeg maar. Als iemand mij dat zou kunnen uitleggen... heel graag. :)

 
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #8 Gepost op: april 30, 2023, 08:34:09 am »

Ik heb er geen beeld bij, maar ik denk dat die los moeten omdat je anders het bed niet omhoog kunt tillen. Daar moet wel ruimte zijn om te scharnieren.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #9 Gepost op: april 30, 2023, 11:32:02 am »

Gisteren de Cocoon opgehaald en een poosje lopen zoeken naar 'drie ritsen' en de klemmetjes van de pack-n-go. Ik zal maar eerlijk zijn: die laatste bleken aan de andere kant van de wagenbak te zitten  ::)
Op zich gingen ze redelijk snel los. Wat ik me wel meteen afvroeg is hoe de constructie van het geheel is en dan met name het gebeuren met al die ritsen. We hebben dus een softtop met daaronder een extender en tot zover snap ik het. Maar voordat ik de rits rondom voor de pack-n-go kon losmaken moest ik eerst een rits aan de voorkant en één aan de achterzijde van de wagen losritsen en ik zou dus heel graag willen weten waartoe die twee ritsen dienen. Ik wil het geheel graag begrijpen, zeg maar. Als iemand mij dat zou kunnen uitleggen... heel graag. :)

Als eerste maak je natuurlijk de softtop inclusief de extender( onderste rits dus) los. De extender blijft dus aan de softtop zitten! Hiermee voorkom je dat, als die aan de klapper blijft, bij regen water gaat opvangen en je niet droog kunt inklappen. Je ziet nu de gehele tent liggen, die met 3 ritsen vast zit aan de bak, eentje voor, eentje achter en eentje aan de zijde waar de klemmetjes zitten voor het pack-n-go systeem.
De 2 ritsen waar jij het over hebt zijn de ritsen waarmee de " slaapcabine" aan de bak vast zit. Kijk er anders een keer naar wanneer je hem hebt opengeklapt, dan ziet het er duidelijker uit.

En natuurlijk op het klapweekend kun je ook alle info krijgen :)
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2023, 09:36:53 am door cewi »
Gelogd

Sannekje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #10 Gepost op: april 30, 2023, 09:53:32 pm »

Vandaag ervaren wat er gebeurt als de klemmen niet goed dicht zitten...Het bed bevond zich op grote hoogte 🙃. Vastzetten dus!
Stokken nemen wij mee in de softtop extender.
Veel plezier met de Cocoon!
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #11 Gepost op: mei 01, 2023, 09:07:49 am »

Als eerste maak je natuurlijk de softtop inclusief de extender( onderste rits dus) los. De extender blijft dus aan de softtop zitten! Hiermee voorkom je dat, als die aan de klapper blijft, bij regen water gaat opvangen en je niet droog kunt inklappen. Je ziet nu de gehele tent liggen, die met 3 ritsen vast zit aan de bak, eentje voor, eentje achter en eentje aan de zijde waar de klemmetjes zitten voor hat pack-n-go systeem.
De 2 ritsen waar jij het over hebt zijn de ritsen waarmee de " slaapcabine" aan de bak vast zit. Kijk er anders een keer naar wanneer je hem hebt opengeklapt, dan ziet het er duidelijker uit.

En natuurlijk op het klapweekend kun je ook alle info krijgen :)

Helemaal duidelijk; dank je wel! 👍

Gisteren hebben we voor het eerst alles opgezet. Ging op zich best okee, al zijn al mijn nagels naar de haaien haha! Alles werkte, was compleet, ritsen in topconditie, dak/luifel was al vernieuwd in december, dus maagdelijk en de rest van het doek in superstaat, alsook het bisonyl. Volgens mij hebben we een Cocoon in topconditie gekocht, dus heeeel blij!
Invouwen leek even een gedoe, ook vanwege de XL uitbouw, maar uiteindelijk lag alles onder de softtop nog lager dan het al deed. Flink oefenen, dan zal het steeds sneller en makkelijker gaan, want dat was uiteindelijk de reden om deze vouwwagen te kopen.

Gelogd
🌿 Annelies 🌿

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Cocoon XL MTT 2012 vraagjes
« Reactie #12 Gepost op: mei 01, 2023, 09:10:43 am »

Vandaag ervaren wat er gebeurt als de klemmen niet goed dicht zitten...Het bed bevond zich op grote hoogte 🙃. Vastzetten dus!

Oei! Zal een spectaculair gezicht zijn geweest 😅

Veel plezier met de Cocoon!

Dank je wel!
Gelogd
🌿 Annelies 🌿
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal